No1 med #50 i nsb 2004

valmers skrev:
Hoppas nu innerligt att Åkarpsgamlot, som ju kör med samma nummervariant som Sköld, får loss nummer 63 till nästa år.

Japp, hoppas jag med.

Han har dock ett reservnummer, 34, efter hans personbästa på Knutstorp, 1.34.00.

Problemet är väl att vissa då måste ha sitt "turnummer" och det råkar vara samma som nån annan vill ha.

Nästan så man undrar varför No1 måste ha #50 om nu en gubbe vill ha det för sin ålder.

Jalle skrev:
Japp, hoppas jag med.

Han har dock ett reservnummer, 34, efter hans personbästa på Knutstorp, 1.34.00.

Är det därför du har 28?? Jaja det går nog bättre i år ska du se. 1,28 på Åsen är inte så illa. Det är iaf bättre än de flesta bakhjulsnördar med R1 ....på en allmänåkning.....i mellangruppen....

Chrille skrev:
Det är iaf bättre än de flesta bakhjulsnördar med R1 ....på en allmänåkning.....i mellangruppen....

Kör de så fort på Anderstorp?

Ta av dig min T-shirt annars berättar jag historien om varför du hade den på!

Jalle skrev:
Ta av dig min T-shirt annars berättar jag historien om varför du hade den på!
Nu börjar det bli intressant. Chrille: du behåller tröjan på!

Chrille skrev:
Är det därför du har 28?? Jaja det går nog bättre i år ska du se. 1,28 på Åsen är inte så illa. Det är iaf bättre än de flesta bakhjulsnördar med R1 ....på en allmänåkning.....i mellangruppen....

App app app! Det där var ett förvridet personangrepp. Nu blir du inte populär hos WCX Management.

Jalle skrev:
Japp, hoppas jag med.

Tror att han även hade något tresiffrigt reservnummer. Skulle visst ha att göra med förarvikt.

valmers skrev:
Det berättar vi inte. Då är det ju inte förvridet längre.

Aj fan. Och jag som bara ville sätta Storstarkouthålligsomenemfysempatient på plats.

Ryktet gör gällande att Jalle i dagsläget hade fått stryk av Gamlot på Knutstorp på av problem med orken. Visst Jalle antagligen hunnit varva gamlot på de 2-3 varv han orka med men sen då? Ett lopp är ju 16 varv eller mer...

Chrille skrev:
Aj fan. Och jag som bara ville sätta Storstarkouthålligsomenemfysempatient på plats.

Ryktet gör gällande att Jalle i dagsläget hade fått stryk av Gamlot på Knutstorp på av problem med orken. Visst Jalle antagligen hunnit varva gamlot på de 2-3 varv han orka med men sen då? Ett lopp är ju 16 varv eller mer...

Detta är ett helt nytt fenomen i RR! En varvad förare som kommer igen, och varvar tillbaka? :3freak

grandmaster skrev:
inför 2003 gick Tony ut med meddelandet att startnummer 1-10 är reserverade till de som fick samma placering i serien/cupen föregående år.
Resten av siffrorna lämnades vind för våg, dvs. den som sköt först fick sitt val

...och som av en händelse kom ett mail från Tony angående nästa års starnummer idag på mcerr-listan..

/B

Chrille skrev:

Jalle har svårt att fullborda sina uppdrag, jag ska träna och spöa alla redan nästa vår *Hick* (häller upp en stor jävel) ahhhh...

Jag antar att om man betalar sin licens så får man behålla sitt gamla nummer :va

GSXR1100R skrev:
Jag antar att om man betalar sin licens så får man behålla sitt gamla nummer :va
Nope, inget självklart antagande. 1-10 är som sagt reserverade förutom i rookieklasserna, lite konstigt kan det väl iof bli om en SM vinnare och en SO vinnare vill ha samma men oftast brukar det ju vara samma person som vinner båda serierna. Frågan är vilket som prioriteras först, SO eller SM? Hmmm, inget jag behöver bry mig om än iof :va
Om man inte skriker till nu blir man tilldelad ett nummer i samband med sin första anmälan. I möjligaste mån blir detta nummer fast under säsongen, speciellt om du serieanmäler dig. annars kan du få nytt nummer vid varje anmälan.

Gulsnabbtrajja skrev:
Ska man tolka detta som att det gäller att vara snabb med bokning av nummer till nästa år? Brukar ju inte delas ut förrns säsongen börjar närma sig ju.
Först till kvarn visserligen men det är ju surt när en instutition som Sköld inte kan fullfölja sin grej.
Som å sno 46 från Rossi för att man övernatta utanför raceoffice när numren skulle delas ut och sen hävda att man inte visste att han ville ha det.
Fast det är ju mest kass av Tony iof som borde haft mer koll.

Jag lyckades att ta #46 även nästa år, innebär det att jag måste byta när jag kör mot Rossi? Isåfall skiter jag i MotoGp grejen, det får bli WSB istället :öl

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025