Nokia N95 ägare......

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Edit: Jag köper inte en pryl med en massa schysta funktioner för att sedan stänga av hälften för att spara batteri tid!!

Så du stänger inte av hojen när du stannar och fikar heller?

När man inte använder blåtand så stänger man av det och spar massor av ström.
När man inte använder några finesser som kräver 3G så kör man GSM läge och spar massor av ström.

Sen är det ju alltid så att man leker mest med telefonen när den är ny och då lyser displayen mest hela tiden, vilket tar ström.

Blåtanden på min mobil har använts kanske 10 minuter totalt sedan jag köpte den, varför skulle den vara på jämt?

Så du stänger inte av hojen när du stannar och fikar heller?

När man inte använder blåtand så stänger man av det och spar massor av ström.
När man inte använder några finesser som kräver 3G så kör man GSM läge och spar massor av ström.

Sen är det ju alltid så att man leker mest med telefonen när den är ny och då lyser displayen mest hela tiden, vilket tar ström.

Blåtanden på min mobil har använts kanske 10 minuter totalt sedan jag köpte den, varför skulle den vara på jämt?

Nu är du sådär löjligt dryg som bara en ......... kan vara.

Min blåtand är avstängd!

Du gör hur du vill med din mobil! En Nokia N95?

Displayen på min lur drar nog minst................

Edit: Som jag redan har förtäljt, jag köper inte en pryl med 10 schysta funktioner och stänger av 5 för å spara batteri.

Last edited:
Min blåtand är avstängd!

Edit: Som jag redan har förtäljt, jag köper inte en pryl med 10 schysta funktioner och stänger av 5 för å spara batteri.

Jag var medvetet dryg :tummenupp

Men handen på hjärtat, använder du funktionerna så ofta så dom måste vara påslagna hela tiden då?
Är det så besvärligt att slå av/på att du därför vill ha på det hela tiden?
(Näe, jag har en Eriksson så jag vet inte)

Displayen drar förjäkligt med ström, så det ska du nog inte bortse ifrån.

3G har du ju ingen egentlig nytta av annat än om du ska överföra stora mängder data, och då kan du ju slå igång det.
Vanliga samtal/SMS/MMS drar ju inte nytta av 3G nämnvärt.

(EDIT) Vad jag försöker få fram är att jag stänger gärna av 5 funktioner som drar jäkligt mycket ström om jag ändå inte behöver dom, och får en slimmad telefon, istället för att kånka runt på en telefon som ser ut som motorolas gamla hundben och har batteri för att driva en karusell i en vecka...

Last edited:
Tjena,

N95 ägare som tycker följande...

+
Om du är teknisk, grym telefon med kamera gps mm
-
Om du har tummen på fel ställe, lär du ej bli nöjd...

+
Det är en telefon med mycket godis om du hanterar den rätt...
-
Det är en dyr telefon som ej funkar som du vill om du hanterar den fel...

Mao, är du tekniskt lagd o ser uppdateringar o installationer som en naturlig process så köp en, annars köp en liten tunn smidig sak utan massa problem o jox...:)

Går ej att jämföra med en bra GPS.
Går ej att jämföra med en bra kamera.
Den är plastig.
Det är en Nokia...
Det är en TELEFON, det andra är medföljande godis...

Men jag är ändå j-vligt nöjd...:D
Klart bästa luren för tillfället.

Mvh,
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

Edit: Jag köper inte en pryl med en massa schysta funktioner för att sedan stänga av hälften för att spara batteri tid!

Har du wlan-sökning på hela tiden? Skärmen på högsta styrka? Bluetooth på utan att skicka något? Har du hörlurar som är tunga att driva?

Man köper väl inte en motorcykel för att köra i femtio på femtiovägar? Brassa fult överallt

Har du wlan-sökning på hela tiden? Skärmen på högsta styrka? Bluetooth på utan att skicka något? Har du hörlurar som är tunga att driva?

Man köper väl inte en motorcykel för att köra i femtio på femtiovägar? Brassa fult överallt

Nej!

Nej!

Nej!

Koss spark pluggar

Tycker inte gps:n var till belåtenhet, tydligen är den hästlängder bättre på 6110:an. Dock fick en garmin rädda situationen istället.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back