Ni med gixxer 1000!?

Lilla_damen skrev:
Är inte direkt super bekvämt att åka bakpå, kan tänka mej att man KAN sitta bättre,
frågan är om man VILL sitta bakpå något annat.. ;-)

Jag har inte mkt att jämföra med, har bara åkt nån enstaka gång innan jag träffade konga.

Tror att om jag hade skinnställ å en bättre hjälm så skulle jag känna mej tryggare å därigenom slappna av mera så de skulle säkert öka komforten ytterligare, i och med att man känner sej lite säkrare och inte fryser lika mkt som jag gjort när de börjar gå uppemot 200 km/h..

I övrigt så har jag nog näst intill perfekt längd för att sitta på bönpallen på en gixxer 1000 -jag är 156cm lång så jag får aldrig direkt knöka ihop mej... :-)
Finns däremot inte en chans i helvete att ja skulle nå ner så pass att ja skulle kunna köra den...

Konga däremot är 1.93 lång och han har aldrig klagat på att den skulle vara obekväm att köra, han älskar verkligen sin gixxer.
Han har f.ö double-bubble glas på sin -02'a.

eders!/Linn-som avgudar både gixxern å konga.

Min tjej var också rätt spänd när vi åkte i början, nu har hon ställ, mm så nu är hon helcool. Hon är även hon 1.56 lång men hon har kört R1:an... Hon är as-ducktig men hon vill ha en r6:a vilket Jag förstår..

Tackar tackar, nu kommer frun att bli överlycklig över att se hur vist jag spenderar våra gemensamma pengar.

Nåja hon är 1,73 lång och slank som en fotomodell så det är bara att hoppas att hon inte blåser av, hon beklagade sig lite över Falcons bekvämlighet men vande sig så det här kan bara bli ett steg i rätt riktning :D

Felix skrev:
Tackar tackar, nu kommer frun att bli överlycklig över att se hur vist jag spenderar våra gemensamma pengar.

Nåja hon är 1,73 lång och slank som en fotomodell så det är bara att hoppas att hon inte blåser av, hon beklagade sig lite över Falcons bekvämlighet men vande sig så det här kan bara bli ett steg i rätt riktning :D

hon lär inte blåsa av direkt, frågan är väl om hon sitter speciellt bekvämt överhuvudtaget,man bör nog inte vara längre än mej skulle jag tro.. :-)
hoppas det blir bra! rapportera gärna när du införskaffat den.

Tja..innan sista smällen var jag 1,86cm..nu e jag bara 184,5cm :mad: :mad: :mad: ..så kan det gå när man komprimerar ryggen "lite" :zpy

Men jag sitter ganska hygglo på Pocketräsern,den e ju verkligen pocket då jag rattade ZX12 innan,men svänger desto bättre! :bow

Det är inga som helst probs att bränna en 50mila på en dag, det är mest knävinkeln som stretar..
Tanten som är 1,82 åker sisådär med ,men en 30mila tripp grejja hon på en dag så så illa är det inte..
Hon säger så här:
På ZX12an satt man bättre fast på Gixxern åker man bättre?!

Lånade en -03 med upp/bakflyttade fotpinnar. Hann med en 80-85mil och när man blev van körställningen så var det inga större problem.
Från början gjorde det nästan ont i handleder och mellan skulderbladen. Fick knappt upp fötterna på pinnarna heller. Att åka en original efter det var som att sitta hemma i favoritfotöljen!
Är du enå86 med långa ben kanske du har knänen i kanten på tanken.
Passagere sitter förmodligen inte ens bekvämt med ett liggunderlag fasttejpat under baken. Hårt, högt och med knäna i höjd med hakan.

Tackar ännu mer för alla inputs,
En fråga till, vad pröjsar ni för service och hur är det med serviceintervall,

100, 600, 1200?? ventiljustering när?

/Felix

955i skrev:
Men Felix, du skulle ju åka min Fireblade trodde jag ;)

Ähh det är för svag motor för mig :rolleyes:

Nädå, tänkte att när jag ändå är i köpartagen att köpa något nytt, det verkar som jag lyckas få ett vettigt pris på en med.

Sen ville du ha lite väääl mycket för din :D

Silwer skrev:
det bästa måste ju vara tat du skippar det där italienska skrammlet:-)

Nja, måste säga att jag var väldigt nöjd med Aprilian, den gick ovanligt bra tycker jag, och efter chippning och nytt system så gick den ännu bättre, upp till 200 hängde man på de stora pojkarna skapligt men sen var det ju bara bye bye...

Fast det är ju lite som att köra en trimmad traktor.. men ljudet.. .mmm

Har du fabriksgaranti på hojen så är det bara att vackert slanta sura dollars till verkstadsockrarna...

Ingen garanti= gör jobbet själv = mer pengar till däck å soppa,
spara alla kvitton så du kan bevisa att du servat din pärla!

Har för mig att dåvarande Schniders ville ha 2300kr för en sketen 600mila service :finger , för att byta olja och filter?!?!

Intervallet ligger på 600mil, vid 1800 är det dax för stift och luftfilter, vid 2400 ventilkoll..däremellan oljebyten som vanligt

Det är inte så mycket pengar...400 pix för olja + 100ing för filter..luftfilter ca 350kr samt stift 400 spänn, ventilkollen bör man dock låta någon händig meck man LITAR på att fixa..mången klåpare finnes i djungeln!

Tackar Mike,
Det verkar bli en med garanti så då är det lika bra att låta verkstaden ombesörja service,
1500 känns som max för olje och filterbyte, 2300 fan vad dyrt!

Det får bli Johans mcservice i Gbg som får ta hand om hojen i så fall!

Felix skrev:
Tackar Mike,
Det verkar bli en med garanti så då är det lika bra att låta verkstaden ombesörja service,

Tror biketrollhättan tog ca 1400 för vanlig service med olje och filterbyte..

Per skrev:
[B Är du enå86 med långa ben kanske du har knänen i kanten på tanken.
Passagere sitter förmodligen inte ens bekvämt med ett liggunderlag fasttejpat under baken. Hårt, högt och med knäna i höjd med hakan. [/B]

Min käre konga är 1.93 och han sitter bra på sin -02'a! :fakta
Jag är perfekt längd på för att åka bakpå denna läckerbit, är bara 1.56 lång så några knän i hakan är bara att glömma för min del, men hårt som fan är det, och högt, skulle gärna sitta på samma höjd-ungefär iaf- som konga, blir jobbigt att försöka hålla upp sig framåt-uppåt.. men det fonkar! :whip

hehe, fy fasen vilka pengar, det tar ju inte direkt hela dan att byta olja och filter.
Eller vad är det meningen tat de ska göra mer på hojen, smörja kedjan?

Enda nackdelen med en Suzuki (imho) är att det tar 20år att få reservdelar till hojen om de måste beställas...

Skulle ha två sketna tätgrejer till luftburken. Har väntat 4 veckor på dem nu... :(
Nu kan de ju kvitta för säsongen är över, men inte kul om man mitt i sommaren måste vänta länge på delar.

Där måste jag säga att Yamaha var bättre. Tog tre dagar att få men restnoterade grejer. :)

Jag betalade 956 för första service och 955 (600 mil) på Ci´s MC i jönköping, kostar på att serva i storstan :fakta

//jaG

Felix skrev:
Tackar Mike,

Måste faktiskt säga att jag tycker man satt otroligt bra bakpå den hojen!! (-03:a)
Har suttit bakpå en hel del hojar både nyare och ädre, tex. R1, nyare gixxer 750, gammal gixxer 1100 och div andra sporthojar.

Då jag e rätt lång, 1.73, och ganska har långa ben, får jag såklart oftast sitta med knäna under hakan. (jag klagar aldrig! :tummenupp )

Denna hoj jag kunde ha benen "ganska" normalt och oxå första gången jag kunde se vägen över förarens huvud! :-) (och han var ändå ganska lång!)
Och ganska bred sadel oxå!

Tycker den e en toppen-hoj, för att inte tala om effekten! hehe :rock Satans vad den går! :D

OLJEKYLD GSXR skrev:
Inga problem att köra 20 mil i sträck med en gixxer 1000, längre har jag inte provat. Den är lika rymlig som Busan i princip, mycket bekväm. Hur man sitter som passagerare kan jag inte orda om, men det ser inte bekvämt ut.

I framtiden......
Om du kommer förbi mig med Freppas Gixxer eller nån annan så¨
kan jag efter åkturen tala om för dig hur det var att sitta bakpå.. :rolleyes:
Om jag inte klämt ihjäl dig av rädsla att sitta bakom dig.. :whip

//Nichlas

Mike skrev:
Har du fabriksgaranti på hojen så är det bara att vackert slanta sura dollars till verkstadsockrarna...

Ingen garanti= gör jobbet själv = mer pengar till däck å soppa,
spara alla kvitton så du kan bevisa att du servat din pärla!

Har för mig att dåvarande Schniders ville ha 2300kr för en sketen 600mila service :finger , för att byta olja och filter?!?!

Intervallet ligger på 600mil, vid 1800 är det dax för stift och luftfilter, vid 2400 ventilkoll..däremellan oljebyten som vanligt

Det är inte så mycket pengar...400 pix för olja + 100ing för filter..luftfilter ca 350kr samt stift 400 spänn, ventilkollen bör man dock låta någon händig meck man LITAR på att fixa..mången klåpare finnes i djungeln!

Fan vad dyrt:6surkart

Jag fick inte med någon service bok:(
Så 600 mila servicen byter man bara olja och filter??
Sedan skulle nästa vara på 1800mil. mellan är det då alltså 600 mil man byter olja och filter eller?
Ni som har gixxer, vad rekomenderar ni för olja?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park