Nissan Skyline GT-R vs. Ducati 1098

De börjar med att säga att de inte trodde att en Caterham skulle spöa en motard. Räckte för mig med det.

Hahah helt SJUKT att de ALLTID har blött underlag. De måste ju testa när det är 100% torrt! Jag ser inte den här "vinsten" som något speciellt.

Dock kan jag säga att Nissan GTR är en mycket kompetent bil. Har läst på en hel del om den o den är grym helt enkelt. Såg en hos en bilhandlare för ett tag sedan som jag fick provsitta i. FET.

Hahah helt SJUKT att de ALLTID har blött underlag. De måste ju testa när det är 100% torrt! Jag ser inte den här "vinsten" som något speciellt.

Dock kan jag säga att Nissan GTR är en mycket kompetent bil. Har läst på en hel del om den o den är grym helt enkelt. Såg en hos en bilhandlare för ett tag sedan som jag fick provsitta i. FET.

Haha faktiskt...ALDRIG torrt på deras tester...stackars folk:D

Kan inte se filmen här på jobbet. Men nya Nissan GTR sägs vara en
"mini bugatti veyron" i acceleration iaf.. :gnissla

Tror de knäckte fabrikens uppgifter i acceleration när de testade den, och då också på vått underlag..

Finns inte många bilar som väcker sånt HA begär som en GT-R..
En ultimat bil i många avseenden. Även R34:an var ju grymt snabb.. Bilen spöar ju för f*n Porsche 997 Turbo runt Nürburgring gamla sträckning så att den på vått skulle slå en sporthoj oavsett märke/modell är ju inte direkt någon revolutionerande nyhet.

Last edited:
Den heter inte Skyline längre, vilket är bra så man slipper förknippa en raggarV6:a med fina bilar.

Finns inte många bilar som väcker sånt HA begär som en GT-R..
En ultimat bil i många avseenden. Även R34:an var ju grymt snabb.. Bilen spöar ju för f*n Porsche 997 Turbo runt Nürbergrings gamla sträckning så att den på vått skulle slå en sporthoj oavsett märke/modell är ju inte direkt någon revolutionerande nyhet.

Nürburgring om jag får be, Nürnberg och Nürburg är olika ställen :fakta

Gamla Nissan Skyline GT-R "Hakosuka" är ju svinrå

1142654602_249_1.jpg

Men R-33'an isf. Den är klart snyggast!

R33:an är ju klart menlösast, otympligast hjulbas och tyngst(?) av dom alla, R32 eller R34 ftw!^^

Den heter inte Skyline längre, vilket är bra så man slipper förknippa en raggarV6:a med fina bilar.

Riktigt raggigt med V6 faktiskt men den gör la sitt.. Fast det hade varit klart roligare om de mekade fram en ny R6:a eller nått. :(

E de inte R6 i r32-r34? Nissan GT-R snackas de om på alla bilforum så att den var snabb var väntat. Kul film!

Sen har dom alltid små trixiga banor också, hade varit skillnad om dom körde på lite mer öppna banor men ja antar att dom vill att bilen ska vinna.

Det där är som att köra superkart på kinnekulle mot en sporthoj ist för att kanske göra samma test på banor som mantorp el liknande!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back