noisekiller på sprayburk vart finns det?

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Vill ha ett par burkar till min caddy diesel för att få den lite tystare i cupén

tacksam för svar gärna om det finns i gbg med närområde

Är det inte sånt som bilstereopojkarna brukar använda?
Isf är det väl bara att ringa runt till de lokala butikerna.

Blondie skrev:
Vill ha ett par burkar till min caddy diesel för att få den lite tystare i cupén

tacksam för svar gärna om det finns i gbg med närområde
Backe kan tipsa dig om vart du kan få tag på det i gbg 08 - 560 333 48.Annars tror jag micro säljer en annan produkt med samma funktion faktiskt.

toca1 skrev:
va ere för ngt???

Det är ett grymt bra dämp material som finnes i både fast och flyande form. Det reduserar ljudnivåer ganska markant om man använder tillräckligt mycket samt om man vet vart man ska sätta det.
Som exempel precis det han som startade tråd ska ha det till, dämpa dörrsidorna, bara att montera ner dörrpanelerna och spraya in på plåten. Använd rikligt för ett bättre resultat! En riktigt bra produkt :tummenupp

Suomalainen skrev:
Svindyr skit som ska fungera som dämpmaterial, min erfarenhet är att vanlig asfaltsmatta fungerar duktigt mycket bättre och är dessutom billigare.
Och tio ggr tyngre!

Jobbade för några år sen med R&D inom akustik (bla stomljuddsdämpande material) o "råkade" komma över Noisekiller för lite test. Då (runt 1999) var det bland det sämsta man kunde hitta, trälim med lite fyllnadsmedel i gav bättre effekt. Som nån redan nämnt, satsa på en bitumenmatta istället.

stavgren skrev:
Jobbade för några år sen med R&D inom akustik (bla stomljuddsdämpande material) o "råkade" komma över Noisekiller för lite test. Då (runt 1999) var det bland det sämsta man kunde hitta, trälim med lite fyllnadsmedel i gav bättre effekt. Som nån redan nämnt, satsa på en bitumenmatta istället.
Verkar bero på vilket test man refererar till.Finns ett test på en peugeot 205 som man mäter kupeljudet i 100km/h i före behandling med NK.Sen gör man samma test efteråt o kommer fram till att ljudet är 6 db lägre.Det motsvarade typ en tredubbling av förstärkareffekten vid spelning.Har själv använt NK o en plåt som är skramlig/bloinkig blir totalt död när man knackar på den efteråt.Men man måste lägga minst 2 lager,o det e dyrt.Om man grötat runt i t.ex en dörrsida på en modern bil o är det lätt att förstå hur mycket enklare det är att spruta på nåt istället för att sitta med mattor o värmepicka.

Enklaste sättet att få en skåpbil tyst i kupen är att lägga tjocka mattor i skåpet ibak, se till satt mattorna täcker hjulhusen ordentligt. Resterande ljud är däck och motor som hörs.

Qwerty äger en Inca och kör den till tyskland mm.

KawaChris skrev:
Annars har Biltema ljuddämpningsplattor..

Det där körde jag med i min bil..

Dels såkallad asfaltsmatta och även material som var lite skumgummilikande med fästlim.

Bara att dra ur hela inredningen och sätta fast. Funkar kanon och sänker ljudnivån. Mer specifikt så var det väl så att de irriterande tonerna ändrades mer än vad de sänktes.. men angenämare blev det att åka iallafall.

ktmjacke skrev:
Verkar bero på vilket test man refererar till.Finns ett test på en peugeot 205 som man mäter kupeljudet i 100km/h i före behandling med NK.Sen gör man samma test efteråt o kommer fram till att ljudet är 6 db lägre....
Mycket möjligt att dom fått ordning på sina prylar men testerna jag gjorde då visade på riktigt usla värden. Har för mig att det var nån blå variant jag kom över.

visst blymattor e fint men nu vill jag ha någon form av spraytyst!!!!

Va på BRL dom visste inte vart man kunde få tag på det ellet något liknande

så gärna om någon vet vart man får tag på det

ktmjacke skrev:
Backe kan tipsa dig om vart du kan få tag på det i gbg 08 - 560 333 48.Annars tror jag micro säljer en annan produkt med samma funktion faktiskt.

fanns ej på micro ej heller något liknande ska ringa backe nu

Noicekiller var inte speciellt rekommenderat att använda av bilstereobutikerna jag vände mig till. T.o.m. de som sålde det rekommenderade ett av de andra.
Detta tror jag berodde på att Noicekiller inte hanterade fukt speciellt bra.

De som rekommenderades var DBAxe och PeakOff. Det finns också en billigare variant att köpa:
http://www.swedac-acoustic.se/pages/vibra.damp.htm#DC-P5
Tillverkare:
http://www.swedac-acoustic.se/

Jag har testat både DBAxe och PeakOff. (Då jag hade en del DBAxe liggandes, men behövde mer och då var PeakOff billigare)
DBAxe tyckte jag hade bäst konsistens. Ska jag dämpa mer kommer jag nog köpa det.

Priserna i Uppsala var följande i uppsala under april (fast det var inte sprayburk)
BRL: Peak-off 248:-/l
Dialect: DBAxe 265:-/l
Uppsala bilradio: Peak-off 190:-/l

stavgren skrev:
Mycket möjligt att dom fått ordning på sina prylar men testerna jag gjorde då visade på riktigt usla värden. Har för mig att det var nån blå variant jag kom över.

Om jag kommer ihåg rätt så fanns noicekiller (åtminstonde när det var som populärast) som blå och gul. Den blå skulle vara till bildämpning och den gula till dämpning av exempelvis trä (bygga högtalarlådor med dubbla tunna skivor och lägga noicekiller mellan istället för att använda tjocka skivor)

// Krypto - f.d. bilstereotok som kom upp i 144 dB innan jag insåg att jag skulle bli bankrutt om jag skulle slåss med de "stora pojkarna"

*/ ?>
Back