Nordic BoTT-tråden!

För en som inte följt twinracingen tidigare då.. Vilka är förhandsfavoriterna?

Petjo på sin 1098R lär ju bli svårslagen om/när han kör i BoTT. Annars så är ju Greven snabb, men frågan är om en SP1:a hänger med de nyare hojarna. Watz är ju snabb på 250 och kan nog köra bra. Alex Lind körde ju hyffsat när han körde 600 i veidec så han kan nog vara med ock slåss om toppplaceringar. Norrbaggarna har jag ingen koll på, men de verkar ju ha bra material att åka på så de blir nog farliga de med. Resten har jag inte så bra koll på.

Känns som det är värt att stå vid sidan om enbart för att se 1098R'en =)
Väl mött i sommar ni racegurus!

Annars så är ju Greven snabb, men frågan är om en SP1:a hänger med de nyare hojarna.

Jag undrar varför han satsar på en gammal SP1:a , dom har ju inte gjort någon glad på RR banorna.
Vet att man kunde köpa till ett svindyrt HRC-Kit och ändå vart dom aldrig konkurranskraftiga.

Edit:Annars en rolig klass med race båda dagarna .
Kommer twinnarna klara 94Db, tyckte det mullrades väl friskt förra året(läs över 100 db)?

Jag undrar varför han satsar på en gammal SP1:a , dom har ju inte gjort någon glad på RR banorna.
Vet att man kunde köpa till ett svindyrt HRC-Kit och ändå vart dom aldrig konkurranskraftiga.

Kommer twinnarna klara 94Db, tyckte det mullrades väl friskt förra året(läs över 100 db)?

VM SUPERBIKE VINNARE

HONDA RC30 1988 Fred Merkel USA

HONDA RC30 1989 Fred Merkel USA

DUCATI 888 1990 Raymond Roche F

DUCATI 888 1991 Dough Polen USA

DUCATI 888 1992 Dough Polen USA

KAWASAKI ZXR750R 1993 Scott Russel USA

DUCATI 916 1994 Carl Fogarty GB

DUCATI 916 1995 Carl Fogarty GB

DUCATI 916 1996 Troy Corser AUS

HONDA RC45 1997 John Kocinski USA

DUCATI 996 1998 Carl Fogarty GB

DUCATI 996 1999 Carl Fogarty GB

HONDA SP1 2000 Colin Edwards USA

DUCATI 998 2001 Troy Baylis AUS

HONDA SP2 2002 Colin Edwards USA

Lite fart fick dom allt på sp'n. Kanske rätt gubbe på hojjen kan göra den rättvisa.

Jag skulle tippa på att han vill köra lite när han ändå är i depån med sin däckservice och reservdelar. Att det blev just en SP1:a beror säkert på att han hittade en till ett bra pris. En 1098 är ju väldigt mycket dyrare.

HONDA SP1 2000 Colin Edwards USA

Lite fart fick dom allt på sp'n. Kanske rätt gubbe på hojjen kan göra den rättvisa.

Finns väl knappast några likheter vare sig hoj eller förare från den gamla goda tiden.

Men visst Bott är föraren mer avgörande vilket inte minst Johnny visade.

Tycker du?
Wats var ju nära att spöa honom på en avsevärt mycket äldre hoj samt trasig kropp på Sviestad ju.

Nära?

De vann ett race var med varsin trasig hoj. Det första vann Johnny när Watz växellänkage pajade och han fick köra på 4:an enbart. Det andra vann Watz när Johnnys hoj började läcka olja.

Hur det hade gått om båda hojarna varit hela båda racen kan man bara spekulera i. :)

Nära?

De vann ett race var med varsin trasig hoj. Det första vann Johnny när Watz växellänkage pajade och han fick köra på 4:an enbart. Det andra vann Watz när Johnnys hoj började läcka olja.

Hur det hade gått om båda hojarna varit hela båda racen kan man bara spekulera i. :)

Hmm. Minnet blir fan sämre med åldern....

Det jag iaf menade var att materialet nog spelade större roll än vad MC-Doktorn gissade på. Samt inställningen till racen.

Ska nog pallre sig iväg o titta på ett race iår, var sugen förra årt men fick lixom inte tummen ur!
Blir till att dra m min gamle farfar oxå, körde ducce 125 o 250 RR i sin ungdom!

Så Jan kjørte Sp´en på Cartagena og det gikk heftig fort helt til han gikk på trynet!

Ingen Ducce Desmo på griden eller? Då komma jag dirreckt titta dyra entrédollarsen

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back