Ni som blivit av med körkortet.

har aldrig blivit tagen i kontroll eller så men pogrisen kom hem till mig i sommras och tjatade över att jag körde som en idiot :D va ju bara att hålla med och se ångerfull ut, hade ju tydligen fått 10-15samtal till station om min körning :tomten

spectre skrev:
undrar vad polisen blålljus är tillför? hmm.. det undrar jag verkligen.. varför körde snuten efter mig på cykelbanor..hmm.. det undrar jag verkligen, men om du nu verkligen vet allt det där så kan du ju förklara för mig när snuten jagar en, är det när dom skjuter en i huvet med en mauser i ögat ? ***** *****.

Ändrat: Skippa sådana komenterar. /Padde
Inte visste jag att du va ett sånt moppefucko... :va

Har aldrig ens varit nära med NSRen, med WRen så har det varit rätt lugnt med, körde ut ur en rondell där en polisbil stog, dom glodde surt, svängde runt i rondellen o spanade... Vet dock inte hur länge dom spanade eller så.... Den låter ju lite väl mycket... Får se om man råkar ut för nått mer med den, hehe...

Koskela skrev:
Haha men du blir av me kortet ändå om du bara kör 20km/h över gränsen om du inte är klar med prövnings tiden... :tungan
Jag kör inte 20 km/h för fort på 30-vägar. Det finns oftast en anledning till att det inte är lämpligt att köra mer än 30 km/h där. Oftast gäller samma sak på 50-vägar. Och vadå om du har prövotid kvar, reglerna för vad man blir av med körkortet för är inte annorlunda för att man har prövotid.

Last edited:
Estremo skrev:
Jag kör inte 20 km/h för fort på 30-vägar. Det finns oftast en anledning till att det inte är lämpligt att köra mer än 30 km/h där. Oftast gäller samma sak på 50-vägar. Och vadå om du har prövotid kvar, reglerna för vad man blir av med körkortet för är inte annorlunda för att man har prövotid.
men har prövotiden gått ut så behöver du ju inte ta om kortet.. det som är skönt :)

philsson skrev:
Det kan vara grymt skönt.. :) det kommer bli en sån lättnad att veta det nästa år att prövotiden är slut ;)

aaa som bara fan!!! fatta man behöver inte få hjärtklappning varje gång man rundar en kurva med "lite" för hög fart :)

philsson skrev:
men har prövotiden gått ut så behöver du ju inte ta om kortet.. det som är skönt :)
Jo jag vet. Jag bara påpekade att "om du inte är klar med prövnings tiden..." inte har någonting att göra med om man blir av med kortet eller inte. :)

Det där med 6 år uppskjutet körkort har du nog fått om bakfoten, det är 6 månader om du stannar snällt efter att polisen satt på blåljusen. Det kan bli mer men 6 år är för mycket.

Ifall man först inte stannar men sedan blir fasttagen av farbror discokula = smitning? = indraget körkort vad man än gjort sig skyldig till?

Eller vad händer ifall man väljer att inte stanna och sedan blir busted:ad? :va

KalleNorton skrev:
Ett år är ju ingenting... Kör man trimmad moppe här kan körkortet bli uppskjutet i sex (6) år, borde väl vara samma om man kör lätt mc utan kort... huga!

öö... lämpna kan inte bli indragen mer än 1 eller 1 ½ år eller nåt sånt... :va

Mr_Malossi skrev:
själv så kollar man inte på hastighetskyltarna.. bara fullgas hela tiden... :död

samma här. Jag kör så fort jag känner fört. Bryr mig inte om "hastighetsrekommendationerna"

spectre skrev:
varför? det är ju kul att se hur mycket för fort man kör?

Njae skulle kunna köra utan hastighetsmätare egentligen... är inte så intresserad av vad mätaren visar av.. anpassar hastigheten mer hur vägen är och om det finns risk för barn etc.. men dock på huvudleder är det nästan alltid fullgas som gäller... spelar ingen roll vad hastighetsmätaren står på... hjärnan säger en sak och hjärtat en annan... tyvärr så lyssnar nog många(inkl jag mer på hjärtat än hjärnan) :huvet :kocko

Men men :tummenupp snart är det jul :tomten

/Dennis

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...