Ninja s-m-l-xl-jag

Gick med
9 Aug 2005
Hoj
zx9r o minminiminiimoto........jag e över 2 meter.......
Ninja s-m-l-xl-jag, många bra tipps! Tackar

Är det mycket skillnad i strl på zx6r och zx9r? Har inte hittat några i närheten att provsitta!

Det skulle ju va :fyllisar :) :banana :rofl :D om de kan passa mig!

Last edited:
fiatcoupemannen skrev:
är det mycket skillnad i strl på ninja 600 o ninja 900? har inte hittat några i närheten att provsitta!

Skillnaden är nog i att 600:an är lite smalare än 9:an + några kilo lättare oxå
men 9:an behöver nog inte jobba lika hårt med dina 110 kg :)

fiatcoupemannen skrev:
felstavat ovan och jag förtydligar för den som inte kan skriva................är det stor skillnad i storlek på en zx6r och en zx9r? hoppas detta förtydligar och att jag kan få svar på frågan istället för fel-citerade påpekningar! :kocko

ungefär 300 kubik :D

Last edited:
Tack för alla HJÄLPANDE svar, och för övrigt är jag gift, och har barn, dessutom medlem i MENSA, de som bara kan svara spydigt och inte är hjälpsamma kanske inte behöver läsa/svara eller skriva i de trådar jag lagt upp, jag tvingar ingen till det. :huvet

fiatcoupemannen skrev:
...skriva i de trådar jag lagt upp, jag tvingar ingen till det. :huvet

Jo när någon säger "Ninja" om en hoj så måste jag skriva, jag har gått på avvänjning för det men det hjälper inte... ...jag blir nämnligen aldrig klok på vad en "ninja" är. Är det en GPZ250? GPX600? GPZ900? ZZR? eller är det bara en synonym för "Jag kom inte ihåg vad modellen hette men jag vet att det stod ninja bakpå, det låter ju ascoolt, det var en ninja!"

:)

freddexwing skrev:
Jo när någon säger "Ninja" om en hoj så måste jag skriva, jag har gått på avvänjning för det men det hjälper inte... ...jag blir nämnligen aldrig klok på vad en "ninja" är. Är det en GPZ250? GPX600? GPZ900? ZZR? eller är det bara en synonym för "Jag kom inte ihåg vad modellen hette men jag vet att det stod ninja bakpå, det låter ju ascoolt, det var en ninja!"

:)

är inte en ninja en kille i helsvart mjukisdress som hoppar om kring o sparkar på en massa folk? :rofl

allvarligt, att fråga om hur stor en ninja är det samma som att fråga om det är bra bagageutrymme i en turbo.

fiatcoupemannen skrev:
Tack för alla HJÄLPANDE svar, och för övrigt är jag gift, och har barn, dessutom medlem i MENSA, de som bara kan svara spydigt och inte är hjälpsamma kanske inte behöver läsa/svara eller skriva i de trådar jag lagt upp, jag tvingar ingen till det. :huvet

Jag har en ZX6R -03, den sitter jag bra på (182 cm), men du som är längre är den nog lite trång åt. De äldre kanske är rymligare? Har du kört endel hoj rekomenderar jag zx9r, annars zx6r. Det är endel pulver i zx9r och det är lätt att kliva över på fel sida om gränsen.

Du måste nog vara mer specifik när du frågar. "Ninja" är ungefär som "Yamahas värstinghoj du vet". Sen är det dålig sed med flera trådar om samma sak - samma dag... Tips är att dels söka här men sen kolla på nätet efter "seat height" tillsammans med de hojar du är intresserad av.

http://motorcyclistonline.com/ har Road Tests på alla möjliga hojar där seat height anges och även vad testarna har för "inseam" på brallorna (och synpunkter på det).

Det där var faktiskt JÄVLIGT roligt! Ahahahahahahaaaaaa! Gonatt alla monsterdiggare!

-dB_mike skrev:
allvarligt, att fråga om hur stor en ninja är det samma som att fråga om det är bra bagageutrymme i en turbo.

Finns det fler mensamedlemmar här på forumet kan man kanske starta ännu en tråd om det...........................(skojjar) :banana
Ganska ny på detta med "forumsnack" var inte meningen att förvirra med en massa trådar! Tack för söktipps och liknande som kan hjälpa mig att hitta rätt hoj :Bugar . Det är ju roligare med konstruktiv hjälp än bara en massa skitsnack som inte har med ämnet att göra och som inte heller är ett försök att hjälpa till att hitta den info som sökes! :huvet

Mvh newbie :tungan

Jag har själv en ZX-9R -00 och kan bara säga att jag sitter bra på den är i sammanhanget rätt kort och spinkig med mina 191cm och 92kg men ändå...
Tycker inte att jag märkt någon större skillnad när jag suttit på en 6:a...

Så de ringde dig och bad dig bli medlem? det var en ny taktik från ledningen! Och som sagt, det är trevligare om det inte bara tjafsas på forumet! Det heter ju SPORTHOJ.COM så man kan väl hålla sig till det ämnet!
:tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...