Nikko Bakker!!

Bakker reportage

Reportage från BAKKER Framebouw

Bakker reportage04.jpgBakker reportage05.jpgBakker reportage06.jpg

tack till Laidback för bilderna
 
Last edited:
Last edited:
Blev ju bra det där! Fattar inte varför jag inte lyckades? :va
Det måste väl ha varit Claessons som tagit fram särtrycket i reklamsyfte, antar jag?

Riktigt roligt! Det har jag aldrig set innan! Kan det ha varit ett särtryck till mc-mässan i Göteborg?. Tack för besväret!. Och säg hur blev det med omförnicklingen av din Bakkerram???..
 
Riktigt roligt! Det har jag aldrig set innan! Kan det ha varit ett särtryck till mc-mässan i Göteborg?. Tack för besväret!. Och säg hur blev det med omförnicklingen av din Bakkerram???..

Det är bara kul att få dela med sig! :)

Men jag tror du blandat ihop mig med nån annan, för jag har aldrig ägt nån Bakker.
 
Det är bara kul att få dela med sig! :)

Men jag tror du blandat ihop mig med nån annan, för jag har aldrig ägt nån Bakker.

Förlåt mig men vist har jag blandat ihop men inte är artikeln sämmre för det! Då skulle du förslagsvis överväga att berika dit liv med en sån klenod!.??.. ????
 
Förlåt mig men vist har jag blandat ihop men inte är artikeln sämmre för det! Då skulle du förslagsvis överväga att berika dit liv med en sån klenod!.??.. ????

Haha tyvärr, jag har redan garaget fullt med klenoder... :kär

4099w.jpg
 
Tjusigt! men fixa bara större garage!!.. ????

Håller med, det vore drömmen med ett par hundra kvm som inrymmer allt man behöver i fråga om verktyg, soffhörna, och hojarna snyggt uppställda på klinkergolv. Då skulle jag t.o.m. kunna bli med Bakker! :tungan Men så ser det tyvärr inte ut...
 
Visserligen några år gammalt inlägg! Kan det vara så att det är den NicoBakker QCS med navstyrning och GSXR1100-motor som jag köpte för några år sedan? Då endast 2st med Suzemotor tillverkats och endast en sålts till Sverige enl. NicoBakker i Holland kan det faktiskt vara den?. När det gäller Bakker QCSen med FZ motor är det tydligen en 750 motor och den lär finnas hos samma ägare sen mera än 30år i Stenungsund.

Jag ska försöka leta upp några bilder på min gamla Bakker men Jag såg den navstyrda Bakkern med Yamahamotor i samband med RR-VM i Anderstorp.

Nu har jag sett bilder på din Bakker QCS. Det ser ut som samma hoj jag såg i Stockholm. Fast då var den vit.
Den är fin och lova mig att aldrig sälja den. :)

/ Peter
 
Last edited:
Jag kommer också ihåg den navstyrda Bakkern i Anderstorp - stod parkerad i närheten av någon av de norra läktarna när jag tittade på den har jag för mig.

Hade den turbo också eller är det något mitt minne har lagt till med åren ?
 
Jag kommer också ihåg den navstyrda Bakkern i Anderstorp - stod parkerad i närheten av någon av de norra läktarna när jag tittade på den har jag för mig.

Hade den turbo också eller är det något mitt minne har lagt till med åren ?

Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.


419828_150523458400298_682985872_n.jpg
 
Last edited:
Njae öh! Jag tror vi förväxlar det lite! Av totalt 10st tillverkade QCS enligt högsta chefen Nico Bakker och Bo Claesson finns 2st Bakker QCS i sverige! Den ena med Yamaha FZ motor (antagligen 750cc utifrån effektinfo) tycks finnas på västkusten och ägs fortfarande av samma ägare som köpte den ny. Min Nico Bakker QCS med GSX-R 1100 motor såldes av Claessons som byggsats enligt uppgift till Grevens MC i Stockholm och lackades då tydligen vit och såldes senare vidare till Norge (SpininWheels Oslo???) Där det tydligen under ett par år monterades en turbo. Senare såldes den enligt uppgift tydligen tillbaka till Sverige och (AWA-motor Hammarbyhamnen?.) där den antagligen lackades om i blå/silver/grön/lilla mm och sedan såldes utan turbo till en privatperson som sen släpade den till Danmark där jag senare hittade den och ytterligare ett par Bakker i en container för ett par år sedan. ????
 
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.


View attachment 452111

Enligt min uppfattning den absolut bästa ram Nico Bakker nånsin byggt!. Kommer du kanske ihåg registreringsnummer eller ramnummer??.. hade varit roligt att veta var den och alla de andra tagit vägen!.
 
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den.


View attachment 452111


Jo då var det inte helt förstört i minnet iaf - spenderade en del tid där med...…. Binges Ducce - var det den som gick Bold´or ?
 
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.

Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.


View attachment 452111

Apropå Ducatin.
Lånat från Facebook. Fotografens namn framgår.
ed79160179a996332c5ba618e3e3e7e8.jpg

41946dff59d51349d62150387a111869.jpg
d75813f7c985f4e1433b9c4f37257c18.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top