Nordea kan s... k.k

Att inte alla människor har bytt till Handelsbanken än är för mig en gåta.

Jag hade HB en kort period runt millenieskiftet, i typ 2 månader.

Bytte då från Nordea efter att jag lackade dels på kundtjänst, men framförallt mitt lokalkontor. Det var att gå ur askan i elden. Deras mobila tjänster var ungefär så smidiga att jag misstänkte att nåns farmor designat dem. Nättjänsterna var struliga, bara hälften funkade via tlf och telefonbanken hade kontorstider.

Jmf. Nordea med en superb nättjänst, nästan alla funktioner fungarade via mob och kundtjänst hade redan då öppet 24/7. Jag har vid ett tillfälle fått bolån till en måndagmorgon efter samtal till banken 01.30 söndagnatt, är inte det flexibilitet så säg...

Dock ska sägas att jag också sannolikt kommer att byta till HB snart, förutsatt att de fått ordning på sin tidigare helt värdelösa nättjänst.

Jag hade HB en kort period runt millenieskiftet, i typ 2 månader.

Bytte då från Nordea efter att jag lackade dels på kundtjänst, men framförallt mitt lokalkontor. Det var att gå ur askan i elden. Deras mobila tjänster var ungefär så smidiga att jag misstänkte att nåns farmor designat dem. Nättjänsterna var struliga, bara hälften funkade via tlf och telefonbanken hade kontorstider.

Jmf. Nordea med en superb nättjänst, nästan alla funktioner fungarade via mob och kundtjänst hade redan då öppet 24/7. Jag har vid ett tillfälle fått bolån till en måndagmorgon efter samtal till banken 01.30 söndagnatt, är inte det flexibilitet så säg...

Dock ska sägas att jag också sannolikt kommer att byta till HB snart, förutsatt att de fått ordning på sin tidigare helt värdelösa nättjänst.
Nät- och apptjänst funkar bra. Dessutom köper HB inga lägenheter på Narvavägen.

Nät- och apptjänst funkar bra. Dessutom köper HB inga lägenheter på Narvavägen.

Jag kan faktiskt hålla med om att nättjänsterna fungerar bra på HB det lilla jag nyttjat dem. Kan dock inte jämföra med Nordea då jag valt att inte utnyttja dessa tjänster där till personalens förtret.

Jag kan faktiskt hålla med om att nättjänsterna fungerar bra på HB det lilla jag nyttjat dem. Kan dock inte jämföra med Nordea då jag valt att inte utnyttja dessa tjänster där till personalens förtret.

Jag har varit på ett bankkontor 3 ggr de senaste 10 åren förutom de ggr jag köpt/sålt fastigheter/BRF. Att det på något sätt skulle vara "bra service" att tvinga kunder att ta sig till ett kontor på vissa fasta tider kan jag omöjligen förstå.

Sålde min hoj för ca en månad sen och fick då betalt kontant. Var runt 20000:-.

Bor i göteborg och har swedbank. Ser på nätet att de har rätt många kontor och åker för att sätta in pengarna. Tror ni det går? Nej.
Åker runt till 4 olika kontor och möts av att de inte har någon kontanthantering.

Till slut ger jag upp och åker till handelsbanken, startar konto, skaffar visakort samt sätter in mina pengar utan problem med mycket bra bemötande. :tummenupp

Aldrig mer swedbank för min del.

Jag har varit på ett bankkontor 3 ggr de senaste 10 åren förutom de ggr jag köpt/sålt fastigheter/BRF. Att det på något sätt skulle vara "bra service" att tvinga kunder att ta sig till ett kontor på vissa fasta tider kan jag omöjligen förstå.

Vem har sagt att man ska ta sig till kontoret. Jag lyfter på luren och ringer dem personligen och ser till att de gör som jag vill.

Vem har sagt att man ska ta sig till kontoret. Jag lyfter på luren och ringer dem personligen och ser till att de gör som jag vill.

Ja, men på Nordea kan du ringa 01.30 på julafton :tummenupp

Sen hatar jag Nordea av andra skäl, ideologiska bl.a. (kommunistbank :mad:)

Ja, men på Nordea kan du ringa 01.30 på julafton :tummenupp

Sen hatar jag Nordea av andra skäl, ideologiska bl.a. (kommunistbank :mad:)

Blir lite svårt att få hjälp på hjulafton medges :D

Jag tänker inte försvara Nordea. Vore det inte för goda kontakter på lokalkontoret skulle jag nog avslutat alla mina affärer där och gått över helt och hållet till HB som jag tycker har skött sig bäst av storbankerna. De har varit konsekventa.

Den banken jag gillar minst är Swedbank och av någon anledning gillar jag inte SEB heller. Jag tror man skulle gjort världen en tjänst om man tvingade bankerna att styckas upp så att de inte längre kan anses vara "to big to fail". Det ska vara en risk att bedriva bankverksamhet och ägarna ska tvingas ta konsekvenserna om de skött sin verksamhet dåligt. Som det varit har man haft både hängslen och livrem. Ända sedan 30- talet, med få undantag. Det skapar ett visst affärsklimat som inte varit sunt.

nä, pengarna i madrassen och jag sover gott...men fan att man måste ha en bank..det e ju skit oxå..

Stackarn...

Nordeas vd får 100 miljoner i pension
Hög lön, paradvåning och sedan väntar en superpension.
Enligt det gulkantade avtalet kan Nordeas vd Christian Clausen sluta jobba redan vid 60 års ålder. Och kamma hem en klumpsumma på minst 98 miljoner

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13884379.ab

Såg inte nyheterna i kväll, men läste precis artikeln och lyssnade på inslaget. Rätt så provocerande tilltal styrelseordföranden har på sin finlandssvenska eller vad han nu bryter på.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2612009/skulle-garna-hoja-clausens-lon

Träffade banken idag och diskuterade min ekonomi. Kvinnan jag träffade ville att jag skulle skriva på för att bli deras "nyckelkund". Efter det presenterade min lånehistoria och berättade att jag blev förvånad när Swedbank ville att jag skulle ha topplån bostadslånet, trots att jag tydligen är deras nyckelkund, så jag vände mig till Handelsbanken och blev deras bolånekund istället.

Hon blev paff och sa att det var ju märkligt men att banken samtidigt inte kunde gå i förlust. "Nä, en vinst på 3,5 miljarder är ju inte så pjåkigt", sa jag. Hon log lite skamset :gnissla

Tänkte byta till lansförsäkringas bank då swedbank suger getpung. Aldrig smidigt och alla avgifter höjs + sämst kundtjänst.

Bytte från Nordea till Länsförsäkringar, men Nordea verkar ha svårt att skicka över pensionssparet. Allt annat gick smidigt men just pensionssparet ligger fortfarande kvar hos dom, och ingen kan svara på varför inte dom pengarna flyttas över till LF....och grinig blir dom också då man berättar att man bytt bank.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hur kan man anta att ett låneskydd för ett 400.000krs lån automatiskt följer med på ett 3.000.000krs lån??

Jag skulle säga att det är lite tvetydigt. Det är dåligt av kunderna här att inte kolla så att det följer med, särskilt om det var nåt de ville ha, men det är ännu sämre av banken att inte säga till att det inte ingår. För när man tar ett nytt lån i samma bank så antar man att de villkor man får är desamma som det lånet man löser (om så inte kostnaderna) och om inget annat sägs är det samma som man hade innan. Eller ja, så borde det funka åtminstone.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon