Som laglydig medborgare skiftade jag mini regskylten mot standard storlek(senast monterad -04) innan jag gav mig ut på dagens mc-runda. Riksv 49 norr om Karlsborg.
Kört 1km när en polis hoppar ut i gatan o viftar som en tok, aj aj aj, hur fort körde jag tänkte jag. Jaja skit happens, ser en tjejpolis stå med blåsapparaten vid sidan. Men plötsligt blir hon utbytt mot en gubbpolis. Hon ler så vackert till mig när hon blir ifråntagen blåsmojängen, ist så tar elake sheriffen över.
"Nykter, bra för dig då",, "Jaha, du höll ialfall hastigheten" ,, "Däcken ser åtminstone bra ut",, "Hur fort brukar du köra?",,"Blinkerna syns knappt",,
Sen bad han mig starta hojen,,"Stäng av" , skrek han.
"Det här ser inte bra ut",, pekade ilsket på slip-on systemet... " den skiten hör hemma på bana"
Tänkte kontra med att "du e ju inte riktig".. men insåg att här har vi att göra med en man som har liten snopp och vill visa sin power inför söta polisaspirantskan. Bara att va snäll o hjälpsam..
Han hämtar en decibelmätare, mätar Yoshin´s sjönsång, utbrister "3decibel över".
Jag börjar fråga om platsprotokol, senaste kalibrering av decimätaren. "Bekymra dig inte för det du"- blev svaret...
Då upptäcker han skattemärket från -04, blir skogstokig, börjar skälla om oförsäkrat och oskattat. Jag plockar fram det utprintade pappret från VV med påställning, men han har mållåst på försäkringar,decibel samt skattemärket, helt okontaktbar...
Lyckas vifta med pappret framför polisnäsan, varvid han tar pappret bestämt... Just i detta ögonblick dundrar 4st HD´s med raka rör förbi, värsta mullret. Jag lyfter mitt pekfinger och ska precis påpeka "loud pipes save lifes", hinner ej detta då jag får VV´s pappret tbx.
Nu halv joggar han till sina kollegor med viftande armar. Söta aspiranskan kommer tbx , ler o säger , "Du kan köra nu, ha en bra dag". Denna kontroll tog 22min.
Ingen annan bil blev stoppad för att kontrollera nykterheten under denna tid.
Tror att Herr Polis vill ha en sporthoj mellan benen samt aspiranskan, men får inte för sin fru... därav denna nitiskhet samt uppförande...
Varför blir man polis, jo för man är för lat för att ha ett vanligt kneg och för korkad för att stjäla.
Som tur är inte alla lagens väktare så här,,, men se upp "min" polis har åtminstone 20 bittra år kvar i tjänst.
// tack för att jag fick lätta mitt pulshöjda hjärta