No more mr Bayliss.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Troy Bayliss put an end to all the speculation regarding his possible return to the track when he appeared before thousands of ducatisti at the World Ducati Week event at Misano over the weekend.

Following his recent test session at Mugello, when he lapped the development factory Ducati 1098 machine at a record pace, showing that he had lost none of his desire and competitive instinct, the three-times World Superbike champion had been linked with a possible return to racing, 18 months after his final championship race at Portimao in 2008.

"I spoke too soon," declared the Australian. "I still wanted to race and I said I wanted to come back. But when I tested here I found out that things weren't going that good and we ended up going around in circles. That's when it hit me and I realized that it was hard things like that that I didn't miss about racing. That completely I changed my mind, I don't want to come back racing and I don't want to do any wild cards. I'm retired and I'm happy."

WSBK.com

jag har aldrig sett killen race:a så det skulle vara intressant att se sådan "legend" tävla. Så går det när man inte följt motorsport hela sitt liv. :(

jag har aldrig sett killen race:a så det skulle vara intressant att se sådan "legend" tävla. Så går det när man inte följt motorsport hela sitt liv. :(

Racing-underground är din vän. Där kan du tanka hem gamla race och kolla på mästaren in action.

Jag undrar om det är såhär: Haga och Fabrizio har ju inte direkt toppat listorna iår och för att känna sig riktigt tillfreds så ville Bayliss vara långt före tidsmässigt för att ge det en chans.. ?

Vad tror ni? Är han rädd för att göra bort sig när han avslutade sin karriär såpass väl som han gjorde? Kommer vi se honom i AMA istället, där det är lätt att vinna men det finns stora resurser till löner/hojar?

/ Jens

Bayliss har ju faktiskt mer att förlora än att vinna på en comeback. Alla Ducatifans och många andra racingfans förväntar sig mirakel om han kommer tillbaka. Rent krasst skulle han få det tufft - han är ju inte oceaner av tid före Fabrizio. Dessutom tror jag familjen fick ha ett ord med i spelet också.

Bayliss har ju faktiskt mer att förlora än att vinna på en comeback. Alla Ducatifans och många andra racingfans förväntar sig mirakel om han kommer tillbaka. Rent krasst skulle han få det tufft - han är ju inte oceaner av tid före Fabrizio. Dessutom tror jag familjen fick ha ett ord med i spelet också.

Så borde tex också M Schumacher i F1 ha tänkt. Men visst, jag hade gärna sett att han kör igen, även om det bara vore som WC då och då.

Hoppas han har bra terapeuter, för det lär vara den sjukaste bergochdahl-banan man kan tänka sig, att sluta som topp-idrottare och gå till familjefar. Så det är bara en naturlig reaktion att han funderar på att börja om igen, än om han vet att det aldrig kommer hända, så håller han tanken levande. Precis som vi andra gör varje dag.
Skillnaden är att vi kan säga nånting utan att någon egentligen reflekterar över det.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026