Ni som blivit av med körkortet.

Tjet skrev:
Är det bara jag som inte kör över 20km/h för fort för det mesta? :(
Jag brukar också försöka hålla mig runt 20 km/h för fort så man vet att man får behålla kortet. Sen måste man ju gasa ur hojen då och då men det gäller ju att välja sina stunder.

Tjet skrev:
En del behöver väl hålla fullgas för att komma någonstans... :gnissla

Nej, vi ska inta rÄjZa nu bara för det. :tungan

:FU Där fick du till den va :tungan

Men måste hålla så för att jag ska komma upp i 30. Men det är jävligt svårt. Tankar 98 och allt men de går inte :död

spectre skrev:
jag körde ifrån snuten dagen efter jag hade fått mitt körkort, om jag inte hade dragit så hade dom tagit mitt körkort :tungan
Och du tror verkligen dom brydde sig?. dom sket nog i det ;)
vet inte hur de e i ditt fall men många som säger typ.. " ÅÅ jag drog ifrån polisen så *** grymt asså.. bla bla. " och i själva verket så blev dom aldrig jagade.

blub skrev:
Vet inte hur det är i sverige, men på åland får man iaf. alla körkort uppskjutna ett år om man åker dit på en 125a utan kort. :fakta
Räknas kanske som att bli av med lappen..

edit: frågan kanske bara gällde för denna sommar, ups.
Ett år är ju ingenting... Kör man trimmad moppe här kan körkortet bli uppskjutet i sex (6) år, borde väl vara samma om man kör lätt mc utan kort... huga!

philsson skrev:
Och du tror verkligen dom brydde sig?. dom sket nog i det ;)
vet inte hur de e i ditt fall men många som säger typ.. " ÅÅ jag drog ifrån polisen så *** grymt asså.. bla bla. " och i själva verket så blev dom aldrig jagade.

undrar vad polisen blålljus är tillför? hmm.. det undrar jag verkligen.. varför körde snuten efter mig på cykelbanor..hmm.. det undrar jag verkligen, men om du nu verkligen vet allt det där så kan du ju förklara för mig när snuten jagar en, är det när dom skjuter en i huvet med en mauser i ögat ? ***** *****.

Ändrat: Skippa sådana komenterar. /Padde

Last edited by a moderator:
Estremo skrev:
Jag brukar också försöka hålla mig runt 20 km/h för fort så man vet att man får behålla kortet. Sen måste man ju gasa ur hojen då och då men det gäller ju att välja sina stunder.

Haha men du blir av me kortet ändå om du bara kör 20km/h över gränsen om du inte är klar med prövnings tiden... :tungan

Jag har bara kört i typ 100 mitt i Lund på en 50 väg, fast det var en j*vla käriig som skulle över gatan, panikbromsar som fan stanar en halv meter innan jag skulle köra på henne :huvet :huvet

igentligen jävligt koprkat gjort.

var det inte nån från åland som hade en rg och vart av med körkortet i en vecka för ett bra tag sedan ( förra vintern/våren?)? har för mig det, nån av veteranerna kanske vet? solid?

Hur blir det nu om man råkar åka fast och de tar kortet...
man får ju ta om osv men om man åker rikitigt snabt.. hur många år kan det bli innan man får ta om :confused:

Koskela skrev:
Hur blir det nu om man råkar åka fast och de tar kortet...
man får ju ta om osv men om man åker rikitigt snabt.. hur många år kan det bli innan man får ta om :confused:
Om du under prövotiden blir av med kortet så måste du ta om det igen. Efter hur lång tid beror på straffet man får.
Om du inte har prövotid får du tillbaka kortet efter de antal månader som straffet säger. Hur fort du än kört.

Biifer skrev:
Om du under prövotiden blir av med kortet så måste du ta om det igen. Efter hur lång tid beror på straffet man får.
Om du inte har prövotid får du tillbaka kortet efter de antal månader som straffet säger. Hur fort du än kört.
Fast då måste man begära det tillbaks också. annars får man ta om det. man har en viss tid på sig att begära det tillbaks.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...