NM-serien 2012

Är det rätt gissat att man inte får poäng i den svenska Rookie serien om man deltager i denna tävling?
Om du vet såklart.

Var har du fått informationen att SM på Anderstorp ingår i Nordiska mästerskapet? Eftersom jag är medarrangör vore det kul att veta. Vi har nämligen bara sökt SM-status, inget annat.

Enligt DMU är det dessa race som ingår.

Jag hittar inget på DMU hemsida, och vi som arrangerar har inte ens blivit tillfrågade, så du får nog hitta en trovärdig källa på det. Mig veterligt finns det inget nordiskt mästerskap 2012, eftersom länderna inte är överrens. DMU kan inte utlysa NM utan att alla länder godkänt det.

Jag provar på svenska:)

Vi har blivit tillfrågade om vi ville organisera NM tillsammans med DM på Knutstorp och har fåt upplyst at resten av kalenderen var spikat som ovan. Men det verkar så tyvärr inte våra så och det er väldigt konstigt. Som jag uppfattar det, er NM inte bara DMUs uppfinning, men avtalad ved "Nordic Meeting" med alla nordiske motorsports förbund.

Hoppas det lyckas ändå! Det skulle bli bra for Nordisk Road Race. Där er redan många danskar som er klar på Anderstorp i april.

Stefan, jag skickar PM.

Då kan man alltså plocka poäng i Pro Superbike (SM), privatkuppen, Superbike challange och NM i samma race. Skulle det inte vara färre serier i år?

Om inte jag får några andra besked från SVemo vill jag dementera att det körs ett NM i Anderstorp. Alla danskar, finnar och norrmän är självfallet välkomna att köra, men nåt NM är det INTE.

Samma sak varje år, tävlingskalendern är satt i god tid så alla vet vad som gäller och slipper framstå som lurendrejare för sina sponsorer. Känns skönt med ett förbund som prioriterar ordning och planering......:huvet:huvet:huvet:huvet

Undrade vad fan som pågick här.. NM är ju inte bara "up for grabs", det är ju något som alla förbund måste enas om.

Samma sak varje år, tävlingskalendern är satt i god tid så alla vet vad som gäller och slipper framstå som lurendrejare för sina sponsorer. Känns skönt med ett förbund som prioriterar ordning och planering......:huvet:huvet:huvet:huvet

Fast hur ofta har SO eller Pro kalendern ändrats tidigare år? Det är ju trots allt många omständigheter som gör att alla får anpassa sig efter den nya situationen. Målsättningen är ju alltid att ha saker och ting på det klara så tidigt som möjligt. Det är ju något som gynnar alla.

vilket förbund menar du nu? SVEMO har varit fantastiskt tydliga med att om det ska bli något NM i Sverige så är det på Karlskoga och ingen annanstans, sen att nåt annat lands förbund hittar på nåt själv det är en annan femma...

Det är väl ungefär som att jag skulle hyra en bana o kalla det för för SM tävling utan att prata med SVEMO först...

Last edited:
Fantastisk.....precis som vanligt.
Undrar hur många som har tröttnat på allt ändrade å trixande.

Man undrar varför crossen får sina datum å funka tidigt...:confused:

SM.....serie mästerskap

Fantastisk.....precis som vanligt.
Undrar hur många som har tröttnat på allt ändrade å trixande.

Man undrar varför crossen får sina datum å funka tidigt...:confused:

SM.....serie mästerskap

Crossen försöker kanske inte ha 4:a olika länder som försöker bestämma vilken status en tävling ska ha i sina grannländer? eller?

Ungefär lika tydligt som de gick med på och gick ut med inbjudan 2 veckor innan det "Nordiska Mästerskapet" i Våler förra året??? Men du har väl mer information än vad vi har så du kanske kan garantera att detta inte stämmer?

Nordiska rådet är ett skämt och borde slopas, tyvärr är de väl så att det blir svårt att få "EM-platserna" utan det.

Ungefär lika tydligt som de gick med på och gick ut med inbjudan 2 veckor innan det "Nordiska Mästerskapet" i Våler förra året??? Men du har väl mer information än vad vi har så du kanske kan garantera att detta inte stämmer?

Nordiska rådet är ett skämt och borde slopas, tyvärr är de väl så att det blir svårt att få "EM-platserna" utan det.

det har jag ingen aning om, men SVEMO har inget med NM's svamlande att göra..

jag trodde du menade SVEMO och inte NM arrangören när du skrev "Känns skönt med ett förbund som prioriterar ordning och planering....." jag fattar kanske konstigt men jag undrar vilket förbund du syftar på? (menade du ditt förbund eller någon annans?)

Crossen behöver inte krångla för att få i hop tävlingar i Sverige. Sen finns det organ som löser det med NM.

RR Sverige har svårt att få i hop
5 erf race
6st prosuperbike race
5st SM race
3st SO race

Jag förstår varför förare och sponsorer ruttnar.

Crossen har inte ngt Privat intresse bara idiella klubbar och banor
PRO är privat
SO är privat
Banor är privat ägda
Det finns väl ngn klubb i undantaget

Det måste ju stå rätt många RR hojar i garage å bara rosta sönder....
Det änad återkomande datum som är säkert är April SM premiär å Bikeweek v30...de e bra

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...