Nolan Integrale N60 Hjälm!

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Hej på er alla Glada!

Är det någon här på SH som använder hjälmen "Nolan Integrale N60"?
Försöker hitta lite info om denna men det verkar tamt.
Vad har ni för erfarneheter av hjälmen, är ni nöjda?

Tack!

Bild:
N60.jpg

PlastRaketen skrev:
Hej på er alla Glada!

Tack!

Bild:
N60.jpg

Jag har en sån, som jag använde när jag körde moppe förut. Den har far funkat bra. KOstade typ 1150 men fick den för 750 för det var sista. Det som är bra är att svart visir bara kostar 140kr till den. Fast hjälmen immar igen direkt med det svarta då det ej är imskyddat, och inte heller reptåligt för den delen.

Har bara åkt moped med den, och blivit skjusad på lätt mc, så jag har inte åkt mer en 120km/h. Så jag kan tyvärr inte säga något om den brusar eller så.

Tycker det är mest en moppe hjälm, skulle nog köra en "riktig" mc hjälm om jag bore du. Lägg på en tusing minst iallafall. :)

Jooo, precis va jag misstänkte när jag fick priset på den...... 500 svenska kronor. Och knappt använd, dessutom med ett extra mörkt visir.
:rolleyes:

PlastRaketen skrev:
Jooo, precis va jag misstänkte när jag fick priset på den...... 500 svenska kronor. Och knappt använd, dessutom med ett extra mörkt visir.

Ett litet tips, köp inte en beg. hjälm.. Testa lite olika hjälmar o ta den som sitter bäst. En ny hjälm ska sitta tajt som f*n.. den formar sig sen efter ditt huvud... :tummenupp

Fire skrev:
Ett litet tips, köp inte en beg. hjälm.. Testa lite olika hjälmar o ta den som sitter bäst. En ny hjälm ska sitta tajt som f*n.. den formar sig sen efter ditt huvud... :tummenupp

Jooo, är det ngt jag kan tänka mig inverstera på är det ju faktiskt hjälmen.....känns dumt o snåla på en hjälm!
:tummenupp

kapar in i tråden lite..

provade en N101 matrix häromdagen.. satt som ett smäck, i stort sett.. (shoei raid satt bättre)
å undrar lite om de kan vara värt att satsa på den hjälmen, för vad jag fatta så hade den clipon å dragskydd å hela kittet, sen att den va öppningsbar e ju bra om man som jag e en brillsnok

Kommer bara in på min hotmail när jag trycker på länken :va

WildChild skrev:
Shoei raid sitter kanon!
Köpte en i somras och är helnöjd.

laste rescensioner om att den skulle va ganska dragig å bullrig, samt att den imma lätt som fän

PlastRaketen skrev:
Du kan få köpa en knappast oanvänd svart N81 med flera visir av mej för 200:- :hihi

heimdal skrev:
sen att den va öppningsbar e ju bra om man som jag e en brillsnok
Det är praktiskt, men vad jag har läst så är dessa inte lika säkra som en vanlig integralhjälm.

Aldrig mer i mitt liv en Nolan plastkruka. Enda den duger till är att ha med, när man är ute o åker, om man skulle bli skitnödig helt plötsligt, är det en perfekt potta.

Skaffade precis mig själv en ny Arai RX7RR Corsair. Den gamla Quantumen skrotade jag när jag klotade igen förra året :(

Bollox skrev:
Aldrig mer i mitt liv en Nolan plastkruka. Enda den duger till är att ha med, när man är ute o åker, om man skulle bli skitnödig helt plötsligt, är det en perfekt potta.

Skaffade precis mig själv en ny Arai RX7RR Corsair. Den gamla Quantumen skrotade jag när jag klotade igen förra året :(

vilken plastkruka använde du då?

PlastRaketen skrev:
Hej på er alla Glada!

Tack!

Bild:
N60.jpg

Har två såna hemma som skjutshjälmar. Tycker de är prisvärda och relativt "snygga", visir kostar inte mycket, dock som en annan sa, de immar igen asfort och modellens mörka visir är skitkasst i mörker. Ingen vidare passform om man jämför med dyrare hjälmar. Funkar väl en säsong om du ska ha den men byt sedan.

Kom bara ihåg att plast inte anses säkert, det studsar tydligen när man slår i nåt hårt vilket i sig kan ge dödande skador på nacken.

ska du åka hoj så köp inte den hjälmen! Gjorde själv misstaget förra året, billigt o bra, får duga en sommar tänkte jag. Blåser som fan, närmar du dig hastigheter runt 200 så räkna med en platt näsa mot visiret, orginalvisret immar igen för minsta lilla, funkar inne i stan när solen skiner, men inte på stora vägar.

Jag hade en sådan faktiskt som min första hjälm...den var i alla tänkbara färger; svart, blå, guld, röd & grön... :rolleyes: Halledaa....
Den satt bra på mitt lilla huvud och var bra på många sätt o vis (relativt tyst, immade inte igen, bra knäppe i sidan på hjälmen osv.)

Men... jag föreslår nog ändå att inte köpa beg hjälm...man vet ju inte vad den varit med om...

Ps. Om Nolan passar din skalle, så borde även Shoei passa dig, och där kan du hitta en bra sprillansny hjälm till bra pris... :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien