Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar också försöka hålla mig runt 20 km/h för fort så man vet att man får behålla kortet. Sen måste man ju gasa ur hojen då och då men det gäller ju att välja sina stunder.Tjet skrev:Är det bara jag som inte kör över 20km/h för fort för det mesta?![]()
Tjet skrev:Är det bara jag som inte kör över 20km/h för fort för det mesta?![]()
DJM skrev:Ja, typ. Fullgas är det som gäller.

Tjet skrev:En del behöver väl hålla fullgas för att komma någonstans...![]()
Nej, vi ska inta rÄjZa nu bara för det.![]()
Där fick du till den va

Biifer skrev:Blev du stoppad då eller?

Itacha75 skrev:Nope, men dom stirrade lite fint på en. Det var dagen efter jag fick körkortet.
Spectre >>![]()

Och du tror verkligen dom brydde sig?. dom sket nog i detspectre skrev:jag körde ifrån snuten dagen efter jag hade fått mitt körkort, om jag inte hade dragit så hade dom tagit mitt körkort![]()
Vad ska man annars göra.. 125Tjet skrev:En del behöver väl hålla fullgas för att komma någonstans...![]()

JassåDJM skrev:Ja, typ. Fullgas är det som gäller.
Ett år är ju ingenting... Kör man trimmad moppe här kan körkortet bli uppskjutet i sex (6) år, borde väl vara samma om man kör lätt mc utan kort... huga!blub skrev:Vet inte hur det är i sverige, men på åland får man iaf. alla körkort uppskjutna ett år om man åker dit på en 125a utan kort.
Räknas kanske som att bli av med lappen..
edit: frågan kanske bara gällde för denna sommar, ups.
philsson skrev:Och du tror verkligen dom brydde sig?. dom sket nog i det
vet inte hur de e i ditt fall men många som säger typ.. " ÅÅ jag drog ifrån polisen så *** grymt asså.. bla bla. " och i själva verket så blev dom aldrig jagade.
Estremo skrev:Jag brukar också försöka hålla mig runt 20 km/h för fort så man vet att man får behålla kortet. Sen måste man ju gasa ur hojen då och då men det gäller ju att välja sina stunder.

På 30 vägar ja. Annars nej.Koskela skrev:Haha men du blir av me kortet ändå om du bara kör 20km/h över gränsen om du inte är klar med prövnings tiden...![]()
Om du under prövotiden blir av med kortet så måste du ta om det igen. Efter hur lång tid beror på straffet man får.Koskela skrev:Hur blir det nu om man råkar åka fast och de tar kortet...
man får ju ta om osv men om man åker rikitigt snabt.. hur många år kan det bli innan man får ta om![]()
Fast då måste man begära det tillbaks också. annars får man ta om det. man har en viss tid på sig att begära det tillbaks.Biifer skrev:Om du under prövotiden blir av med kortet så måste du ta om det igen. Efter hur lång tid beror på straffet man får.
Om du inte har prövotid får du tillbaka kortet efter de antal månader som straffet säger. Hur fort du än kört.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |