Ni hojsamlare, vad har ni och hur började det?

Just det ! Måste ju säga att Mr_Firestorm kontaktade mig på Blocket och hade avslöjat mig som laidback. Skarpt! :tummenupp
 
Det brukar inte vara nått stort problem. Vilket märke blir det? ;):LOL:
Kanske dit cidair gick, till Kawasaki.
Har försökt att hålla en rak Yamahalinje men det är svårt, alla märken har ju sina små godbitar, tycker inte ni det? I höstas tex, blev jag hårt drabbad av samma smitta som Cidair; Kawasjukan! Det slutade med att jag blev vårdnadshavare till en ytterst prydlig GPZ 750 -82:
20230507_151140.jpg
1500 mil och så genomproper att man vill... Vi slutar där. Blev dock illa berörd när jag insåg att Pirelli Phantom gått ur tiden.
 
Utöka R6 samlingen till en 600cc sportis samling kanske?
Vore ju fränt, och sen lägga på banskrubbade däck på allihop! Hmm, men då skulle man va tvungen att skaffa en CBR 600, och där har nog min gräns passerats. Och sen körde jag min första rookie-säsong på en GSX-R 600 som var skrattretande seg på rakorna. Och med en skrattretande seg chaufför på övriga avsnitt! Blev aldrig kompis med Sukkan.
 
Vore ju fränt, och sen lägga på banskrubbade däck på allihop! Hmm, men då skulle man va tvungen att skaffa en CBR 600, och där har nog min gräns passerats. Och sen körde jag min första rookie-säsong på en GSX-R 600 som var skrattretande seg på rakorna. Och med en skrattretande seg chaufför på övriga avsnitt! Blev aldrig kompis med Sukkan.
En R6:a av den sista gatreggade årsmodellen skulle väl göra samlingen komplett?
 
En R6:a av den sista gatreggade årsmodellen skulle väl göra samlingen komplett?
Du menar att jag ändå ska ha fem R6or? Jag hade ju redan börjat planera de fria ytor som nu friläggs! Men du har rätt, den är ju sista generationen R6, men... Jag tycker fronten ser lite konstig ut, samma med R1orna. Skönt, nu var det sagt! :banana
 
Vore ju fränt, och sen lägga på banskrubbade däck på allihop! Hmm, men då skulle man va tvungen att skaffa en CBR 600, och där har nog min gräns passerats. Och sen körde jag min första rookie-säsong på en GSX-R 600 som var skrattretande seg på rakorna. Och med en skrattretande seg chaufför på övriga avsnitt! Blev aldrig kompis med Sukkan.
Tror faktiskt inte du kommer bli tvungen att skaffa en CBR. Lite undantag är rimligt med hänvisning till smak och tycke.
En grön Kawa Zx-6R typ -95:a däremot. En sån måste man ha!
Suka GSXR-600 är också cool. Och i och med att vi pratar samling så spelar toppfarten på rakor och kurvor inte så stor roll. Självklart ska den egentligen vara blå/vit. Men helre en fin röd/silver än en skabbig i rätt färg.
 
Tror faktiskt inte du kommer bli tvungen att skaffa en CBR. Lite undantag är rimligt med hänvisning till smak och tycke.
En grön Kawa Zx-6R typ -95:a däremot. En sån måste man ha!
Suka GSXR-600 är också cool. Och i och med att vi pratar samling så spelar toppfarten på rakor och kurvor inte så stor roll. Självklart ska den egentligen vara blå/vit. Men helre en fin röd/silver än en skabbig i rätt färg.
Vet att det var nån i rookie-cirkusen hade en GSX-R men just den röd/grå du länkar till. Den var en fullkitad fd SM-hoj och killen hörde (till skillnad från mig) till de snabbare i fältet.

En ZX-6 körde jag under min andra säsong och nu gick det snabbare. Också fullkitad, bl.a. med tätstegad vxllåda. Odugligt i starten, då det var som att starta på tvåan.
IMG_00080.png
Gillade hojen, men vet inte om jag skulle vilja ha en orginalhoj idag i garaget.
 
Vet att det var nån i rookie-cirkusen hade en GSX-R men just den röd/grå du länkar till. Den var en fullkitad fd SM-hoj och killen hörde (till skillnad från mig) till de snabbare i fältet.

En ZX-6 körde jag under min andra säsong och nu gick det snabbare. Också fullkitad, bl.a. med tätstegad vxllåda. Odugligt i starten, då det var som att starta på tvåan.
View attachment 484345
Gillade hojen, men vet inte om jag skulle vilja ha en orginalhoj idag i garaget.

Vi får lastdela lite. Kawan och Suzukin kan stå hos mig.
 
Har försökt att hålla en rak Yamahalinje men det är svårt, alla märken har ju sina små godbitar, tycker inte ni det? I höstas tex, blev jag hårt drabbad av samma smitta som Cidair; Kawasjukan! Det slutade med att jag blev vårdnadshavare till en ytterst prydlig GPZ 750 -82:
View attachment 484242
1500 mil och så genomproper att man vill... Vi slutar där. Blev dock illa berörd när jag insåg att Pirelli Phantom gått ur tiden.
- Åh..jag har haft en precis likadan. På den tiden då motorcyklar inte såg ut som insekter.
 
- Åh..jag har haft en precis likadan. På den tiden då motorcyklar inte såg ut som insekter.
Och förresten, hur var den att köra? Jag hade efterträdaren, en -83, och minns att den var lite tungstyrd, annars mysig med ball instrumentering och underbart snygg kåpa/tank/sadel.
 
Och förresten, hur var den att köra? Jag hade efterträdaren, en -83, och minns att den var lite tungstyrd, annars mysig med ball instrumentering och underbart snygg kåpa/tank/sadel.
- Åttitrean hade väl insprutning, har jag för mig?
Hursomhelst så var det ju ingen racer precis, men den kändes go att köra och såg ut som en, för den tiden, sportig motorcykel. (wobblade dock farligt lätt i långa kurvor)
Tungstyrd i låg fart bara, vad jag minns.

Hade även en GPz1100-82, något mer kräm i men tyngre. Tyckte det var värsta raketen då : )
 
- Åttitrean hade väl insprutning, har jag för mig?
Hursomhelst så var det ju ingen racer precis, men den kändes go att köra och såg ut som en, för den tiden, sportig motorcykel. (wobblade dock farligt lätt i långa kurvor)
Tungstyrd i låg fart bara, vad jag minns.

Hade även en GPz1100-82, något mer kräm i men tyngre. Tyckte det var värsta raketen då : )
Njäe, tror bara det var 1100an som hade sprut, kanske turbon också.

Nä, allt beror förstås på vilken tids hojar man jämför med, men tror det stod i Bike att den var kort, hade bra bromsar och en flexibel motor.

Min GPZ 750 hade jag bara i ett år, 1990 el 91, och åkte ihop med folk bl.a på 1100or och nyare vattenkylda hojar så då var den lite efter. Men ändå en läcker GT-hoj.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top