Nordic BoTT-tråden!

Tack alla som var med och fick serien på plan. Nästa år rullar vi vidare och förhåppningsvis med större startfält.

Twinnarna skall mullra.

Håll koll på www.nordicbott.net

/Mikkel

Hmm man kanske skulle lägga ett bud. Tänkte köpa min första racehoj. Orkar man baxa runt en sån efter att ha kört en smidig R6?
BoTT kanske kan vara en bra serie att börja med.

Tja... R6an är ju bättre på alla sätt iofs men Aprilian funkar fint den också. Har kört mellan 1 och 2 sekunder långsammare på alla banor med denna än med min tidigare ZX6RR -05a.

Nu är handpenningen lagd på en BoTT-värsting!
Den kom mycket högt upp i serien, men det beror nog mer på kunskapen hos föraren än hojen :) .
Tyvärr blir det ju svårt att skylla på materialet när det har visats att det uppenbarligen går köra fort på den :huvet .
Lacken kommer förmodligen inte bli lika uppseendeväckande :rolleyes: men nuvarande ägare ska lacka den och han har ju visat sig vara grym på att lacka tidigare, så det kan ju bara bli snyggt :tummenupp .

Sen ska bara licens tas och så ska det tränas och tränas så kanske det kan bli ett gäng BoTT-race. Det ska bli gott att testa lite muller.

Vi ses långt bak i ledet :D .

Grattis till nya hojen o välkommen till mullervärlden :yoparty

Nu är handpenningen lagd på en BoTT-värsting!
Den kom mycket högt upp i serien, men det beror nog mer på kunskapen hos föraren än hojen :) .
Tyvärr blir det ju svårt att skylla på materialet när det har visats att det uppenbarligen går köra fort på den :huvet .
Lacken kommer förmodligen inte bli lika uppseendeväckande :rolleyes: men nuvarande ägare ska lacka den och han har ju visat sig vara grym på att lacka tidigare, så det kan ju bara bli snyggt :tummenupp .

Sen ska bara licens tas och så ska det tränas och tränas så kanske det kan bli ett gäng BoTT-race. Det ska bli gott att testa lite muller.

Vi ses långt bak i ledet :D .

Hehe, mmmm, den är ju fin men lite för dyr för mig tyvärr :gnissla Det blir rätt fabrikat iaf.
Men jag tror det kommer bli riktigt najs med denna :)

Fasen e det så svårsålt?
Mjo, det är ju rättså svårtsålt. Som sagt inget Mååååste att sälja. Men hade ju varit skönt. Vad bör annars en Rsv1000r factory med helsystem o PCIII och flong nya gatdäck (bridgestone) ligga på för pris? Det får väl budas...

Tackar! Det ska bli jäkligt skoj. Kör du nästa säsong?

Grattis till nya hojen o välkommen till mullervärlden :yoparty

Jo jag märkte det när jag försökte kränga min R6 -06. Hade nästan gett upp när det kom en köpare som var intresserad på riktigt. Fick ju gå ner lite men jag hade förlorat mer på att ha den kvar över hela vintern.

Vad jag kan se på marknaden så tycker jag du verkar ligga mycket bra i prisnivå. Så jag tror inte det är något fel på priset, jag hade gärna lagt ett bud om jag hade haft dom pengarna att lägga på en racehoj (för jag kommer nog inte köra någon gata mer). Folk köper nog inte hojar just nu helt enkelt.
Men det löser sig nog, när solen börjar titta fram igen :) .

Har du bestämt dig för vad det blir nästa säsong, eller är det en hemlighet :) ?

Mjo, det är ju rättså svårtsålt. Som sagt inget Mååååste att sälja. Men hade ju varit skönt. Vad bör annars en Rsv1000r factory med helsystem o PCIII och flong nya gatdäck (bridgestone) ligga på för pris? Det får väl budas...

Last edited:
Jag sitter här å våndas, tänker köra BoTT nästa år men jag har beslutsångest!
Ska jag tävla med millen eller sp-2:an?
Millen ha det bästa chassit men är rädd att den blir dyr å klota.
Och håller den? Har ju haft lite konstiga symptomer med millen den här sommaren.
Sp-2:an går som ett svin men är onekligen lite tyngre att svänga,
men den borde hålla bättre, Så det känns som hondan är ett beslut för hjärnan och millen med hjärtat.
Vill gärna höra lite synpunkter å funderingar. Tack!

Jag sitter här å våndas, tänker köra BoTT nästa år men jag har beslutsångest!
Ska jag tävla med millen eller sp-2:an?
Millen ha det bästa chassit men är rädd att den blir dyr å klota.
Och håller den? Har ju haft lite konstiga symptomer med millen den här sommaren.
Sp-2:an går som ett svin men är onekligen lite tyngre att svänga,
men den borde hålla bättre, Så det känns som hondan är ett beslut för hjärnan och millen med hjärtat.
Vill gärna höra lite synpunkter å funderingar. Tack!

Är det alvarliga symptom på Millen ?

Att Hondan är mer tungstyrd går säkert att fixa till med en annan setup :)

Annars..., välj den du känner dig mest hemma på :tummenupp

Gött, det håller vi tummarna för. :tummenupp

Tack!!! :)

Last edited:
Tackar! Det ska bli jäkligt skoj. Kör du nästa säsong?

Jo jag märkte det när jag försökte kränga min R6 -06. Hade nästan gett upp när det kom en köpare som var intresserad på riktigt. Fick ju gå ner lite men jag hade förlorat mer på att ha den kvar över hela vintern.

Vad jag kan se på marknaden så tycker jag du verkar ligga mycket bra i prisnivå. Så jag tror inte det är något fel på priset, jag hade gärna lagt ett bud om jag hade haft dom pengarna att lägga på en racehoj (för jag kommer nog inte köra någon gata mer). Folk köper nog inte hojar just nu helt enkelt.
Men det löser sig nog, när solen börjar titta fram igen :) .

Har du bestämt dig för vad det blir nästa säsong, eller är det en hemlighet :) ?
Budgeten är specad på ett excelark o där står allt hemligt... :hihi Säger inget förrän det är dags o presentera 2008 års racing. :)

Jajemän, Rosinante kommer gå i BoTT nästa år också! :) Ska bli härligt o se!!

Du kan få en r1-04 och lite pengar :)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back