Nerdrevning av 660?

Går det att köpa några enstaka länkar? Kedjan ifråga är en Regina men jag kan inte se ngn modellbeteckning, någon som vet vad det kan vara (orginal 660 04)? O-ring är det iaf.

Dainese skrev:
Om kedjan blir för lång är det väll bara att korta den...blir den för kort så köp några länkar till och andvänd dubbla kedje lås...svårare än så är det inte.

mada skrev:
Ja det verkar vara olika längder, fick inte på 14-42 med orginalkedjan och får nu gå tillbaka till 38 bak för att undvika en ny kedja för 1000 spänn :huvet
Fattar inte varför de inte kan ha vettig drevning från början, vem fan åker runt med touringdrevningen som sitter orginal???
Var ska du åka någonstans med 14-42? Bara gokartbana eller.Jag kör 15-42 på gokartbana och oftast 17-42 på väg med 625:an.Funkar med samma kedjelängd också :tummenupp

Jag kan bara komma på en anledning att dreva om den och det är väl för att skiten inte ska dö på tomgång när man köra bakhjul på ettan.
Men jag har en känsla att de flesta här inte kan köra i gångfart på bakhjulet.

Jag kör sällan över 120 med motarden och uppskattar dessutom en stark motor med ordentligt med vrid, därav frågorna kring drevning för att via detta får en ännu roligare hoj. Vilken växel/hastighet andra kör med och hur häftiga dom tycker dom själva och andra är skiter jag fullständigt i.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT