Nissan Skyline, 1143 hästar (film)

Biturbo skrev:
Jag är med på ditt resonemang.. Men nog tycker jag att Suprorna blivit än mer hypade faktiskt. I mina ögon är Skyline en bra mycket ballare bil än Supra.

En Skyline kan vara allt från en gammal R32 till en R34GTR, vilket är milsvid skillnad.
Det enda som verkar betyda nåt är att det står Skyline på dom, då är det tydligen jättehäftigt. Sorry men jag förstår inte det fantastiska...

Ulf W skrev:
En Skyline kan vara allt från en gammal R32 till en R34GTR, vilket är milsvid skillnad.
Det enda som verkar betyda nåt är att det står Skyline på dom, då är det tydligen jättehäftigt. Sorry men jag förstår inte det fantastiska...

Tråkigt att folk inte kan hålla isär en skyline och en GTR, som du säger kan skillnaden vara enorm.
Att en GTR är en fantastisk bil är det dock ingen tvekan om!

Biturbo skrev:
Jag är med på ditt resonemang.. Men nog tycker jag att Suprorna blivit än mer hypade faktiskt. I mina ögon är Skyline en bra mycket ballare bil än Supra.

I mina ögon är en skyline som vilken annan bil som helst som är populär att trimma bara. Ser ut som mazda 626 -91 ungefär :) Överhypade är de iaf.

Dee_cati skrev:
I mina ögon är en skyline som vilken annan bil som helst som är populär att trimma bara. Ser ut som mazda 626 -91 ungefär :) Överhypade är de iaf.

Haha, jag tycker också att iaf R32:an ser ut som en 626:a

Rigge skrev:
Om man tittar på intercoolern måste det vara dubbelturbo? Brukar inte alla storfräsare köra singelturbo?

Han ville nog ha körbarhet OCh mkt kusar. Stor singelturbo och 1143 kusar rimmar illa ihop med körbarhet.

Dee_cati skrev:

Nja.. De, precis som supororna, klarar väldig mycket effekt med standard bottendel. Sen är de ju utrustade med rejäla växellådor, bromsar och ett chassie som det i princip bara är ut och åka bana med. Vilka andra "vilka som helst bilar" har det?

Biturbo skrev:
Det är inte så svårtkört som man skulle kunna tro..

Jag sa aldrig att det var svårkört (nog för att 1143hk ÄR svårkört för gemene man), men användningsområdena blir betydlligt större med dubbelturbo och så mycket kusar. Inte så kul med bankörning tex och singelturbo samt 1143 kusar under huven, då fungerar det betydligt bättre med dubbelturbo.
Detsamma gäller gatkörning också, Sen att det kanske är lättare/billigare att mosa ur mer pållar med singelturbo är en annan femma. Men med tanke på ägaren till bilen så är inte kostnaden några problem.

/dubbelturbo-användare.

Biturbo skrev:
Nja.. De, precis som supororna, klarar väldig mycket effekt med standard bottendel. Sen är de ju utrustade med rejäla växellådor, bromsar och ett chassie som det i princip bara är ut och åka bana med. Vilka andra "vilka som helst bilar" har det?

Många andra bilar. Men visst är de bra att bygga på men många som hakar på dessa "supra-trender" mm gör det för att de är populära och att de tycker de är skittuffa med feta vingar och bling-bling. Jag tycker det är roligare med folk som har en "egen" smak och åsikt om bilar.

Grymt som fan :yoparty
Allt med motor som går fort är häftigt, det fick man lära sig redan på dagis :)

Men är inte alla Skyline högerstyrda?

Dee_cati skrev:
Han ville nog ha körbarhet OCh mkt kusar. Stor singelturbo och 1143 kusar rimmar illa ihop med körbarhet.

Denna bil är byggd för drag, funkar utmärkt med dubbelturbo på RB26:an.
Sen hur bilen ser ut spelar mindre roll när den gör ringen på ca8 min HELT STANDARD!! Inte många som fattar varför bilen har fått det rykte den har, vissa tror bara att man kan plocka ut mycket hästar. Denna bil är BYGGD för att rejsa runt en bana som inget annat.
Läs när Thed Björk och Johan Sköldenkrans testar R34 gtr för första gången i automobil 6 2000.
Citat Thed:
-"En sån här bil bara måste jag ha!!"
-"Racingkänsla i hela bilen, jag har aldrig kört en roligare bil. Det går inte att beskriva känslan men den är helt jävla otrolig!!!"

Johan:
-"En ren njutning, den inbjuder till att köra med ställ"
-"Chikanerna var nästan löjliga, det fanns gott om utrymme med den här bilen där de andra fick kämpa för att komma tillbaka"

Bilen kördes mot bla Diablo VT, M5, 3200GT, 360 Modena mfl..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år