Nordea kan s... k.k

Just nu är jag i en sits då bankkortet har lagt av och behöver få ut kontanter.. Jag hade blivit duktigt förbannad om min bank inte hade kunnat hjälpa mig med det.. Hoppas innerligt att handelsbanken som jag har, inte kommer börja dra in på kontanthantering i framtiden... Nu ska jag till banken och hämta cash=king... :)

Nu ska jag till banken och hämta cash=king... :)

Jag ska också ner på banken för att göra ett kontantuttag och har redan stålsatt mig för de protester jag kommer att få för att jag inte föranmält uttaget. Men jag vet att de kommer att ge med sig och ge mig pengarna med en förmaning att kontakta dem nästa gång jag ska göra ett större uttag. Av principskäl kommer det aldrig att ske.

Måste faktiskt ge eloge till Nordea när jag hamnade i din situation och hade ett VISA Gold kort spärrat och befann mig på annan ort. Det skickades endast ut till ett postkontor i samma stad där jag var folkbokförd. Kontaktade mitt lokala bankkontor och de såg till att skicka ett MasterCard bankkort till mig som jag kunde använda en tid tills dess att jag kunde lösa ut det andra kortet.

Lite skrämmande att frimurarna slänger stora Nordeacheckar åt alla håll och kanter runt sig (ja alltså inte på marken, men till nära och kära). Man kan undra om inte Nordea är med på det.
Jag har Nordea men känner mig fan rätt nojjig. :confused:

Lite skrämmande att frimurarna slänger stora Nordeacheckar åt alla håll och kanter runt sig (ja alltså inte på marken, men till nära och kära). Man kan undra om inte Nordea är med på det.
Jag har Nordea men känner mig fan rätt nojjig. :confused:

Skulle du kunna utveckla resonemanget tack eller länka till en källa? Jag jag fattar inget av det du skrivit!

Att inte alla människor har bytt till Handelsbanken än är för mig en gåta.

Visst, lite lägre inlåningsräntor och lite högre utlåningsräntor, men en stabil bank utan Baltikum-äventyr eller andra utsvävningar. Dessutom en stabil och välavkastande aktie om man vill äga lite av sin bank.

Jag har flera gånger hört anställda exempelvis på Nordea och Swedbank raljera över att Handelsbanken är "snålbanken" där de anställda har "slitna kläder".
Ja, jag vet ju vem som betalar flärden hos skitbankerna.

Att inte alla människor har bytt till Handelsbanken än är för mig en gåta.

Visst, lite lägre inlåningsräntor och lite högre utlåningsräntor, men en stabil bank utan Baltikum-äventyr eller andra utsvävningar. Dessutom en stabil och välavkastande aktie om man vill äga lite av sin bank.

Jag har flera gånger hört anställda exempelvis på Nordea och Swedbank raljera över att Handelsbanken är "snålbanken" där de anställda har "slitna kläder".
Ja, jag vet ju vem som betalar flärden hos skitbankerna.

Handelsbanken är den mest välskötta banken som visat mer än en gång att de står pall i oroliga tider. Å andra sidan har staten gått in varje gång och räddat konkurrenterna, vilket man kan ha synpunkter på.

Att folk fortfarande är kvar som kunder på övriga banker är inte så märkligt egentligen. De har troligtvis fått god service när det varit dags för huslån, billån etc under betydligt kärvare tider än vad som varit de senaste 10 åren.

Vilket är bäst? Att ha en bra relation/service på ett lokalt valfritt bankkontor på valfri bank eller ha sina konton på "rätt" bank med bäst rykte utan någon som helst personlig relation eller personlig service?

Handelsbanken är den mest välskötta banken som visat mer än en gång att de står pall i oroliga tider. Å andra sidan har staten gått in varje gång och räddat konkurrenterna, vilket man kan ha synpunkter på.

Att folk fortfarande är kvar som kunder på övriga banker är inte så märkligt egentligen. De har troligtvis fått god service när det varit dags för huslån, billån etc under betydligt kärvare tider än vad som varit de senaste 10 åren.

Vilket är bäst? Att ha en bra relation/service på ett lokalt valfritt bankkontor på valfri bank eller ha sina konton på "rätt" bank med bäst rykte utan någon som helst personlig relation eller personlig service?
När jag hade Swedbank fick jag förklara vem jag var varje gång jag ringde min "personlige" bankman.
På SHB är det "tjenare, det var läge sen, hur går det med xx?". Dessutom svarar min bankkvinna på mejl snabbt som fan och har löst besvärliga situationer som uppkommit då jag varit utrikes.

När jag hade Swedbank fick jag förklara vem jag var varje gång jag ringde min "personlige" bankman.
På SHB är det "tjenare, det var läge sen, hur går det med xx?". Dessutom svarar min bankkvinna på mejl snabbt som fan och har löst besvärliga situationer som uppkommit då jag varit utrikes.

Just Swedbank tycker jag är den sämsta banken av storbankerna. Har aldrig varit kund där annat än en period då jag tog hand om räkningar efter ett dödsbo och avslutade sparkonton med fonder och aktier och dylikt. Förutom ineffektiviteten var där hundratal löneslavar som skulle utföra sina bankaffärer. Markant skillnad mot det bibliotekslugn som råder på Handelsbanken. Handelsbanken har en annan typ av kunder. Det är tydligt märkbart bara genom att iaktta kunderna som besöker kontoren. Nordea har nog en mer differentierad kundstock. På privatsidan löneslavar lite uppblandat med mer förmögna personer som man försöker erbjuda bra service.

Jag tycker dock att man ska vara försiktig att vara allt för kategorisk. Man kan få bra service på lokala bankkontor även om banken som helhet inte har gott rykte. Gäller Swedbank, Handelsbanken, SEB som Nordea.

Jag satte in en större summa pengar efter kl 13.00 på Nordea för en vecka sedan. :va
Det var i Hbg..

Va i helvete? :(
I somras skulle jag ta ut en del pengar från just Nordea i Hbg men de gick inte, för dem hanterade inte kontanter efter kl 13. Okej, fine tänkte jag men det gick såklart inte heller att föra över till ett annat konto av någon jävla anledning och hon i "kassan" ville inte ens försöka förstå att det var helt hjärndött.
Jag var nog första kunden där dagen efter och plockade ut vartenda öre och avslutade alla konton. Aldrig mer den skitbanken!

Swedbank krävde 80tkr i topplån på mitt boende trots att jag fick det för 20-25% under marknadsvärdet. Handelsbanken sa botten på alltihopa så dit gick jag istället. Jag har som varit Swedbankkund i hela mitt liv.... :va

Skulle du kunna utveckla resonemanget tack eller länka till en källa? Jag jag fattar inget av det du skrivit!

Nu kan jag tyvärr inte hitta detta längre vilket är förbannat konstigt då det mig veterligen inte går att radera bilder från facebook, men jo såhär är det - För ett tag sen (kanske 1 år sen eller nåt) fanns det en frimurarsida på facebook med en hel massa bilder upplagda. Det verkade vara någon slags tillställning/fest eller vad fan de nu höll på med. En sak som slog mig var att en massa medlemmar hade fått Nordeacheckar i nävarna. Vissa checkar var bara vrda ett par tusen, andra checkar var värda betydligt mer.

Det är inte utan att man undrar, varför bara Nordea? Det fanns inte en endaste check från någon annan bank, utan BARA Nordea.

Fast det är ju skillnad på resultaträkning och balansräkning i den ekonomiska världen.... :rolleyes:

Synd bara att den sällan går hand-i-hand med det mänskliga samhället.

Fast det är ju skillnad på resultaträkning och balansräkning i den ekonomiska världen.... :rolleyes:

Synd bara att den sällan går hand-i-hand med det mänskliga samhället.

Jo, den förklaringen hörde jag också på nyheterna.
Men, tror dom de 2k sparkade tänker så?

Jomensåhatteee....

Ibland är diskrepansen mellan Nordea-världen och den förnuftiga världen alldeles för tydlig. :rolleyes:

http://www.svd.se/naringsliv/vaning-till-vdn-for-225-miljoner_6604848.svd

Påminner mig om Skandia affären. Riktigt dålig omdöme av bankledningen att genomföra en sådan här affär. Särskilt under rådande ekonomiska klimatet. Tyvärr är det så att bonus och höga löner i ledningen genomsyrar alla storbankerna och de framgångsrikare nischbankerna. De ger sig bara olika uttryck. Man borde nog se över incitament programmen i hela näringslivet, för det är något som är riktigt sjukt med hela belönings systemet.

Jag har Swedbank, och är nöjd. Dock har jag aldrig lånat något...

Men servicen är underbar.

Jag har en förmåga t.ex att ha sönder bankkort, varje gång det hänt har jag skickat ett mail till banken och fått ett nytt kort två dagar senare utan att behöva betala nått :)

Alltid trevliga på kontoren, och långöppet till halv 6 på torsdagar på lokala kontoret, och i närmaste större stad så är det 10-18 alla dagar utom helgen :)

Dock har jag funderat lite på Jak Medlemsbank http://www.jak.se/
Låna utan ränta verkar inte dumt, men å andra sidan låter det inte lika roligt att spara utan ränta, men man måste ge lite för att få lite...

JAK har jag kollat upp också, tyvärr köpte jag längenheten innan JAK-kontrollen.

Apropå Swedbanks kundservice - skulle beställa batterier för dosan på deras hemsida. Jag gjorde det tre gånger men fick aldrig några batterier. Sen fick jag en bankdosa som man aldrig behöver byta batterier på :yoparty

Är numera kund på två banker.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...