NM-serien 2012

Det kan inte var möjligt att det skall arrangeras 3 st RR tävlingar här i landet SAMMA datum och det skall vara mästerskaps status på alla. Att PRO kör i Knutan på lördan för att ansluta till Falken på sönda är en sak. Att dom danska pajasarna tänker hålla ett NM samtidigt är löjans väckande.
Är det den galne norrmannen som är pappa till denna röra?????

Och jag fattar fortfarande inte om serien är ett nordiskt mästerskap eller om det är tävlingen på Karlskoga :va

Tyvärr verkar vårt förbund vägra att kommentera vad som gäller. Jag har varit i kontakt med dem flera gånger för att reda ut detta utan att få något svar om vad som gäller. Men det är ju inte imponerande att vårt förbund inte vet vilka tävlingar som går och vilka mästerskap vi har.......

Den här tävlingen kan knappast bli räknad som Nordiskt Mästerskap. Det är ju bara 1 klass som har NM status och det är Superbike.
Varken 125GP eller Superstock600 finns ju med.
SuperSport600, R600 och R1000 är INTE NM klasser, och allt skall ske på söndagen den 20/5, träning/kval och 2 race/klass.

Jag sätter tio spänn på att det blir en DANSK NM-mästare i år!:tummenupp

Den Finska NM helgen går samma helg som Danska Mästerskapet kör. Så det är tydligen planerat att Normän ska vinna NM..

Istället för NM på Alastaro så går Hollänska på Assen samma helg. Vi är några som planerar att köra det istället. Spara din tia och följ med dit istället! :)

Den Finska NM helgen går samma helg som Danska Mästerskapet kör. Så det är tydligen planerat att Normän ska vinna NM..

Istället för NM på Alastaro så går Hollänska på Assen samma helg. Vi är några som planerar att köra det istället. Spara din tia och följ med dit istället! :)

Hmmmm... det är ju kul! MEN, det är ju så himla många som kör STK 600... Och att tro att man kan slå holländare på hemmaplan. Jag vill inte bli utkvalad!

Hmmmm... det är ju kul! MEN, det är ju så himla många som kör STK 600... Och att tro att man kan slå holländare på hemmaplan. Jag vill inte bli utkvalad!

Du är ju snabbare nu än sist du körde ONK och då hade du inga problem att kvala in. :)

NB! den nordiske runden som skulle gå på Rudskogen 31.8-1.9 er flyttet. Den går på rctic Circle Raceway (ACR, Mo i Rana) første uken i juli. Info om dette ligger på http://www.motorsportforbundet.no/portal/page/portal/motorsport/grener/roadracing

Se også BikePort.no for mye informasjon rundt dette og utfordringene på Rudskogen.

Om du ønsker ekstra trening på ACR før evenutell deltakelse på NM (Nordisk) har vi noen få ledige plasser på åpen trening helgen før Nordisk starter. http://www.bikeport.no/2012/02/08/roadracin-trening-acr-28-6-1-7-2012/

Mvh Liz

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...