"Du kan få vilka effektsiffror du vill, beroende på om du kör hojen med kall motor / alt varm motor, slicks, kallt däck, varmt däck etc. Det är skillnaden som är intressant med en jämn koll på motor och däck temp. Exempelvis plockar ett regndäck bort cirka 15 hästar på bakhjulet"
MVH
Carlsson[/QUOTE]
Tjenare Carlsson!
Nää inte kan man få fram vilka siffror som helst,det går ju inte

Klart att det skiljer sig. Massa olika saker som ska räknas in,det vet vi alla.
Huvudsaken är att men vet att hojen går bra.
Jag skrev denna tråd för jag va lite nyfiken vad min mod hade att ge i bänken. Jag körde nu och har alltid bänkat hos AB´s Finmekaniska i uppsala. Har har själv tävlat dragracing och hållt på i massa år. Nu kör han bänken på heltid.
En jävla skillnad att lämna hojen till en sådan kille eller att "kasta" in den på ava-mc för mappning där dom inte alls på samma sätt lägger ned samma tid och hjärta på bänkningen.
//H
Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.
Hmm,,
Du kan ju glädjas åt att du har 2 cyklar som inom kort är skattebefriade iaf
Har du kört på Gelleråsen med en Turbohoj? Kan inte tänka mig att det skulle gå spec bra,eller vara kul. Att ligga på motorväg i 250+ och slanga på gaspådrag är säkert kul,,,men jag kör inte på gata längre.
Kör försiktigt.
/H