Ninja ZX9R -99

Tack mannen!

eisbaer skrev:
O_KAW_ZX9R_jpg.jpg

Re: Re: Re: Re: Re: Ninja ZX9R -99

08MeanieGreenie skrev:
Det finns även ZX-9R (inte riktigt original) med betydligt mer än 135 hk på bakhjulet... :D

Nä'e nu drar jag snart från jobbet och går till Stadion och ser om Djurgår'n äntligen ska klara av Örgrytes brassar...

Kanske finns :rolleyes: hehe, men nu har jag Suka så inga problem med hästar längre :D :D :D

Spelar Djurgå'n fotboll :confused: :confused: :D

Re: Nu hänger jag inte med

Pluto skrev:
ÄR det inte 144 kusar eller? Fått lite bud åt ena och det andra hållet. Luffarturbor som hökar trycket vid högre farter och ger mer än 144 hästar. Och nu är det helt plötsligt "bara" 135 hästar?

Men det som står i specifikationer när man kollar på bilar och motorcycklar är väl motorns kraft HK och inte vad man får ut på hjulen. Förvisso förstår även jag att det är det man får ut på hjulet/hjulen som är det intressanta.

Hur som helst så pinnar det på rätt bra och jag kan äntligen köra på bakhjulet mer än ett par ynka meter. :bow
I specifikationer är det alltid motorns effekt som anges och den är 144 kusar, men är man effektjägare så är det ju kusarna på slangen som är intressant , från motor till hjul så brukar det bli en förlust på 8-10 kusar cirkus, vill se bilder på din pärla=) mvh

Jag har frågat innan men inte fått något svar, så om ni kawakunniga kunde upplysa mig om det är någon förbättring gjord på toppen -00 gämfört med -98?. Jag har en av varje till mitt zx9turbo bygge och undrar vilken jag ska använda?. :confused:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ninja ZX9R -99

Badkarma skrev:
Kanske finns :rolleyes: hehe, men nu har jag Suka så inga problem med hästar längre :D :D :D

Spelar Djurgå'n fotboll :confused: :confused: :D

OFF TOPIC: Det var bortamatch (jag och några fotbollspolare åkte ner till Göteborg med bil. Vi möttes vid Stadion)

Hightuned skrev:
Jag har frågat innan men inte fått något svar, så om ni kawakunniga kunde upplysa mig om det är någon förbättring gjord på toppen -00 gämfört med -98?. Jag har en av varje till mitt zx9turbo bygge och undrar vilken jag ska använda?. :confused:

Då tycker jag att du ska satsa på den nyare toppen (om den är likvärdigt skick med den andra). Toppen är likadan på bägge. (kawa ändrade cylinderdelen på E-versionen)

Ninja ZX-9R TURBO, det låter som något riktigt roligt!!!

Ha're så bra!

Re: Re: Nu hänger jag inte med

Bilder kommer så fort jag har hunnit fota lite. Fotade i och för sig lite igår. Dels med vanlig kamare och dels med digitalkamera. Så det bör dyka lite bilder inom kort. Ska försöka filma och fåta lite nu i helgen.

Så det kommer! :)

red_ninja skrev:
I specifikationer är det alltid motorns effekt som anges och den är 144 kusar, men är man effektjägare så är det ju kusarna på slangen som är intressant , från motor till hjul så brukar det bli en förlust på 8-10 kusar cirkus, vill se bilder på din pärla=) mvh

En sån där ZX-9R, går de mycket bättre än en ZX-6R? Skulle man kunna hänga med på kurvig väg? Jag har en lånad ZX-6R, men vet inte om jag vågar åka med er med stora hojar. Man vill ju inte komma sist...

:D

Jag har lånat en pw50 :crash
Men Mattias! Du kan väl ta mig på bogsering :rock

Hightuned skrev:

Det beror på villken hoj du har. Du kan inte använda en 00 topp på en 98-99 hoj utan att byta elsystem. 98-99 hojarna har en kamsensor i toppen som 00-02 inte har.
Men annars är det lite mindre insugskanaler på 00-02 topparna för ökat vrid. Och anna duration på kammarna.
Har du en 00-02 hoj skulle jag använda 00 toppen och slänga in en insugskamm från en 98-99 topp så får du en handfull extra kusat på högvarv...
mvh

:) Du är rolig du! Kul var det!

En 6:a kör ju från en 9:a utan problem har jag fått erfarenhet av.
:bow :bow :bow

Mattias skrev:
En sån där ZX-9R, går de mycket bättre än en ZX-6R? Skulle man kunna hänga med på kurvig väg? Jag har en lånad ZX-6R, men vet inte om jag vågar åka med er med stora hojar. Man vill ju inte komma sist...

Mattias skrev:

Ja, dom gaar fetmycket baettre aer en sketen 600-moppe. Om du inte har det daer fraecka nya zx6 som ju rockar sketfett med cool-snabb! :rock :rock

(Ur en lite serioesare vinkel, vad aer det du har fatt lana? Vad tycker du om den?)

Mattias skrev:

Du är för tjock för att komma ifatt någon på en 600, du måste ha kubik för att kompensera.

Back