Ni som åkt hoj i Norge!

Ta det lugnt när du ser skyltar för får! Båda gångerna var det får PÅ VÄGEN ett par hundra meter längre fram. En annan gång på väg mot Schweden (Dalarna) körde jag 150 och såg helt plötsligt en ko på vardera sidan om vägen. Inga stängsel.

nyss hemkommen efter ca 260mil

köra sverige upp till trondheim och sedan kusten från norr till söder är ju inte dumt... eller om man kör sverige hem...

skönt med svenska vägar så man kan ligga på lite mera....
hörde rykten om norsk polis med kammo nät som låg och plockade folk på hadangervidda.... det är fan dyrt det... men kan får ju behålla kortet upp till 37km/h över iallafall...

Bifogat

• sh_norge.jpg
    sh_norge.jpg
    93.6 KB · Visningar: 71
  • sh_rutten.jpg
    sh_rutten.jpg
    134 KB · Visningar: 68
Last edited:
hummm

2fast4hjo skrev:

Det där låter lite skummt tycker jag...
eftersom att en jobbar polare torskade duktigt med bil....

han låg på ca 150-160 när dom plockade honom... han fick närmare 7500nok i böter samt att han blev av med körkortet i norge.... han får allså köra omkring med sitt körkort i sverige, men dock ej i norge... verkar som om killen är svensk...

arrow skrev:
Det där låter lite skummt tycker jag...
eftersom att en jobbar polare torskade duktigt med bil....

han låg på ca 150-160 när dom plockade honom... han fick närmare 7500nok i böter samt att han blev av med körkortet i norge.... han får allså köra omkring med sitt körkort i sverige, men dock ej i norge... verkar som om killen är svensk...

Känner trådstartaren :tuttar liz gsxr väldigt väl så det stämmer tuvärr.
Pm:a lisa så kan hon svara på eve frågor/om det är ngt du tycker är oklart.

Rättegången är uppskjuten då hon är sjukskriven för tillfället så det är ännu ej klart vad straffet blir och om hon blir av med kortet även i Sverige. Citerar vad lisa har skrivit.

Liz Gsx-R skrev:
vad jag vet så först när det blir en fällande dom i norge så beslutar länsstyrelsen hur länge jag blir av med det i sverige...

:felämne
Lisa: läser du detta så krya på dig och hoppas att du har det trevligt i skåne. Hälsa Jocke :tummenupp Hör av dig när du är hemma så fixar vi :corn och nga skräckisar.. :tummenupp

Last edited:
Nicke skrev:
Ta det lugnt när du ser skyltar för får! Båda gångerna var det får PÅ VÄGEN ett par hundra meter längre fram. En annan gång på väg mot Schweden (Dalarna) körde jag 150 och såg helt plötsligt en ko på vardera sidan om vägen. Inga stängsel.
Samt att gallrena in till färisterna är rätt hala om de är lite fuktiga.

Jag trodde inte mina ögon när det hoppade fram både får och kor från sidan av vägen. Efter det var det bara att köra lite långsamt och spana på kossorna.

kor.jpg

duccen900ss skrev:
Funderar på att åka Sthlm-Oslo-Bergen och vill ha tips på roliga och trevliga vägar!
Har ni bättre förslag eller sevärdheter så skjut! :)

ta det lunt på stora vägarna SJUK mycket snutar å de blir MYCKET DYRT :kocko tro mig ...men på små kurvigga går de ju inte åta de lungt ..ps dom har inte dom snabbast civil bilarn ds..

arrow skrev:
köra sverige upp till trondheim och sedan kusten från norr till söder är ju inte dumt... eller om man kör sverige hem...

skönt med svenska vägar så man kan ligga på lite mera....
hörde rykten om norsk polis med kammo nät som låg och plockade folk på hadangervidda.... det är fan dyrt det... men kan får ju behålla kortet upp till 37km/h över iallafall...
Körde du den rutan på bildet i sommras?

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form