No1 Sportsbike

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
We have no qualms about labeling Kawasaki's ZX-10R the ultimate open-class sport bike. This is the highest performance motorcycle ever available to the general public. In terms of performance, the ZX-10R doesn't do everything well, it does everything brilliantly, and, indeed, sets new standards.

Se hela testet http://www.motorcycledaily.com/08july04_1000comparo.htm

No comments/Mike

du ska inte tro på allt som skrivs :)
Tycker du skall sälja vobbelbiken omgående!!!! :)

Glöm aldrig en sak....

Det spelar ingen roll om du vinner med 1mm eller 1m det är att vinna som räknas.

Ingen kommer ihåg 2an när nästa dag gryr.

/M

Ravetrancer skrev:
du ska inte tro på allt som skrivs :)
Tycker du skall sälja vobbelbiken omgående!!!! :)

Mike the bike skrev:
Glöm aldrig en sak....

Det spelar ingen roll om du vinner med 1mm eller 1m det är att vinna som räknas.
I kvalitetstidskriften Two Wheels Only kom den femma - efter GSX-R1000, YZF-R1 och Honda Fireblade. I nämnd ordning. Vinnare blev den bästa motorcykeln - Suzuki GSX-R750 :)

Och vad var viktigaste kriterium för dem? Varvräknardesign? Kan ju knappast varit prestanda i alla fall. :rolleyes:

:corn

Eller kanske smaken är som :arsele, även mc-journalisters...
/F.

Jag förstår inte varför du tycker så :va

Grattis till en grym hoj föresten :yoparty

/M

Bingo skrev:
I kvalitetstidskriften Two Wheels Only kom den femma - efter GSX-R1000, YZF-R1 och Honda Fireblade. I nämnd ordning. Vinnare blev den bästa motorcykeln - Suzuki GSX-R750 :)

Tänk va bra de funka!!

Jag skrev denna tråd bara för att reta upp dig å Rejvis, å ser man på, tråden fick inte vara uppe mer än ett par minuter å så har båda mina favorit Yamahaåkare nappat direkt HAHAHAHAHA

Säg som det är ni byter snart också :lol :lol

/M

Swedie skrev:
De säger oxå att det inte är en maskin man låter ögonen vila på...

Skulle gärna testköra ZX10an... även CBR1000RR.. och även 04 R1an. Men har inte hittat nån i närheten som har nån av dessa maskiner.

Säger iaf inte att ZX10an är en dålig maskin. Tror säkert det är en maskin som passar mig som gillar att wheela ut ur kurvor :)

Såklart, å som vanligt så driver jag bara med dig. :banana

Vi får väl se om jag har hojen med på en bandag nån gång så lovar jag att du får prova den (med båda hjulen på marken) på parkeringen.

/M

Swedie skrev:
Skulle gärna testköra ZX10an... även CBR1000RR.. och även 04 R1an. Men har inte hittat nån i närheten som har nån av dessa maskiner.

Säger iaf inte att ZX10an är en dålig maskin. Tror säkert det är en maskin som passar mig som gillar att wheela ut ur kurvor :)

Mike the bike skrev:
Jag förstår inte varför du tycker så :va
Eh, jasså... :rolleyes: :D

Det roliga är att i år har alla de nya 1000-kubikarna vunnit i någon tidnings test. Tidigare har journalisterna varit mer eniga. Handlar alltså mer (än vanligt) om tycke och smak. De är fantastiska maskiner allihop. Själv testade jag en R1 -04 idag och den var toppen. Riktigt kanontoppen faktiskt. Otroligt att något så rasande snabbt kan vara så bekvämt och vilsamt att köra.

Nä fan, skit i journalisterna. Trivs man med sin båge så gör man. Annars säljer man och köper en annnan.

Swedie skrev:
Skulle gärna testköra ZX10an... även CBR1000RR.. och även 04 R1an.
Jag har inte testat Hondan eller kawwan men kan lova att du kommer att gilla nya R1:an :fakta

På något sätt ha de lyckats behålla R1-känslan men ändå göra något nytt. Det är en kanonbåge!

Jag skiter i tycke och smak. Det intresserar mig inte särskilt om Kawans varvräknare är sämre design än CBRens placering av bromsvätskan till bakbromsen eller om Suzukin har bättre komfort än Hondan. Köper jag en värsting vill jag ha det allra värsta och i år är det Kawan, det är inget snack om det. Jag hade R1 när den var värst. Är man märkestrogen kan man bara vara värst så där var femte år. :hihi

Mike the bike skrev:
Tänk va bra de funka!!

Jag skrev denna tråd bara för att reta upp dig å Rejvis, å ser man på, tråden fick inte vara uppe mer än ett par minuter å så har båda mina favorit Yamahaåkare nappat direkt HAHAHAHAHA

Säg som det är ni byter snart också :lol :lol

/M
hehehehe :pussa

Skulle inte tacka nej till någon av ovanstående hojar ^^

Med risk för att låta som en pappa; De ser ju likadana ut allihopa (utom gixxern.). Tradigt utseende på de nya hojarna! Se tillbaks 10 år; Då såg alla helt jäkla olika ut. Idag är det fanimig inte mkt som skiljer... Visst, man letar efter optimala utseenden för funktionens skull osv, men det kunde fan diffat lite mer på utseendet. Tråkig utveckling! (nu pratar jag bara om utseende och inget annat).

070804top.jpg

ps. Varför har man fortfarande kanot-paddlar till blinkers orginal? För att stötta pirat-marknaden? :va

Kay skrev:
Med risk för att låta som en pappa; De ser ju likadana ut allihopa (utom gixxern.). Tradigt utseende på de nya hojarna! Se tillbaks 10 år; Då såg alla helt jäkla olika ut. Idag är det fanimig inte mkt som skiljer... Visst, man letar efter optimala utseenden för funktionens skull osv, men det kunde fan diffat lite mer på utseendet. Tråkig utveckling! (nu pratar jag bara om utseende och inget annat).

Öh ser ZX10 likadan ut som alla andra? Den ser ju ut som en ninjaturtle som stått i ungnen för länge... ungefär?

Rigge skrev:
Öh ser ZX10 likadan ut som alla andra? Den ser ju ut som en ninjaturtle som stått i ungnen för länge... ungefär?

Men titta på bilden! Ja! De ser likadana ut frammifrån! Hade man lackat de i likadan färg så hade man fan inte sett skilnad (kanske inte riktigt, men ändå). Eloge till Ducce som vågar vara annorlunda, och gixxer som håller på sitt nya najsiga näbb-lyse-stuk.

edit:
Kawa har kört på hel-ljus innan, likaså honda. Yamaha var väl först med duo-katt-lysena?

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...