Ni som bänkat R1:a -07-08. Resultat?

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Vad har ni med R1:a -07-08 fått ut i bänken med helsystem,K&N och Pc3?

Har en stående i garaget som ska upp i bänken när allt är på plats och är nyfiken på vad man kan "räkna med"

Är en av dom få som inte kan bruka den fina sökfunktionen här på sh :tummenupp

/WP

Tänk på att det skiljer mycket mellan bänk och bänk också.

Absolut. Olika bänkar och olika värden som anges. Önskade få ett "Tumme-pekfinger" på vad som kan ges.
Hade Sucka 750 -07 innan som hade 123 på slangen. Spännande och se vad det blir på 1000cc.

/WP

har 2/3yosimura kn och powecomander 174 på bakhjulet jämn och fin kurva bänkad på mc varuhuset.

Fan va härligt!

I veckan som kommer så lev av Pc3,K&N och en QS som jag kasta på. Systemet sitter på plats.
Återkommer med en rapport på hur det gick :tummenupp

/WP

Hämtade hem Hojen från mappningen idag.

Fick ut Precis 170 hk,115 nm.
Ska bli spännade och se och känna hur den ter sig på Mantorp om 2 mån + 1 vecka ;)

//WP

R1-07

Tja,

Vi fick ut 165 på hjulet på en R1-07 med power commander, Kn filter och ett väldigt öppet MotoGp slip on ljuddämpare. Alltså ombyggt till att gå ut precis efter kollektorerna.

Tyvärr är en 07 "opåverkbar" under ett ganska stort område pga sina variabla insugningsrör.

Vi fick typ 1 häst mer på topp en innan vi satte pc, och en något rakare kurva i början av registret.

Med andra ord, väldigt små skillnader, men absolut en bättre gång och respons, och bättre blandning såklart.

Du kan få vilka effektsiffror du vill, beroende på om du kör hojen med kall motor / alt varm motor, slicks, kallt däck, varmt däck etc. Det är skillnaden som är intressant med en jämn koll på motor och däck temp. Exempelvis plockar ett regndäck bort cirka 15 hästar på bakhjulet.

Jag bänkade min hos RG engineering, en kille som har som jobb att bygga race motorer och som själv ligger en tiondels sekund från världsbästa tiden i drag racing. Killen kan verkligen rekommenderas, ingen snackare, men har verkligen full koll.

MVH

Carlsson

Tja,

Jag bänkade min hos RG engineering, en kille som har som jobb att bygga race motorer och som själv ligger en tiondels sekund från världsbästa tiden i drag racing. Killen kan verkligen rekommenderas, ingen snackare, men har verkligen full koll.

MVH

Carlsson

E det stället som ligger i Falkenberg? Hur länge behövde han ha hojen där? Pris?

MVH
Andreas

Hämtade hem Hojen från mappningen idag.

Fick ut Precis 170 hk,115 nm.
Ska bli spännade och se och känna hur den ter sig på Mantorp om 2 mån + 1 vecka ;)

//WP

Moahaha! :elaktskrattfrånturboforumet

Men slarvputte,turbo? Det är ju alldeles livsfarligt!! :tuttar

Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.

"Du kan få vilka effektsiffror du vill, beroende på om du kör hojen med kall motor / alt varm motor, slicks, kallt däck, varmt däck etc. Det är skillnaden som är intressant med en jämn koll på motor och däck temp. Exempelvis plockar ett regndäck bort cirka 15 hästar på bakhjulet"

MVH

Carlsson[/QUOTE]

Tjenare Carlsson!

Nää inte kan man få fram vilka siffror som helst,det går ju inte :) Klart att det skiljer sig. Massa olika saker som ska räknas in,det vet vi alla.
Huvudsaken är att men vet att hojen går bra.
Jag skrev denna tråd för jag va lite nyfiken vad min mod hade att ge i bänken. Jag körde nu och har alltid bänkat hos AB´s Finmekaniska i uppsala. Har har själv tävlat dragracing och hållt på i massa år. Nu kör han bänken på heltid.
En jävla skillnad att lämna hojen till en sådan kille eller att "kasta" in den på ava-mc för mappning där dom inte alls på samma sätt lägger ned samma tid och hjärta på bänkningen.

//H

Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.

Hmm,,
Du kan ju glädjas åt att du har 2 cyklar som inom kort är skattebefriade iaf ;)

Har du kört på Gelleråsen med en Turbohoj? Kan inte tänka mig att det skulle gå spec bra,eller vara kul. Att ligga på motorväg i 250+ och slanga på gaspådrag är säkert kul,,,men jag kör inte på gata längre.

Kör försiktigt.

/H

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...