Ni som har hoj-abstinens ut med er!

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Hallå!
Idag kunde jag inte hålla mig. Jag drog ut och provkörde nya hojen. Passade på att pröva hjälm-kameran också. Märkte att jag skulle vinklat upp den.
Men gud så lycklig man ändå blev efter en sväng.

http://www.youtube.com/watch?v=2GmTpe9Rbhk
Youtube kvaliten var inget att hurra för!
 
satan så najs!:yoparty
en annan säsongar i norge och har ca 1m snö! nu håller vi tummarna för att våren snart är här!
 
vi har rätt mycket snö här nere, men det har varit kallt rätt länge (ca -10) här nu så vägarna är torra och fina. så i helgen som var så kunde jag ej hålla mig längre. vart en liten tur med hojen. dock ej mer ön en dryg mil.
 
60 cm snö 30 grader kallt i morrse.. lite skillnad vart i sverige man bor verkar det som:-p
 
60 cm snö 30 grader kallt i morrse.. lite skillnad vart i sverige man bor verkar det som:-p

vet ej vart bredsbyn ligger, men gissar på att det är en bit uppåt på sveriges karta.
Liatorp ligger strax utanför ljungby i södra småland= ca 50 mil söder om sthlm.
 
härligt!

fästet på asfalten med tanke på kylan, kallt däck, hur upplevde du det?

har nämligen själv blivit sugen på att hojja en sväng innan våren dyker upp eftersom det numera är relativt torrt på vägarna...
 
Var ju faktiskt ganska skönt väder idag. drog på mig två underställ. Fingrarna fick mest stryk efter åk-turen. Gud vad man längtar tills det luktar vår!

Jo, kalla däck. Nog var det lite läskigt och jag bromsade in kraftigt intill varje liten kurva. Men annars så tycker jag att det var förvånansvärt bra grepp. Går upp på slangen utan problem att vilja sladda.
Till och med så att jag fick upp den på framhjulet och det blev jag förvånad över.
 
Last edited:
arghh vill ha vår nu! Officiellt kommer våren enligt SMHI till Skåne den 22 februari, fan ta den om det är kallt och snö ute då!
 
Var ju faktiskt ganska skönt väder idag. drog på mig två underställ. Fingrarna fick mest stryk efter åk-turen. Gud vad man längtar tills det luktar vår!

Jo, kalla däck. Nog var det lite läskigt och jag bromsade in kraftigt intill varje liten kurva. Men annars så tycker jag att det var förvånansvärt bra grepp. Går upp på slangen utan problem att vilja sladda.
Till och med så att jag fick upp den på framhjulet och det blev jag förvånad över.

ok cool! men ingen sladd alls eller så? hur länge hojjade du?
 
Har oxå varit ute o sladdat lite motard Lör-Tisdag. Som sagt de e ju doc ganska kalt om händerna. Blev inget idag. Nu har de kommit 2mm snö igen blääää!!!!
 
Äh, snö är väl ingen fara? :näsblod

[EDIT] Jag vet att jag postat den flera gånger men.. Jag bara måste. :mad:

[YOUTUBE-ID]9sirheOxR4s[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top