Ni som gått ur kyrkan!

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Fick ni någon bekräftelse att ni gått ur?

Jag skrev ett brev till dem för någon vecka sedan där jag begärde utträde men har inte hört ett knyst, drygt om man måste betala ett år till åt dem :/

fan det va ju det jag skulle ha gjort (jävla skit) :huvet
glömde bort helt:huvet
för det va ju innan 1 november eller?

Jag fick bekräftelse, ett fint litet intyg om att jag inte är med där längre. :)

Edit: jag skickade mail, verkade som de skulle kolla mailen före brevlådan liksom.

rogga R6 skrev:
2586771
för det va ju innan 1 november eller?

Jepp, det var det.
EDIT:
Jag var i en kyrka förra veckan, aldrig har jag sett så mycket vänsterpropaganda i en "opolitisk" lokal, jag är extremt glad att jag inte stödjer deras verksamhet, de är helt vansinniga.

Solid snake skrev:
2586776 Jag fick bekräftelse, ett fint litet intyg om att jag inte är med där längre. :)

Edit: jag skickade mail, verkade som de skulle kolla mailen före brevlådan liksom.
Hur lång tid fick du vänta på det då?

Mr_Turbo skrev:
2586807 Hur lång tid fick du vänta på det då?
Nån vecka, kanske 1½-2 veckor ungefär.

De går på datumet som du skickade brevet, förutsatt att du skrev datum (därför är mail så nice, för där står ju datum automatiskt. :) )

Samma för mig. Skickade in för ett par veckor sedan, inte hört nånting sen dess. Dom är väl inte för pigga på att ta tag i sådana saker.

Så var det för mig också plus att jag hade givetvis glömt att datera brevet (kom jag på när jag hade lagt det på lådan) så den 31'a oktober ringde jag och skällde ut prästen/pastorn riktigt ordentligt, men han hävdade att han hade skickat en bekräftelse, vilket jag inte trodde på och skällde ut honom en stund till innan jag slängde på luren..
En timma senare när jag kom hem från jobbet så låg där visst ett litet brev från kyrkan...:rodnar

Gjorde det den 31/10. Tog 5 minuter. Bara att knalla in på pastorsexpeditionen och tala om att man vill gå ur. De var jättetrevliga och vänliga, bara att fylla i ett papper, kom en bekräftelse hem dagen efter (igår).

Solid snake skrev:
2586776 Jag fick bekräftelse, ett fint litet intyg om att jag inte är med där längre. :)

Vart mailar man?

Haft blanketter från humanisterna för urträda liggandes i 2 år nu, glömt o lämna in hela tiden :rolleyes:

xyx skrev:
2587208 Vart mailar man?

Haft blanketter från humanisterna för urträda liggandes i 2 år nu, glömt o lämna in hela tiden :rolleyes:
Hmm, jag mailade när jag fick nått skit från kyrkan, stod en mailadress där till min församling.

Men googla på svenska kyrkan, sen klickar du in dig på där du bor och får fram den församlingen, bör stå mailadresser där.

Markus skrev:
2586778 Jepp, det var det.
EDIT:
Jag var i en kyrka förra veckan, aldrig har jag sett så mycket vänsterpropaganda i en "opolitisk" lokal, jag är extremt glad att jag inte stödjer deras verksamhet, de är helt vansinniga.

Wow vilken kyrka var du i den skulle vara intressant att besöka. Jag har trots idogt letande nämligen aldrig lyckats hitta något politiskt budskap i de kyrkor jag har besökt.

Förbannelse, tänkte på det för nån vecka sen när jag hade lite att göra. Betalar man den skiten trots att man bara är en fattig student? Är det % på inkomst eller hur funkar det? Räknas bidrag och studielån isåfall som inkomst?

Solid snake skrev:
2587219 Hmm, jag mailade när jag fick nått skit från kyrkan, stod en mailadress där till min församling.

Men googla på svenska kyrkan, sen klickar du in dig på där du bor och får fram den församlingen, bör stå mailadresser där.

Tackar.
Mailat nu, får se om de nöjer sig med det.

När är det man ska ha gått ut för att de ska ha effekt för skatteåret? Har för mig det är den 14e november.

xyx skrev:
2587332 Tackar.
Mailat nu, får se om de nöjer sig med det.

När är det man ska ha gått ut för att de ska ha effekt för skatteåret? Har för mig det är den 14e november.

1 nov.

Boris JR skrev:
2587234 Wow vilken kyrka var du i den skulle vara intressant att besöka. Jag har trots idogt letande nämligen aldrig lyckats hitta något politiskt budskap i de kyrkor jag har besökt.

Jag tror han menar saker som "medmänsklighet" och "giv till de fattiga".

honkiie skrev:
2587268 Förbannelse, tänkte på det för nån vecka sen när jag hade lite att göra. Betalar man den skiten trots att man bara är en fattig student? Är det % på inkomst eller hur funkar det? Räknas bidrag och studielån isåfall som inkomst?

Lån är väll ändå ingen inkomst:rolleyes:

Tror det räknas som % på inkomsten.

Jag skulle vilja gå ur men undrar vad det drar med sig. Får man tex gifta sig i kyrkan? Vad missar man? Kan man gå med i kyrkan igen om man skulle vilja gifta sig där om det nu är så?

Mr Helmut skrev:
2587417 Lån är väll ändå ingen inkomst:rolleyes:

Tror det räknas som % på inkomsten.

Jag skulle vilja gå ur men undrar vad det drar med sig. Får man tex gifta sig i kyrkan? Vad missar man? Kan man gå med i kyrkan igen om man skulle vilja gifta sig där om det nu är så?
Har för mig att du inte får gifta dig i kyrkan med nån som INTE heller är med där, men om tjejen eller killen ( :rolleyes: ) du hade tänkt gifta dig med är med i kyrkan så får du gifta dig i kyrkan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti