Ni tre GR wannabee´s som brände igenom Knutby!

• Thread starter Thread starter Rydstedt1989
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Uppvisar man så taskigt omdöme att man dundrar fram där det finns lekande barn är ju knappast risken övervägande att man bryr sig om en tråd som denna, och än mindre får sig en tankeställare av den. Men visst. Lycka till.

Chansen att de ens är läskunniga eller ens har någon sorts mental kapacitet som ens kan generera en tankeställare är ju försvinnande liten.. det är ju sällan intelligenseliten det handlar om i såna här fall..

I somras på kvarsebovägen när vi stannat för att samla gänget så kommer en man på trampcykel, han stannar och sen säger han helt lugnt att: Jag bor där bort där det är femtisträckan och jag har mina barn ut på min tomt och jag är orolig..... Vi står helt tysta allihop och till slut får jag har mig: Jag förstår dig.
Mannen cyklar hemåt lika tyst som när han kom och vi nickar instämmande mot varandra.

Han var en tankeställare den mannen.

Hoppas denna tråd kan bli en tråd där man förstår de som står och ser på vid vägkanten.

Jag åkte igenom Knutby i början av sommaren, och det pucko som körde bussen genom Knutby kan inte vara helt klok. När han släppte av passagerare parkerade han bussen precis mitt i vägen, så att det var helt omöjligt att ens passera med MC:n.

Man får hoppas att han inte kör lika illa också för det finns en hel del skymda kurvor efter den vägen.

Skönt att höra att inga kom till skada.

Jag åkte igenom Knutby i början av sommaren, och det pucko som körde bussen genom Knutby kan inte vara helt klok. När han släppte av passagerare parkerade han bussen precis mitt i vägen, så att det var helt omöjligt att ens passera med MC:n.

Man får hoppas att han inte kör lika illa också för det finns en hel del skymda kurvor efter den vägen.

Skönt att höra att inga kom till skada.

Jag håller helt och hållet med dig det har hänt/händer att dom orsakar olyckor. just där vid skolan är det ofta att dom inte har en aning om vart dom har överhänget och således hänger ut det i gatan, eller bara helt enkelt gasar ut när man är ett par meter bort.
Dom där busschaufförerna har så tråkigt jobb att dom brukar försöka hindra omkörningar genom att lägga bussen mitt på vägen när man kommer.

Jag håller verkligen med dig, det kunde ha slutat riktigt illa men den här gången klarade sig alla.

Jag håller helt och hållet med dig det har hänt/händer att dom orsakar olyckor. just där vid skolan är det ofta att dom inte har en aning om vart dom har överhänget och således hänger ut det i gatan, eller bara helt enkelt gasar ut när man är ett par meter bort.
Dom där busschaufförerna har så tråkigt jobb att dom brukar försöka hindra omkörningar genom att lägga bussen mitt på vägen när man kommer.

Jag håller verkligen med dig, det kunde ha slutat riktigt illa men den här gången klarade sig alla.

Ska ge dig ett förslag; prova istället rikta ilskan mot till att lagligt få till stånd fasta vägbulor i gummi före och efter skolan, brukar vara jävligt effektiva - eller så kan ju ni i medborgargardet fixa egna farthinder efter vägen typ blomlådor......

Skriva här lär du inte få ut mycket av..... (du sitter väl för guds skull inte och skriker framför datorn medans du skriver detta - inte bra för hälsan).....

Last edited:
Ska ge dig ett förslag; prova rikta ilskan mot till att lagligt få till stånd fasta vägbulor i gummi före och efter skolan istället, brukar vara jävligt effektiva - eller så kan ju ni i medborgargardet fixa egna farthinder efter vägen typ blomlådor......

Spikmatta?

För många år sedan fanns det ett rödljus mellan Göteborg och Partille (kanske finns där än?). Det var ett övergångsställe för en skola i närheten men det var väldigt lite byggnader omkring så det såg lite ensamt ut. Hursomhelst så blev det alltid rött om man körde fortare än 50...oerhört irriterande men väldigt effektivt. De flesta respekterar faktiskt rödljus, betydligt mer än hastighetsgränser i allafall...:)

Spikmatta?

För många år sedan fanns det ett rödljus mellan Göteborg och Partille (kanske finns där än?). Det var ett övergångsställe för en skola i närheten men det var väldigt lite byggnader omkring så det såg lite ensamt ut. Hursomhelst så blev det alltid rött om man körde fortare än 50...oerhört irriterande men väldigt effektivt. De flesta respekterar faktiskt rödljus, betydligt mer än hastighetsgränser i allafall...:)

Spikmatta..... ähh kör inte du också Rhinotires :tungan

rödljusen var ju iaf en smart idé :D

Det är bara 35+ som har råd så de har säkert barn och skulle inte tycka det var ok vid en konfrontation. Man blir ju fartblind när man bränner omkring ett tag, man UTGÅR ju från att dagis är tomma på helgen. Döm dem ej för hårt nu, släpp freetimecop flaggan och varva ned.

Hade jag varit ute och åkt utan mål eller tanke eller haft ett mål längre bort den vägen jag kommer utan lokalkännedom och sett en skylt med Knutby, då hade jag gasat som aldrig förr för att komma bort från det där stället. Och då bor ändå jag i Biskopsgården och borde vara något härdad.

Skål på er :fyllisar

Fränt. Det räcker inte att alla beslutsfattare hackar på oss, att allt hojfolk som inte kör sporthojar ogillar oss, nu ska vi hacka på varandra också för att tre förare kört över hastighetsgränsen i ett samhälle en fredagseftermiddag efter jobbet.

Det är bara 35+ som har råd så de har säkert barn och skulle inte tycka det var ok vid en konfrontation. Man blir ju fartblind när man bränner omkring ett tag, man UTGÅR ju från att dagis är tomma på helgen. Döm dem ej för hårt nu, släpp freetimecop flaggan och varva ned.

Självklart begriper jag att man blir fartblind, men inte så till den milda grad att man vrider på rullen när hojen redan dånar på skapligt, motoröra någon?

Jag är absolut inte ute efter att döma någon. jag har varvat ner men det är svårt att släppa.

Som någon sa rikta energin på att få farthinder, det ska kollas upp, tyvärr så vet jag av erfarenhet att det är vägföreningar som har hand om det där och dom är omöjliga att få tag på en mindre att klämma på pengar.

Fränt. Det räcker inte att alla beslutsfattare hackar på oss, att allt hojfolk som inte kör sporthojar ogillar oss, nu ska vi hacka på varandra också för att tre förare kört över hastighetsgränsen i ett samhälle en fredagseftermiddag efter jobbet.

Vänta lite här nu. Har du läst igenom tråden?

Inte kör sporthoj? ursäkta att plånboken inte räckte till en R1.

Hacka på varandra? skärp dig nu. läs om och inse allvaret i det hela!

hade vi pratat sådan överträdelse att det inte gått att uppskatta så hade det inte varit någon stor grej men det här var grovt.

Det var inte jag, har inte ens busskort.:näsblod

Då ska du inte köra buss, så sluta parkera mitt i gatan!:tungan

Last edited:
Nu vill vi veta TS, är du med i sekterna där runt?
Troligtvis är du det och detta va kanske en attack mot innvånare och i synnerhet de yngre som ska driva det vidare. :banana

Jaja, men att fråga vem va det (som kasta) vad ska jag göra med min facking barnvagn, är ju lite komiskt:D

Nu är det så att dessa puckon som köra x2 på 50 väg tillhör minoriteten. 9 av 9 slår av och vilar arbågen i ca 50km/h och gasar vidare sen.

Förstår din ilska men lite komiskt är det när du skriver det här.
Trots allt, ge dig tillkänna, är du med i "sekten" va! e du? (inte för att det gör nån skillnad, men intressant att veta :) )

Sitat1: "Jag vet att det är jättefina hojvägar här runt om och jag har själv öst på "
Tog du på dig SH tröjan (ehh staqvnig, kolla upp) och äste järnet med CB'n :D

Sitat 2: "MEN MITT I ETT SAMHÄLLE?!"
JA vi sa ju det DITT släkte :brinnerup

:krama

Last edited:
TS
Du måste juh själv vara värsta fart kungen själv?

jag menar du är den förste mig veterligen som lyckats med bedriften som superman kunde..."nu står det 10 fån å säger: hur menar han nu då"

jo du har juh lyckats med bedriften att snurra tillbaka klockan ;)

citat: Ni tre (varav en på en Ninja) GR wannabee´s somm brände förbi Knutby skolan idag runt 18:30, Ge er till känna!
slut citat.

å du postar 17,57. du e dutti du ;)

visste inte att knutby var ett samhälle. å vem har inte kört 100 på en 50 sträcka förut? om det nu är en skola osv så borde det inte vara 50 utan 30.

å nej det var inte facking jag som bomba.... men å andra sidan vet jag inte om 100 blås på 50 väg är direkt att bomba.

men sedan kan det juh alltid vara beklaglit att det var barn i närheten av vägen.

men men lycka tll med att finna dom.. å du är min idol som lyckades med bedrften att snurra tillbaka klockan.. det e vad jag kallar att göra en bombar repa... ;)

TS
Du måste juh själv vara värsta fart kungen själv?

jag menar du är den förste mig veterligen som lyckats med bedriften som superman kunde..."nu står det 10 fån å säger: hur menar han nu då"

jo du har juh lyckats med bedriften att snurra tillbaka klockan ;)

citat: Ni tre (varav en på en Ninja) GR wannabee´s somm brände förbi Knutby skolan idag runt 18:30, Ge er till känna!
slut citat.

å du postar 17,57. du e dutti du ;)

visste inte att knutby var ett samhälle. å vem har inte kört 100 på en 50 sträcka förut? om det nu är en skola osv så borde det inte vara 50 utan 30.

å nej det var inte facking jag som bomba.... men å andra sidan vet jag inte om 100 blås på 50 väg är direkt att bomba.

men sedan kan det juh alltid vara beklaglit att det var barn i närheten av vägen.

men men lycka tll med att finna dom.. å du är min idol som lyckades med bedrften att snurra tillbaka klockan.. det e vad jag kallar att göra en bombar repa... ;)
Låt mig gissa, kollar du klockan längst ner på SH så står det ca 20:30 nu va? Du har nog inte helt rätt tidsinställningar här... :rolleyes:

hade vi inte utplånat knutby ifrån den svenska kartan, sug röv o dö i frid, Tänker ni inte på era barn?

Som om dom sitter å läser en predikan:Bugar från knutby!
inte troligt men en kan ju hoppas på det.
och är det 30 km/t är det 30......

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...