Neonljus på MC?

Limstift skrev:
Fast&theFurious-filmerna har förstört all smak inom fordonsvärlden för en lång framtid. Vi är inte många kvar som har smak och stil, men vi som har det säger med en stark och klar stämma: Skärp er nu för HELVETE!
Eller hur!? Las vegas på hjul, smaklöshet på burk osv... jag står på din sida, tillsammans är vi starka! FIGHT THE POWER!!! :yoparty :4skrika :yoparty

Lion skrev:
Halloj!

Köpte en CBR 600F -99 för ca. 2 veckor sedan. Ägaren sa att det satt 2 neonljus under motorn, visst tänkte jag, och ägnade inte mycket tankte till det...
Men när jag drog igång MC:n en kväll lyste det med 34 LUX under bågen!! :va
Shiit, tänkte jag.....så kan jag inte åka runt! Va fan värre än "Fast & Furious".

Det värsta är att det inte finns en brytare till den heller, inte för att det är så svårt att koppla till men ändå.
Nu till min fråga, är det vanligt med neon på sporthojjar? Eller ska jag ta o slita loss skiten?

Skippa skiten, Lampor under hojen=Posörvarning

Tycker du att det är coolt så klart som fan att du skall ha det. Om du vill slicka folks arslen medhårs så kanske inte en sporthojj är bästa grejjen heller.

tadingdingbaaap skrev:
Tycker du att det är coolt så klart som fan att du skall ha det. Om du vill slicka folks arslen medhårs så kanske inte en sporthojj är bästa grejjen heller.

just neon rör ska väll just kunna vara lite skadligt mot el systemet vad jag förståt det som, det nya är ju att ha dioder med samma effekt fast säkrare å starkare:)

visst jag är ju en liten plutt men jag tycker det ser snyggt ut

har stroboligt infält i framlycktan med stälbar blink hastighet, röd belysning lysande ur galler från motorn 2 dioder som lyser på svingen å 2 diodrör under infälda i en kåpa, inga syns..... kalla det fult men smaken är som baken jag gillar det :tummenupp

En bild får du ordna fram:) har tagit på min med någon konstig blixt instälning då såg man lite men de va inte mycket :(

RS "Alex" skrev:
just neon rör ska väll just kunna vara lite skadligt mot el systemet vad jag förståt det som, det nya är ju att ha dioder med samma effekt fast säkrare å starkare:)

visst jag är ju en liten plutt men jag tycker det ser snyggt ut

har stroboligt infält i framlycktan med stälbar blink hastighet, röd belysning lysande ur galler från motorn 2 dioder som lyser på svingen å 2 diodrör under infälda i en kåpa, inga syns..... kalla det fult men smaken är som baken jag gillar det :tummenupp

En bild får du ordna fram:) har tagit på min med någon konstig blixt instälning då såg man lite men de va inte mycket :(

Så då är du en av få som längtar till höstmörkret.
:) Beror det inte på hur rören får ström? Den jag hade till datorn hade en liten omvandlare. Kan inte tänka mig att en sådan skulle vara skadlig. Men om röret får direktström kanske?! Har jag fel?

tadingdingbaaap skrev:
:) Beror det inte på hur rören får ström? Den jag hade till datorn hade en liten omvandlare. Kan inte tänka mig att en sådan skulle vara skadlig. Men om röret får direktström kanske?! Har jag fel?

Om den är anpassad för 12V DC så ska den inte skada elsystemet,
men är du nojig kan du mäta på matningen med ett ocilloskåp och
vid behov sätta ett litet filter.

Skit i vad dom andra säger. Alla sporthojsägare som jag har träffat är lite posöriga fast dom aldrig skulle erkänna det här. Våga va annorlunda och kör på med neon, se bara till att det är snyggt monterat´, kanske blir du upptäckt av nå'n filmsnubbe och vips så är du med i nästa a-kassasuccéfilm BIKER BOYS II :D

tadingdingbaaap skrev:

men dioderna lyser ändå ganska startk:) nej jag ska sälja den nu så

Det var bara en som viskade i mitt öra att ha fått byta ut ett anatal elsystem men som sagt de funkar säkert bara man har säkring som ligger i närheten av vad röret drar så borde väll inget kunna hända

tex med slutsteg"håller på lite me det" avsäkrar steget på 2*70 amp när man lika gärna kan spela det på 2*20 amp när man kör på max i rätt ohm också... ganska dummt tycker jag men det är väll tufft kanske att kunna säga att man har steg på 1700w när det egentligen levererar 480 :rofl

[PlastRaket] skrev:
Alla sporthojsägare som jag har träffat är lite posöriga fast dom aldrig skulle erkänna det här.

Det där är väl INTE sant.

Det finns väl inga sporthojsägare som bryr sig om hur hojen ser ut, eller om skinnstället matchar... :tungan

Givetvis ska du ha kvar neon-rören! Dock får man inte köra med dem påslagna, endast tillåtet vid parkering (=posering). :tummenupp

[PlastRaket] skrev:
Skit i vad dom andra säger. Alla sporthojsägare som jag har träffat är lite posöriga fast dom aldrig skulle erkänna det här.

Visst är det så! Folk här har t.ex. klagat på att jag har rött skinnställ och kör en grön hoj. Inte fan säljer jag mitt lite skrapade men fullt fungerande skinnställ med jätteförlust bara för att köpa ett med matchande färger. :gnissla

EDIT: När det gäller neonljus så är det kanske en kul detalj att ha vid festliga tillfällen, och det är inte lika pinsamt om det satt på hojen när man köpte den som om man har köpt grejerna själv för en massa pengar..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT