Ninja 600 Turbo

sjukt va trångt detska vara.. sen ska ma få ditt en wg ochså. fick hem ic men den var ej böjd så skickar tebaks den och hoppas få en böjd te nästa helg.. då kan man måtta utt den och tryck-rör med..


vad ska man köra för dimintion på tryckrören då ja kör förgasare? 45 eller 50mm?
 
Kul att det är fler som törs prova och lägga upp "vanliga" byggen inte bara andersson turbo / peterpain bling bling historier.

Keep up the good work!
 
jag kommer köra med alla orignal kåpor och ljud dämpare så den kommer inte se något ut för värden inte. Tror jag får plats med en wg också med org kåpor. Sjukt vilken tid de tar att bygga då man måste testa om allt får plats. Men kul med tig svets :)
 
nja har fortsatt med gren-röret lite.. funderar på hur ja ska dra rören till wg. och ska börja hel-svetsa det imorgon effter ja vart i örebro. hoppas jag får hem min ic imorgon också. men är säkert denna helg kvar minst för att få klart gren-röret.. tar ju sjukt lång tid på en moppe då plats inte finns :(
 
Brukar ge sig så ju mer man håller på. Och taaajt blir det oftast...men de kan vara skönt ibland :tuttar :rolleyes: Fått tag i nån färdig ic eller enbart ämne så att de blir att svettsa egna gavlar som gäller?

(Kanske du redan skrivit om, glömsk som man är) :)
 
köppte cell-packet av mc-express fick det förra veckan men det var ej böjt så skickade tebaks de och hoppas få de imorgon. tänkte försöka göra egna gavlar så man kan "gömma" tryck-rören så gott det går sen ska dom nog lackas svarta tror jag.
ska hämta fler rör-böjar imorgon på allsel som ja beställde idag. ska även beställa filter-flyttare imorgon. köppte även skin-ställ i ondags på lelles mc i uppsala.
 
hei
jeg tok i inbytte en zxr600 sykkel en gang ,denne var det montert turbo på
denne hadde en 2,5mm spacer å en mits 13 turn turbo gikk bra den sykkeln
antall hk tipper jeg på rundt 200hk på bakhjul:)
 
nu är grenröret helt klart. ic har 1 gavel och 1 tryckror är klart.. plenum är nästan klart. ser lite ljust utt i all fal. men satan vilken tid det tar med alt.. man skulle kastat orginal-kåporna då skulle man ju sparat säkert 1/2 byggtiden.. men fränt med org kåpor så det inte syns med.. :)
 
nu är grenröret helt klart. ic har 1 gavel och 1 tryckror är klart.. plenum är nästan klart. ser lite ljust utt i all fal. men satan vilken tid det tar med alt.. man skulle kastat orginal-kåporna då skulle man ju sparat säkert 1/2 byggtiden.. men fränt med org kåpor så det inte syns med.. :)

Bilder?
 
tyvärr inte tagit några på ett tag.. kan ta lite nästa helg om man hinner med i stridens hetta :)
snart dax för att börja med förgaseriet och allt de.. ingen som bor i E-tuna som e duktig på sånt?
 
s50b32turbo/icochtryckrr027.jpg[/IMG]
icochtryckrr022.jpg

icochtryckrr020.jpg

icochtryckrr018.jpg

icochtryckrr015.jpg

icochtryckrr019.jpg

icochtryckrr023.jpg

hoppas någon tycker de är fränt att åka med orginal-kåpr.. tagit så sjukt mycket tid bara för kåpornas skull..
 
Last edited:
s50b32turbo/icochtryckrr027.jpg[/IMG]
icochtryckrr022.jpg

icochtryckrr020.jpg

icochtryckrr018.jpg

icochtryckrr015.jpg

icochtryckrr019.jpg

icochtryckrr023.jpg

hoppas någon tycker de är fränt att åka med orginal-kåpr.. tagit så sjukt mycket tid bara för kåpornas skull..


jag gillar kåpor.då kan man åka full patte läääänge:tummenupp

ser bra ut,blir det skarv mellan icn och turbon

mvh peterpain
 
jag vet ej om det blir skarv mellan ic och turbo vill ha skarv men vill inte ha slang där grus och skit kan ha hål i den.. tryckröret på andra sidan kunde jag ej använda 90C böjar till häller för dom e för stora så nu kan man skruva bort tank-locket till kylarvätskan också..spänande matrial alu e att hålla på med. hehe
 
Back
Top