SwampT
Ny medlem
Tjo.
Detta gäller min gsx 600 f -99
När jag övertog den så var den bortsett från silvertejpsmecket i förgasaren antagligen helt omekad sedan den vart utrullad från fabriken.
undantag service.
Jag hade isär och ihop det mesta i vintras och bytte oljor överallt.
Ny olja, nya packboxar och dammskydd i framgaffeln.
Allt fungerade kalas förutom att det fuktade lite grann vid vänstra packboxen. Men hojen kändes helt ok så jag åkte omkring med det ett tag.
Jag visste att jag hade haft otur när jag tänkt när jag monterade ihop det benet och beställde ny packbox och även två teflon? (ser ut som ytan på en nonstickstekpanna) ringar som sett bra slitna ut i det benet.
nr 3 & 15 från denna
http://www.bikebandit.com/1999-suzuki-gsx600fx-katana/o/m6178#sch240317
Efter att ha bytt ut dessa två och packboxen fyllt på med likadan olja till rätt nivå. )mätt utan fjädern i och helt komprimerad och monterat tillbaka känns hojen lite nervös i styret.
Det finns en antydan till vobbling när jag retarderar förbi 80kmh.
Det har aldrig blivit något annat än antydningar, det känns mer än att det syns även om jag inte håller i styret, ja då känns det inte alls men syns som ett par mm slag fram och tillbaka i styret.
Jag inbillar mig också att det vid nedlägg åt vänster är lite ryckningar/stötar där fram ungefär som att vägen är lite ojämn.
Det är ju ingen okörbarhet i hojen men det är tillräckligt för att jag skall fundera på vad det kan vara.
Jag kan inte hitta att hjullagren skulle vara slut eller att någonting glappar någonstans.
Jag är inte helt på det klara med vad de bussningarna jag bytt har för funktion och om att de är "olika" slitna nu skulle göra att dämparna är olika "bra" nu.
Nån som har några idéer?
Läckaget är borta i allafall. Det är på den bra sidan.
Detta gäller min gsx 600 f -99
När jag övertog den så var den bortsett från silvertejpsmecket i förgasaren antagligen helt omekad sedan den vart utrullad från fabriken.
undantag service.
Jag hade isär och ihop det mesta i vintras och bytte oljor överallt.
Ny olja, nya packboxar och dammskydd i framgaffeln.
Allt fungerade kalas förutom att det fuktade lite grann vid vänstra packboxen. Men hojen kändes helt ok så jag åkte omkring med det ett tag.
Jag visste att jag hade haft otur när jag tänkt när jag monterade ihop det benet och beställde ny packbox och även två teflon? (ser ut som ytan på en nonstickstekpanna) ringar som sett bra slitna ut i det benet.
nr 3 & 15 från denna
http://www.bikebandit.com/1999-suzuki-gsx600fx-katana/o/m6178#sch240317
Efter att ha bytt ut dessa två och packboxen fyllt på med likadan olja till rätt nivå. )mätt utan fjädern i och helt komprimerad och monterat tillbaka känns hojen lite nervös i styret.
Det finns en antydan till vobbling när jag retarderar förbi 80kmh.
Det har aldrig blivit något annat än antydningar, det känns mer än att det syns även om jag inte håller i styret, ja då känns det inte alls men syns som ett par mm slag fram och tillbaka i styret.
Jag inbillar mig också att det vid nedlägg åt vänster är lite ryckningar/stötar där fram ungefär som att vägen är lite ojämn.
Det är ju ingen okörbarhet i hojen men det är tillräckligt för att jag skall fundera på vad det kan vara.
Jag kan inte hitta att hjullagren skulle vara slut eller att någonting glappar någonstans.
Jag är inte helt på det klara med vad de bussningarna jag bytt har för funktion och om att de är "olika" slitna nu skulle göra att dämparna är olika "bra" nu.
Nån som har några idéer?
Läckaget är borta i allafall. Det är på den bra sidan.