No1 Sportsbike

Blinkers: tänk på att testet är gjort i USA och av någon anledning har Kawa stora blinkers där (lagkrav?) men i Europa har den infällda blinkers fram och miniblinkers bak. Snyggt, ingen av de andra har det. Se bild på Europa modellen.

2-zx-10r.jpg

Dubbellysen: tror inte Yamaha var först. Suzuki hade dubbellysen på ur GSX-R750 från -85 då Yamaha hade busslyse på FZ750 (har haft en sån). Kanske var någon annan före också.

GSXR85.jpg

Är det ingen som håller med att man köper det som är värst (de kostar ju lika mycket), särskilt när kategorin är just värstingar? Köper alla det som dem alltid gjort (Honda är bäst för det säger pappa), eller den som är snyggast eller den som var värst förut?

Last edited:
Jag tycker iaf att zx10'an på bilden här ovanför är snygg som få! Kaxig :)

Ninjaboy skrev:
Är det ingen som håller med att man köper det som är värst (de kostar ju lika mycket), särskilt när kategorin är just värstingar? Köper alla det som dem alltid gjort (Honda är bäst för det säger pappa), eller den som är snyggast eller den som var värst förut?
Nä, jag håller inte med.
Jag körde de nya liter-hojarna på Gotland ring
Efter de åkturerna hade jag köpt en R1:a eller kanske en blade, fast den var lite för tung och oräjsig (inget vidare utseende heller). Kawan är för jobbig helt enkelt, svårkörd som f-n.

Sen att kawa's generatorer rasar stup i kvarten, är helt puckade att meka med å inte har nån detaljkvalité gör inte saken bättre.

Som vanligt i såna här debatter tenderar det till att bli religionskrig utan någon vinnare. Sällan någon ny information kommer fram i form av fakta utan det är mest en rejäl övervärdering av tycke och smak.

Jag är i alla fall helnöjd med mitt köp och har inga tekniska problem, bara förarproblem :huvet :hihi. Jag har haft alla märken och de har oftast haft någon form av garantiåtagande som inte påverkat driften för mig och kvalitetsskillnader har jag aldrig märkt av heller, varken i detaljer eller i stort. Hoppas du är lika nöjd med din hoj.

På Kawan sitter blinken integrerad i kåpan och inte som på bilden.

Glöm inte att det är i USA samt förmodligen någon tidig testhoj.

/M

Kay skrev:
Med risk för att låta som en pappa; De ser ju likadana ut allihopa (utom gixxern.). Tradigt utseende på de nya hojarna! Se tillbaks 10 år; Då såg alla helt jäkla olika ut. Idag är det fanimig inte mkt som skiljer... Visst, man letar efter optimala utseenden för funktionens skull osv, men det kunde fan diffat lite mer på utseendet. Tråkig utveckling! (nu pratar jag bara om utseende och inget annat).

070804top.jpg

ps. Varför har man fortfarande kanot-paddlar till blinkers orginal? För att stötta pirat-marknaden? :va

Ninjaboy skrev:
Blinkers: tänk på att testet är gjort i USA och av någon anledning har Kawa stora blinkers där (lagkrav?) men i Europa har den infällda blinkers fram och miniblinkers bak. Snyggt, ingen av de andra har det. Se bild på Europa modellen.

2-zx-10r.jpg

Dubbellysen: tror inte Yamaha var först. Suzuki hade dubbellysen på ur GSX-R750 från -85 då Yamaha hade busslyse på FZ750 (har haft en sån). Kanske var någon annan före också.

GSXR85.jpg

Då har jag fått blinkersgrejern om kawan klart för mig... Snyggt med intergrerade blinkers i kåpan. Sen hur mycket osäkrare det är vetisjutton.
Angående dubbelysena så hade som sagt gixxer det redan 85, men jag pratar om just "katt-versionen" om man säger så :)

Vi har ju redan klarat av att han menade "kattögon", inte alla dubbellysen. Se några poster upp. :kocko :hihi

Haha, ingen fara. Skönt att komma ifrån märkestjafset och diskutera lite klassiska hojar. Snygg hoj du har förresten. :Bugar

Hade det blivit en -04 idag så hade det blivit en GSXR750. :bow

Mavve skrev:
Hade det blivit en -04 idag så hade det blivit en GSXR750. :bow

Den blev ju faktiskt bästa sporthoj i öppna klassen samt "Bike of the Year" hos tidningen T.W.O. - mer lättkörd än 1000-kubikarna och mer effekt (konstigt nog :rolleyes: ) än 600-orna...

/F.

Ninjaboy skrev:
Den här kanske var först då, YZF750 från -93 (bilden visar en -94).

yzf750-94.jpg

Jess kom att tänka på den. Förövrigt är SP1 & 2 rätt lik den på "ögonen" me.

Honda vf1000R bla hade dubbellysen 84.
För övrigt håller jag med folk ovan att i år är det tätt, jag har läst en hel del tester och det är jämt skägg vem som anses bäst.
Det test Bingo far efter är ett vägtest, där var helt enkelt zx10r för jobbig att framföra vad jag förstod.

Silwer skrev:
Det test Bingo far efter är ett vägtest, där var helt enkelt zx10r för jobbig att framföra vad jag förstod.
Nä, det var inget vägtest. Det var inget test öht. Det var en sammanfattning av alla deras tidigare tester. De utsåg en vinnare i varje klass (sport, touring, glidare osv) och en totalvinnare. Lite larvigt faktiskt. De tyckte att kawwan hade för mycket effekt för den vanlige gatåkaren, en märklig invändning eftersom de skall bedöma bågen och inte bågen i kombination med en genomsnittlig gatåkare, och att den borde haft en styrdämpare.

Bingo skrev:
Nä, det var inget vägtest. Det var inget test öht. Det var en sammanfattning av alla deras tidigare tester. De utsåg en vinnare i varje klass (sport, touring, glidare osv) och en totalvinnare. Lite larvigt faktiskt. De tyckte att kawwan hade för mycket effekt för den vanlige gatåkaren, en märklig invändning eftersom de skall bedöma bågen och inte bågen i kombination med en genomsnittlig gatåkare, och att den borde haft en styrdämpare.
ok, jag har dock den tidning där de testar alla litrarna och även din hoj bla, och det var ett vägtest, jag antar att de ändå utgår från det.
Även där placerade sig zx10r dåligt just för att den var för jobbig i trafiken.
De går då från 10 till 1, och ettan kanske var R1 när jag tänker efter så du har nog rätt i att det inte är exakt samma test.

I svenska Bike och liknade vinner självklart zx10r:lol

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...