Ni som bänkat R1:a -07-08. Resultat?

E det stället som ligger i Falkenberg? Hur länge behövde han ha hojen där? Pris?

MVH
Andreas

Ja, det är han i Falkenberg. Vi hade bestämt sedan länge, jag åkte upp på morgonen och var hos han vid 07.00, han var klar vid lunch. Vi fick möjliheten att "titta på", men jag är inte övertygad om att han erbjuder alla den möjligheten.

Det kostade i fjol cirka 3500 kr.

Kan varmt rekommenderar honom, Rickard heter han, tävlar aktivt i drag racing med motorcykel, och han är den typen som levererar med sina händer, och inte är en "snackare".

MVH

Carlsson
 
Det skall vara äkta vara, inte något surrogat:ajjabajja


Hahaha. Säg det efter att du testat :)

Råkar äga båda hojmodellerna som är omnämnda i tråden och jag vet vilken av dom som går som en åldersvag snigel...f'låt, ÄKTA snigel...:hihi
 
Last edited:
Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.

NÄ nu e du full!!! man kör hoj för att man tycker d e roligt!!!
För söker du vara ball vad gäller farligt så är jag öppen för rysk-rullet...En revolver sex hål en patron.... Ville du leva farligt!? säg bara till...pussi!

:arsele
 
NÄ nu e du full!!! man kör hoj för att man tycker d e roligt!!!
För söker du vara ball vad gäller farligt så är jag öppen för rysk-rullet...En revolver sex hål en patron.... Ville du leva farligt!? säg bara till...pussi!

:arsele

E du putt? nåe vad gulligt.. Jag har min hoj för att den ska ge mig adrenalin, För röv transport använder jag bilen.
Men vad är ditt egentliga problem?
Förstår du inte lite skoj?
Glimten i ögat, doesn´t ring a bell?
Men om du vill bli personlig..
Du har alltså inte din mc för att känna adrenalinet pumpa igenom dina ådror.
Då drar jag slutsatsen att du använder den till att hänga utanför den lokala korvkiosken eller ragga fjortisar utanför närmaste högstadium.
Ja men då kan jag respektera dig, posörer har alltid stått högt i kurs hos mig. Moahaha :elakhetsomtyvärrmåstecensureras)
 
Last edited:
Hahaha. Säg det efter att du testat :)

Råkar äga båda hojmodellerna som är omnämnda i tråden och jag vet vilken av dom som går som en åldersvag snigel...f'låt, ÄKTA snigel...:hihi

I ren dragracing tar du mig förmodligen, men övrig körbarhet på kurvigväg/bana, där skiljer det nog inte så mycket, jag anser att ettt HRC-kit känns mer racing, mer äkta:tummenupp
 
:)

Kommer jag in med turbo på banan på sparkar dom ju mig så långt ögat når :tungan

Nädå, visst är det så att en rapp sugmotor absolut är grymt, inte frågan om annat. :tummenupp
 
Turbo eller inte... Skulle jag gissa så är minst 80% av förarna som äger en 1000cc racingmaskin och kör bana med den är snabbare på en 600 cc än på en 1000 cc..
 
Någon som bänkat R1 07-08 med orginalsystem, och pc (och kanske filter)?
Min -08 vid 1000mil helt original med Dunlop GP-racer. Går lite fett vid några lägre varvtalsområden, så smått att PC är helt bortkastat.
De nyaste hojarna är otroligt bra optimerade från fabrik, finns inte mycket effekt att hämta med eftermarknadsprylar. Att få ett bra exemplar och köra in den korrekt kan ge minst lika mycket...
 

Bifogat

  • Image1.gif
    Image1.gif
    38.4 KB · Visningar: 97
E du putt? nåe vad gulligt.. Jag har min hoj för att den ska ge mig adrenalin, För röv transport använder jag bilen.
Men vad är ditt egentliga problem?
Förstår du inte lite skoj?
Glimten i ögat, doesn´t ring a bell?
Men om du vill bli personlig..
Du har alltså inte din mc för att känna adrenalinet pumpa igenom dina ådror.
Då drar jag slutsatsen att du använder den till att hänga utanför den lokala korvkiosken eller ragga fjortisar utanför närmaste högstadium.
Ja men då kan jag respektera dig, posörer har alltid stått högt i kurs hos mig. Moahaha :elakhetsomtyvärrmåstecensureras)


Jag e bara avundsjuk!! :( :krama
 
Nu har jag en fråga angående bänkningar. När man tar hojen till en bänkare, optimerar de hojen först standard och får en kurva, sen plockar de på helsystemet, sliponet KN filtret eller vad man nu har och optimerar hojen med denna utrustning på. Eller kör de bara hojen först standard för att sedan sätta på allt och optimera, då blir ju skillnaden större och man tror den extrautrustningen gör mycke mer än vad den egentligen gör då man kanske hade fått ut låt säj 5-10 hästar till enbart genom att optimera standarhojen, eller med nått billigt öppnare slipon på?? Någon som är med mig :)

Sen har jag dock aldrig fattat varför helsystem skulle vara bättre, jag tänker på delen mellan sliponet fram till utblåset i motorblocket. helsystem har väl samma diameter och form som standard annars hade de ju inte passat på hojen, eller? Om någon orkar svara hade jag velat veta skillnaden på just denna delen i ett helsystem jämfört ett orginalsystem.

En sak till! Borde inte bänkarna ha pc3or på sin verkstad som de bara kan koppla in på hojen när de ska bänkas, för det är väl typ enda gången man använder sin pc3a för 99% av de som köper sådana.
 
Sen har jag dock aldrig fattat varför helsystem skulle vara bättre, jag tänker på delen mellan sliponet fram till utblåset i motorblocket. helsystem har väl samma diameter och form som standard annars hade de ju inte passat på hojen, eller? Om någon orkar svara hade jag velat veta skillnaden på just denna delen i ett helsystem jämfört ett orginalsystem.

En sak till! Borde inte bänkarna ha pc3or på sin verkstad som de bara kan koppla in på hojen när de ska bänkas, för det är väl typ enda gången man använder sin pc3a för 99% av de som köper sådana.

Ett helsystem kan skilja sig ganska mycket mot orginal, koniska rör, mjukare böjar, diameter, samt hur rören går ihop under motorn osv.

PC3an använder man ju hela tiden!!! den sitter ju på jämt och ändrar orginalsprutet.
 
Nu har jag en fråga angående bänkningar. När man tar hojen till en bänkare, optimerar de hojen först standard och får en kurva, sen plockar de på helsystemet, sliponet KN filtret eller vad man nu har och optimerar hojen med denna utrustning på. Eller kör de bara hojen först standard för att sedan sätta på allt och optimera, då blir ju skillnaden större och man tror den extrautrustningen gör mycke mer än vad den egentligen gör då man kanske hade fått ut låt säj 5-10 hästar till enbart genom att optimera standarhojen, eller med nått billigt öppnare slipon på?? Någon som är med mig :)

Sen har jag dock aldrig fattat varför helsystem skulle vara bättre, jag tänker på delen mellan sliponet fram till utblåset i motorblocket. helsystem har väl samma diameter och form som standard annars hade de ju inte passat på hojen, eller? Om någon orkar svara hade jag velat veta skillnaden på just denna delen i ett helsystem jämfört ett orginalsystem.

En sak till! Borde inte bänkarna ha pc3or på sin verkstad som de bara kan koppla in på hojen när de ska bänkas, för det är väl typ enda gången man använder sin pc3a för 99% av de som köper sådana.

Skillnaden mellan original grenrör och ett helsystem är enorm. Större delen av skillnaden effektmässigt sitter i utformningen av grenröret och kollektorn. När avgaserna passerat ut i ljuddämparen handlar det i stort sett att inte förstöra flödet man fått fram i främre delen av röret. Ta ett helsystem av valfritt märke och jämför utformningen så ska du se hur stor skillnad det gör.

Angående pc3, du har helt missuppfattat hur pc3:an funkar. Det den gör är att kontinuerligt ändra signalerna från originaltändboxen så att bränsleblandningen ska vara optimal. Originalboxen på de flesta hojar går inte attjustera alls, eller endast väldigt lite.
 
Tackar för infon, nu klarnade det upp lite bättre. :tummenupp
Förstår dock inte varför inte helsystem sitter i från början, det kan väl inte vara dyrare att tillverka än orginalrör, sen kan hojen levereras med en db killer. Det jagas ju hk hela tiden bland sporthojtillverkarna, varför lägger de inte pengar på att utveckla optimala avgassystem i orginalutförande?

Miljökrav osv finns ju, men det borde väl gå att integrera det i slutburken, så man endast behöver byta ut den och slänga på en billigare slipon för nån tusenlapp. Eller är marknaden korrupt så eftermarknadstillverkarna har avtal med orginaltillverkarna...
 
Tackar för infon, nu klarnade det upp lite bättre. :tummenupp
Förstår dock inte varför inte helsystem sitter i från början, det kan väl inte vara dyrare att tillverka än orginalrör, sen kan hojen levereras med en db killer. Det jagas ju hk hela tiden bland sporthojtillverkarna, varför lägger de inte pengar på att utveckla optimala avgassystem i orginalutförande?

Miljökrav osv finns ju, men det borde väl gå att integrera det i slutburken, så man endast behöver byta ut den och slänga på en billigare slipon för nån tusenlapp. Eller är marknaden korrupt så eftermarknadstillverkarna har avtal med orginaltillverkarna...

Originalrör måste klara bullerkraven under en längre period, uppbyggnaden är helt annorlunda än eftermarknadssystem som inte alls har samma krav på sej, därav skillnaden. Ta aprilia som exempel, dom har i sitt sortiment av originaldelar ett öppet Acrapovicrör som originaltillbehör men det är inte möjligt att typbesiktiga hojen med det pga bullerkraven.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top