Ni som har R1-04:or, hur har ni rensat upp i röven?

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
:va Precis som frågan lyder, hur har ni fått bort den Überstora plastflärpen och löst problemet med blinkers och skyltplacering? Svara gärna med bilder om ni har!
//Kongo

Kongo skrev:
:va Precis som frågan lyder, hur har ni fått bort den Überstora plastflärpen och löst problemet med blinkers och skyltplacering? Svara gärna med bilder om ni har!
//Kongo

4 skruvar till plasthelvetet. då åker skylt o blinkers o allt som inte skall vara där.
sen tar du passagerar fotpinnarna med sen är du klar.
så undrar du kanske var skall du sätta plåten och blinkers.

i garaget. låt de stå där :tummenupp

Kungen skrev:
4 skruvar till plasthelvetet. då åker skylt o blinkers o allt som inte skall vara där.
sen tar du passagerar fotpinnarna med sen är du klar.
så undrar du kanske var skall du sätta plåten och blinkers.

i garaget. låt de stå där :tummenupp
haha, Nja tänkte nog ha både skylt och blinker kvar... :rolleyes:

Kungen skrev:
Då kan man bygga in blinkers i baklampan och skylten sätter du undertill. en miniplåt.
I baklampan??? Den är ju fan inte större än 10cm,, hur ska bakomvarande veta åt vilket håll jag tänkt att köra då? Nä, kommer att bli miniblinkers , men stora problemet är ju skylten..

Kongo skrev:
I baklampan??? Den är ju fan inte större än 10cm,, hur ska bakom varande veta åt vilket håll jag tänt att köra då? Nä, kommer att bli miniblinkers , men stora problemet är ju skylten..

Vi kan bygga om baklampan på jobb o då sätter de dioder (6 st tror jag) som en trekant i varje sida o vipps blinkar det. hur bra som helst.

det tror jag inte, det blir varning första gången tror jag och sen böter.
sist men inte minst, Japp!

/N

kjuze skrev:
Är det verkligen lagligt?
Vad går det på om man blir tagen? Man är tvungen att ha vanliga blinkers vid besiktning?

isse skrev:
det tror jag inte, det blir varning första gången tror jag och sen böter.
sist men inte minst, Japp!

/N

Okej!

Fanns ingen till Yamaha R6 01 iaf. :( Synd!

Vet du vart jag kan få tag på det?

kjuze skrev:
Är det verkligen lagligt?
Vad går det på om man blir tagen? Man är tvungen att ha vanliga blinkers vid besiktning?

Det är inte lagligt, måste vara ett visst mellanrum mellan blinkersen, 20 cm tror jag dom mumla om.

Ta loss alltihop. Montera dit blinkers (på nått sätt) där plastskydden vanligtsvis sitter rören.

Såhär ser min gathoj ut.

Bifogat

• DSCF0098.JPG
    DSCF0098.JPG
    119.4 KB · Visningar: 703
Swedie skrev:
Ta loss alltihop. Montera dit blinkers (på nått sätt) där plastskydden vanligtsvis sitter rören.

Såhär ser min gathoj ut.

Du måste köra ganska mycket på framhjulet om polisen ska tillåta den där skylten. :)

skylten syns alldeles utmärkt bakifrån. Det är det som gäller.Sen får den inte sitta i hjulhuset eller nått, vilket den inte gör.

Blinkers har jag dock inga. Det ska fixa nu i vinter på nått snygg sätt. väntar bara tillbaka mina förbannade kåpor o fälgar från "lackeringen".

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph