Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lilla_damen skrev:Är inte direkt super bekvämt att åka bakpå, kan tänka mej att man KAN sitta bättre,
frågan är om man VILL sitta bakpå något annat.. ;-)
Jag har inte mkt att jämföra med, har bara åkt nån enstaka gång innan jag träffade konga.
Tror att om jag hade skinnställ å en bättre hjälm så skulle jag känna mej tryggare å därigenom slappna av mera så de skulle säkert öka komforten ytterligare, i och med att man känner sej lite säkrare och inte fryser lika mkt som jag gjort när de börjar gå uppemot 200 km/h..
I övrigt så har jag nog näst intill perfekt längd för att sitta på bönpallen på en gixxer 1000 -jag är 156cm lång så jag får aldrig direkt knöka ihop mej...
Finns däremot inte en chans i helvete att ja skulle nå ner så pass att ja skulle kunna köra den...
Konga däremot är 1.93 lång och han har aldrig klagat på att den skulle vara obekväm att köra, han älskar verkligen sin gixxer.
Han har f.ö double-bubble glas på sin -02'a.
eders!/Linn-som avgudar både gixxern å konga.
Felix skrev:Tackar tackar, nu kommer frun att bli överlycklig över att se hur vist jag spenderar våra gemensamma pengar.
Nåja hon är 1,73 lång och slank som en fotomodell så det är bara att hoppas att hon inte blåser av, hon beklagade sig lite över Falcons bekvämlighet men vande sig så det här kan bara bli ett steg i rätt riktning![]()
955i skrev:Men Felix, du skulle ju åka min Fireblade trodde jag![]()
Silwer skrev:det bästa måste ju vara tat du skippar det där italienska skrammlet![]()
Felix skrev:Tackar Mike,
Det verkar bli en med garanti så då är det lika bra att låta verkstaden ombesörja service,
1500 känns som max för olje och filterbyte, 2300 fan vad dyrt!
Det får bli Johans mcservice i Gbg som får ta hand om hojen i så fall!
Per skrev:[B Är du enå86 med långa ben kanske du har knänen i kanten på tanken.
Passagere sitter förmodligen inte ens bekvämt med ett liggunderlag fasttejpat under baken. Hårt, högt och med knäna i höjd med hakan. [/B]
Felix skrev:Tackar Mike,
Det verkar bli en med garanti så då är det lika bra att låta verkstaden ombesörja service,
1500 känns som max för olje och filterbyte, 2300 fan vad dyrt!
Det får bli Johans mcservice i Gbg som får ta hand om hojen i så fall!
OLJEKYLD GSXR skrev:Inga problem att köra 20 mil i sträck med en gixxer 1000, längre har jag inte provat. Den är lika rymlig som Busan i princip, mycket bekväm. Hur man sitter som passagerare kan jag inte orda om, men det ser inte bekvämt ut.
Mike skrev:Har du fabriksgaranti på hojen så är det bara att vackert slanta sura dollars till verkstadsockrarna...
Ingen garanti= gör jobbet själv = mer pengar till däck å soppa,
spara alla kvitton så du kan bevisa att du servat din pärla!
Har för mig att dåvarande Schniders ville ha 2300kr för en sketen 600mila service, för att byta olja och filter?!?!
Intervallet ligger på 600mil, vid 1800 är det dax för stift och luftfilter, vid 2400 ventilkoll..däremellan oljebyten som vanligt
Det är inte så mycket pengar...400 pix för olja + 100ing för filter..luftfilter ca 350kr samt stift 400 spänn, ventilkollen bör man dock låta någon händig meck man LITAR på att fixa..mången klåpare finnes i djungeln!
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |