Ni som har lite koll på GPS marknaden Se hit!!!

Kongo skrev:
2271467 Tackar för hjälpen! Laddade hem Mapsource så nu får jag fina små dödskallar vid Fartkamerorna :tummenupp

Nemas! Bara fråga på om Garmins produkter om det skulle vara något, övriga märken har jag däremot väldigt dålig koll på.

Ni som har GPS/PDA på era hojar, hur har ni monterat dom? Jag har en Fazer 600 och nu har jag suttit på den ett flertal gånger och försökt hitta nån bra placering, helst innanför kåpan. Var jag än sätter den så skymmer den instrumenten eller så kommer den för långt ner. Vill helst inte sätta den på tanken om det går att undvika. Funderar nästan att göra ett fäste och skruva fast den på styret, vänstra sidan, i fästet för kopplingshantaget.
Nån som har nån bättre lösning.

Jag blev inspirerad av Starstiker å tjöpte mig en GPSMAP 60Csx jag med.. :tungan

Men det var fan vad fästena var dyra.. Å man behöver ju dessutom flera :(

För er som har en nalle av modernare snitt så är en mkt ekonomisk variant att bara köpa till en blåtandsgps.

Själv har jag www.wayfinder.com tillsammans med SonyEricsson W800i och det funkar skitbra! Batteritiden på GPSen är ca 5 timmar.

Har använt den i alperna tillsammans med ODGps programvaran för att logga hur man har vandrat och visa polarna i Google Earth efteråt.

Qvint skrev:
2291295 För er som har en nalle av modernare snitt så är en mkt ekonomisk variant att bara köpa till en blåtandsgps.

Själv har jag www.wayfinder.com tillsammans med SonyEricsson W800i och det funkar skitbra! Batteritiden på GPSen är ca 5 timmar.

Har använt den i alperna tillsammans med ODGps programvaran för att logga hur man har vandrat och visa polarna i Google Earth efteråt.
Den verkar riktig intressant, kan man få varningar för hastighetskameror med den också? visar den hur snabbt man rör sig i km/h?

Japp, den talar om vars fartkamerorna är, iallafall när man planerar rutten. Har aldrig provat i verkligheten. (Man får ett konto på wayfinder så man kan planera sin körning i förväg och så synkas det mot telefonen när man startar programmet. Skitsmidigt.

Den har även koll på vägarbeten o liknande.

Den visar hastigheten ja, funkar bra!

Qvint skrev:
2291295 För er som har en nalle av modernare snitt

Telia har ju nån navigationstjänst som man kan ha direkt i mobilen..

De ringde mig och ville att jag skulle testa dem för deras räkning men jag hade inte tid just då..

Starstriker skrev:
2267761 Touratech har väldigt robusta hållare.

Vilka andra tillbehör "måste man" ha till den?

Jag kommer använda den till allt. Hoj, bil, snöskoter och vandring?

Några tips?

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP