sandstream
Guest
Håller medJo, så länge alla...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håller medJo, så länge alla...
Funkar inte på Knudan, kör man rent A-race så får man dubblera start avg.jag tar gärna en förhöjd avgift på 500 kr och får 1 timma mer körtid... duh.![]()
Funkar inte på Knudan, kör man rent A-race så får man dubblera start avg.
Det står bör i reglementet, inte skall.Finns det inte en regel som säger att SM-klasser ska ha minst en timmes körtid på banan innan race, ej fredagsträning inkluderat?!
125R, 250R & SS600
bra om regelverket bara är ett "tips"3094635Det står bör i reglementet, inte skall.
"6.4.1 Varje förare bör ges tillfälle till minst 60 minuters träning. Träningen kan delas upp i två
pass, varvid i så fall skall möjlighet ges att köra minst 5 varv per pass."
Räcker inte 2000 (tävl.avg) + 200 (el) x 120 (förare) = 264000 kr för att arrangera en helg?3094491Funkar inte på Knudan, kör man rent A-race så får man dubblera start avg.
Får man verkligen ihop 120 st A-förare?Räcker inte 2000 (tävl.avg) + 200 (el) x 120 (förare) = 264000 kr för att arrangera en helg?
Jo, fast det hänger sannolikt ihop med regeln om att alla måste ges tillfälle att träna. Kan bli knepigt om alla är garanterade att köra i minst en timme och det kommer många fler än det faktiskt finns tid för under den givna tiden. Vilket i sin tur hänger ihop med att man tränger ihop för många klasser udner en SM-helg.bra om regelverket bara är ett "tips"![]()
Näe, jag räknade med fyra klasser á 30 förare. Nog runt 100 förare går det att få ihop, vilket är 220000 kr ändå. Men jag kan ha fel... alltså jag vill inte ifrågasätta helt och hållet. Det krävs en del stålars för personal som man måste beodra in (funktionärer, mat, osv osv). Dock hoppas jag på att vi inte behöver brandmän i sandfållan det här året, som tog lite egna vilda inititiv...3094691Får man verkligen ihop 120 st A-förare?
Ser inte så ut om man kollar på anmälningarna till helgen.
bra om regelverket bara är ett "tips"
Räcker inte 2000 (tävl.avg) + 200 (el) x 120 (förare) = 264000 kr för att arrangera en helg?
3095076]Näe, jag räknade med fyra klasser á 30 förare. Nog runt 100 förare går det att få ihop, vilket är 220000 kr ändå. Men jag kan ha fel... alltså jag vill inte ifrågasätta helt och hållet. Det krävs en del stålars för personal som man måste beodra in (funktionärer, mat, osv osv). Dock hoppas jag på att vi inte behöver brandmän i sandfållan det här året, som tog lite egna vilda inititiv...
Snacka med Lodnert om detta, LMS koncept med separata A och B race ger mer körtid för alla, hur man får det att gå ihop ekonomiskt går nog att lösa.Usch, känner mig lite dum o ta upp ekonomi. Får ursäkta för det.
vill bara har mer körtid än totalt 1 timma över 2 dagars officiell tävlingshelg.
När vi gnäller om priser, körtid osv är det inget som ni funkisar ska ta åt er av. Ni gör ett kanonjobbVi kommer att finnas till för ER skull och ge oss gärna lite cred för det oxå. Det kommer att upppskattas.
När vi gnäller om priser, körtid osv är det inget som ni funkisar ska ta åt er av. Ni gör ett kanonjobb![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |