Hmm... det stod inte meter i den bibeln jag läste (1917). Verkar som att de har omvandlat alnar till meter genom att dela med två.gladh skrev:1 Mos 6:15
Så skall du göra arken: den skall vara 150 meter lång, 25 meter bred och 15 meter hög
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmm... det stod inte meter i den bibeln jag läste (1917). Verkar som att de har omvandlat alnar till meter genom att dela med två.gladh skrev:1 Mos 6:15
Så skall du göra arken: den skall vara 150 meter lång, 25 meter bred och 15 meter hög
mb skrev:Hmm... det stod inte meter i den bibeln jag läste (1917). Verkar som att de har omvandlat alnar till meter genom att dela med två.
Men... Det är ju fantastiskt! Där har man lodat en massa gånger och aldrig fattat att det är noahs ark man settNoicE skrev:Arken Mitt I Stockholm½!!½!½
NoicE skrev:Arken Mitt I Stockholm½!!½!½
kajlyl skrev:...
Det tragiska är att det fortfarande finns länder där folket tror så stenhårt på vad som står i deras sagoböcker att de följer dem i fall som exemplet ovan![]()
Men kl två på natten är den som står i Stockholm fylld av djur. De ylar som hundar, kacklar som höns, dricker som kameler och uppför sig som åsnor. Är det samma med den i Göteborg?gladh skrev:Men Arken ligger ju i Göteborg![]()
gladh
Bingo skrev:Men kl två på natten är den som står i Stockholm fylld av djur. De ylar som schakaler, kacklar som höns, dricker som kameler och uppför sig som åsnor. Är det samma med den i Göteborg?
OT: Satans vilken epilepsifaktor du fått till på avatarenNoicE skrev:Eller transformers ark kanske?
mb skrev:OT: Satans vilken epilepsifaktor du fått till på avataren![]()
Mmm, snyggt ett tag ja... Men jag tror du kommer hamna på mångas ignorelist om du har kvar den där alltför länge.NoicE skrev:jag tyckte det blev snykt![]()
Bingo skrev:Men kl två på natten är den som står i Stockholm fylld av djur. De ylar som hundar, kacklar som höns, dricker som kameler och uppför sig som åsnor. Är det samma med den i Göteborg?
Silwer skrev:Det är 60cm tror jag, fast det kanske var nån annan aln från nåt annat land, det där var ju ändå ett litete tag sen.
Bingo skrev:Ja, jättesnyckt! Vem är fjortistjejernas dröm på avataren![]()
Göran_Gullbro skrev:Om det nu är så att himmelriket och paradiset endast tillhör de som har en rätta tron
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |