Nicks

• Thread starter Thread starter Kia
  • Start date Start date
Härstammar från då min bror hjälpte mig skapa ett hotmail konto för ca 10 år sedan. Vet inte hur eller varför han tyckte det passa. Sen då han indtoducera mig till irc osv så hängde det med.

Gottis skrev:
oki :tummenupp

sitter i samma sits ingen här uppe på fastlandet som vet va jag heter knappt svarar jag Micke i telefon så tror folk att dom har kommit fel :3freak
så jag förstår hur du känner dig....

Oftast svarar jag bara hallå men det är rätt ohövligt. Får börja med att svara efternamnet istället... får hoppas att dom fattar att Johnny bor här också

För mig var det nått som bara dök upp,har inte en aning om vad det ens kan vara/betyda..

Alicia skrev:
Diggar namnet Alicia och har kallat mig det över internet i några år nu.
Dom enda som kallar mig vid mitt riktiga namn är min släkt och mina gamla vänner i Vetlanda. Polarna i Tranås kallar mig Alicia och även här i Eskilstuna förutom dom på jobbet. Det blir lite snurrigt ibland, speciellt när man ska svara i telefon, då vissa inte har en aning om vem Alicia är och vissa vet inte mitt riktiga namn.
Så när jag träffar nya människor får dom lära känna Alicia, trivs bäst med det namnet.
Dubbel personlighet här :hihi

Dubbel personlighet är du inte ensam om ;) Jag har till och från sedan gymnasiet kallats Linn, jag säger Linn på mobilsvaret, skriver nästan alltid Linn i brev, mail, sms od. "svärmor" kallar mej Linn, mamma kallar mej mitt riktiga namn, pappa kallar mej Lusen.. Mitt riktiga namn är dessutom ett dubbelnamn, det har medfört att en del kallar mej bara halva mitt namn, en del det fullständiga och en del Linn.. De flesta nya männsikor lär känna mej som Linn. Det har hänt mer än en gång att folk ringt till mitt mobilsvar och trott de kommit fel eftersom jag säger Linn där! Blir snurrigt när jag själv gärna skriver och säger Linn men måste skriva mitt riktiga namn tex när jag betalar med kort od! Snurrigt värre! Men, kärt barn har många namn säger de ju :rolleyes:

Wunder efter seriefiguren. Ni kan ju gissa vilken så kan ni även lista ut mitt riktiga namn. Har en del gemensamt med den seriefiguren... :hihi

jooo.........jag tänkte så här, att, sporthojar har ju mycket plastkåpor o så, och sen så går dom ju som en raket o så, så då blev det PlastRaket då............. :tomten

I filmen Reservoir Dogs har dom kodnamn i stil med Mr. Brown, Mr. White, Mr. Blue etc. Ville också vara cool så jag började kalla mig Mr. Red...

Jag flyttade ut på landet (dvs 3 mil bortom Brommaplan) och då sa en kompis "Vafan ska du bli nån jävla lantis eller?"

"Ja" svarade jag.

Mr. Red skrev:
I filmen Reservoir Dogs har dom kodnamn i stil med Mr. Brown, Mr. White, Mr. Blue etc. Ville också vara cool så jag började kalla mig Mr. Red...

Men psykot Mr Pink är ju coolast.

Har alltid tyckt att Ior varit en skön lirare och när Slipknot gjorde den härliga
låten med samma namn (fast engelska "Eeyore) var valet av vad man ska
nicka resten av livet klart.

Fast Eeyore brukar kunna vara upptaget men då kör man med det
bombsäkra backup-nicket: Hopeanuoli

under nian så kom någon på att första delen av mitt efternamn är Rosen så nu är det mitt tilltalsnamn. i skolan så är jag seth efter figuren i OC (som jag förövrigt inte ens ser på). så klaga inte ni som har dubbla personligheter.

Matulda skrev:
Mitt nick kommer från en svensk tecknad rymdsaga: Matulda&Megasen från 1975. En höjdarrulle :banana

OT: Min hoj heter Megasen :banana

själv har jag en 5-6 alternativ på temat Elisabeth, beroende på vart jag är och i vilket sällskap :tungan

Last edited:
Alltid gillat boken om den tappra riddaren Don Quijote som Miguel de Cervantes skrev... kör alltid med det!

Alicia skrev:
Egentligen heter jag Ingela.

A mäh.. det är ju superfint, det heter min tvillingsyster. :)

Mad är början på mitt förnam som slutar med elene och Honda såklart (behövs ingen förklaring. Och ibland står Mad för att jag är, just lite galen. :brinnerup

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8