Ninja s-m-l-xl-jag

fiatcoupemannen skrev:
Tack för alla HJÄLPANDE svar, och för övrigt är jag gift, och har barn, dessutom medlem i MENSA, de som bara kan svara spydigt och inte är hjälpsamma kanske inte behöver läsa/svara eller skriva i de trådar jag lagt upp, jag tvingar ingen till det. :huvet
Hej jag har möjlighet att gå med i mensa men jag avstår. ZX6R och ZX9R tycker jag är rätt lika i storlek, och jag tycker båda är stora, men då är jag ju en liten knatte också.

Hursomhelst kommer du ju få provsitta dem innan du köper nån av dom, då lär du ju märka om den passar eller inte.

För att svara på frågan och inte kommentera övriga inlägg, postare eller Mensa så:

Jo, skillnaden jag upplevt efter att ha ägt de båda hojarna, varav 6:an (96a) ett par år och 9:an (01a) ett drygt halvår är att;

* 6an känns smalare, mindre, mer lättmanövrerad men också klenare motor, vilken får varvas mer men också är lite "rejsigare".
* 9an lite bekvämare, större tank, liknande rätt bekväma körställning, men bredare tank och lite rymligare samt goare, starkare motor.

Fast det är ju mina 184cm-/80kg-synpunkter, det bästa är förståss att testa dem själv för att bilda sig en uppfattning. Nog inte dumt att snegla på 12:an heller, om du vill ha ännu mer pulver i motorn / större hoj. Kanske inte heller fel med ett högre touring-/bubbelkåpglas för att slippa lite fartvind...
/F.

-dB_mike skrev:
är inte en ninja en kille i helsvart mjukisdress som hoppar om kring o sparkar på en massa folk? :rofl

allvarligt, att fråga om hur stor en ninja är det samma som att fråga om det är bra bagageutrymme i en turbo.
:D :D :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...