Neonljus på MC?

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Halloj!

Köpte en CBR 600F -99 för ca. 2 veckor sedan. Ägaren sa att det satt 2 neonljus under motorn, visst tänkte jag, och ägnade inte mycket tankte till det...
Men när jag drog igång MC:n en kväll lyste det med 34 LUX under bågen!! :va
Shiit, tänkte jag.....så kan jag inte åka runt! Va fan värre än "Fast & Furious".

Det värsta är att det inte finns en brytare till den heller, inte för att det är så svårt att koppla till men ändå.
Nu till min fråga, är det vanligt med neon på sporthojjar? Eller ska jag ta o slita loss skiten?

Behåll, svin coolt! men majoriteten här kommer säga at det är töntigt, skit i dom!

:tummenupp

Lion skrev:
Halloj!

Köpte en CBR 600F -99 för ca. 2 veckor sedan. Ägaren sa att det satt 2 neonljus under motorn, visst tänkte jag, och ägnade inte mycket tankte till det...
Men när jag drog igång MC:n en kväll lyste det med 34 LUX under bågen!! :va
Shiit, tänkte jag.....så kan jag inte åka runt! Va fan värre än "Fast & Furious".

Det värsta är att det inte finns en brytare till den heller, inte för att det är så svårt att koppla till men ändå.
Nu till min fråga, är det vanligt med neon på sporthojjar? Eller ska jag ta o slita loss skiten?

Vanligt kanske det inte är egentligen. Eller det beror ju på vilka sammanhang man har med hojen i. Folk som kör på bana har ju inte sånt direkt. Och de flesta som kör hoj diggar ju bankörning.Jag gillar ju hela street körnings grejen med fast&furious grejer. Neon kan vara snyggt på en hoj om det sitter på bra ställen. Själva rören ska ju inte synas osv. En bra ide är väl att skaffa en brytare så du kan stänga av ljuset när du vill. Det e nog den lösningen jag skulle valt. :tummenupp

Neon?

Köp en scooter när du ändå är igång :D

nä jag tycker inte det passar, men det är ju ditt val.

Kan du inte gå ut nån kväll o fota hojen så man får se hur det ser ut?? :)

om jag minns rätt så har det gått och blivit olagligt med neon ljus på fordom körs i trafik, har för mig du inte ens får ha dem på, besiktningen kanske släpper igenom, men frågan är om tosse batong släper det..., men annars kan det vara en kul grej och ha och slå på när man är på nån crusing eller nåt sånt och leker..

Erik-Ducce skrev:
Kan du inte gå ut nån kväll o fota hojen så man får se hur det ser ut?? :)
Visst....slänger upp en bild när jag får tag i kompisens dig.kamera! :)

Trötter skrev:
om jag minns rätt så har det gått och blivit olagligt med neon ljus på fordom körs i trafik, har för mig du inte ens får ha dem på, besiktningen kanske släpper igenom, men frågan är om tosse batong släper det..., men annars kan det vara en kul grej och ha och slå på när man är på nån crusing eller nåt sånt och leker..

Satt och tänkte på det med! För på bilar är det iaf olagligt, varför ska det inte vara det på MC? Ajaa, får väl slänga på en brytare eller nåt.... :fyllisar

har för mig man inte ens får ha det monterat på längre, inte ens fästena för neon ljus, men det måste gå och kolla upp nånstans, annars är det bara ha det på och säger polisen nått så är det bara säga att man inte visste hur det låg till och be dem förklara vad som gäller

Strunta i vad HD-åkarna säger, tänk vilken hög status du får bland alla Goldwings...

håller med

Joshi skrev:
Vanligt kanske det inte är egentligen. Eller det beror ju på vilka sammanhang man har med hojen i. Folk som kör på bana har ju inte sånt direkt. Och de flesta som kör hoj diggar ju bankörning.Jag gillar ju hela street körnings grejen med fast&furious grejer. Neon kan vara snyggt på en hoj om det sitter på bra ställen. Själva rören ska ju inte synas osv. En bra ide är väl att skaffa en brytare så du kan stänga av ljuset när du vill. Det e nog den lösningen jag skulle valt. :tummenupp

Alla lösningar är ju inte snygga och balla bara för att de finns där utan det är utförandet/utseendet som räknas som helhet.. ibland snyggt ibland inte.. det värsta jag sett är en hyfsat orginal volvo 740 men synliga neonrör.. :kocko grabben måste ha gjort det på skoj.. har sett en hoj med neon på kvällen såg ganska fräckt ut.

vill du ha det på så ha det,ser nog rätt fräscht ut om du slangar :)
såg nån film från usa där några hade en lampa under när dom slangade,
fast kan tänka mig att det var mer en säkerhetsgrej så att bilarna skulle se dom när dom slangade...släng upp en bild sen,vem vet det kanske ser bra ut :fyllisar

Klart som fan att du ska ha kvar.själv så blir det mer nu i vinter,har best två 8tums rör från MDS,har redan 3små rör bak under stänkan,1fram under lyset.ska nog sätta dit fler där kåp skruvarna sitter.vi e fler här i Härnösand som har bluelights.skit i alla som e negativa. Lys upp HÖST NATTEN

Det är inte bonnigt med neon, det är coolt som fan, om det görs rätt! Installera en brytare så att du kan släcka efter behov. Upp med bilder snabbt som fan!

Köp mer neon, täck alla kåpor med rör så det lyser ordentligt. Det är coolt :tummenupp

Skall nog fylla min motard med neon bara för att retas :D

Fast&theFurious-filmerna har förstört all smak inom fordonsvärlden för en lång framtid. Vi är inte många kvar som har smak och stil, men vi som har det säger med en stark och klar stämma: Skärp er nu för HELVETE!

Så det så!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...