Nissan Skyline, 1143 hästar (film)

jisses... :bow

Den är ju på väg att sticka ordentligt..

Undrar varför de kör den på 4:an.. är det därför att den växeln har ett 1:1 förhållande eller?

amullo skrev:
jisses... :bow

Den är ju på väg att sticka ordentligt..

Undrar varför de kör den på 4:an.. är det därför att den växeln har ett 1:1 förhållande eller?

För att på de lägre växlarna spinner den alt. varvar den ur innan du hinner säga -dra ballen i gruset..

Vad räknar de med för hållbarhet på motorn, kan väl aldrig hålla speciellt länge när de plockar ut så mycke effekt. men fräckt är det :tummenupp

jag tycker supran som finns nånstanns är fräckare då bakdelen bara börjar fara och så låter det sinnessjukt.

Om man tittar på intercoolern måste det vara dubbelturbo? Brukar inte alla storfräsare köra singelturbo?

Åh nej!
Ska det börja tjatas om Skyline här nu också? Trodde man skulle slippa det på ett hojforum åtminstone. :trött

Abloy skrev:
Vad räknar de med för hållbarhet på motorn, kan väl aldrig hålla speciellt länge när de plockar ut så mycke effekt. men fräckt är det :tummenupp

De håller rätt bra förutsatt att det sitter riktiga grejer iden.. Fast det är ju ingen motor om man tänkt köra taxi.

Biturbo skrev:
Även om man har tvångstankar om detta forum och alla dess snören så behöver man inte följa alla.. :7peta

Dessutom är det ju OT. :fatta!

Haha, men du måste ju förstå att man blir trött på denna Skyline-dyrkan överallt. Folk verkar ju tro att det är den snabbaste, tuffaste och häftigaste bil som nånsin byggts.
Jag var lika trött på Supror också även om den aldrig var lika extremt hypad...

Ulf W skrev:
Haha, men du måste ju förstå att man blir trött på denna Skyline-dyrkan överallt. Folk verkar ju tro att det är den snabbaste, tuffaste och häftigaste bil som nånsin byggts.
Jag var lika trött på Supror också även om den aldrig var lika extremt hypad...

Jag är med på ditt resonemang.. Men nog tycker jag att Suprorna blivit än mer hypade faktiskt. I mina ögon är Skyline en bra mycket ballare bil än Supra.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år