Nekat till fortkörning

Lasern kan mycket möjligt ha träffat först din kompis bakom och sen dig och därmed fått ett högre värde...
Just det fallet är busenkelt att filtrera bort, så om det inte är en komplett idiot som byggt laserpistolerna så bör de inte ge fel värde pga det. Betydligt knepigare är lutande ytor på fordonet, men effekten av dessa kan minskas radikalt genom att instrumentet inte ger ifrån sig ett värde förrän den har en sammanhängande mätning under en viss tid.

Nu har jag ingen aning om hur bra polisens lasrar är, så jag kan förstås inte gå i god för att det inte är en komplett idiot som byggt dem, men det verkar kanske inte så troligt.

Du behöver ingen rättshjälp, du kan för din egen talan...
Och det kostar inget att ta upp saken i tingrätten över huvudtaget.

Jag kommer la fortsätta neka, med tanke på att det var en massa polare med så får man kalla dom som vittne.. Det jag e mest orolig är ju om man åker på rättegångs kostnaden..

Skulle man behöva rättshjälp så har man det i hemförsäkringen som man borde kunna använda..

men om det inte kostar ngt att ta det till tingsrätt så skulle man kunna dra det vidare, det är åklagaren som ska åtala ju. Jag anser att det finns en hel del tvivel..

Du behöver ingen rättshjälp, du kan för din egen talan...
Och det kostar inget att ta upp saken i tingrätten över huvudtaget.

Är du helt säker på det??
Som jag har förstått det så åker man på att pröjsa om man förlorar..

Är du helt säker på det??
Som jag har förstått det så åker man på att pröjsa om man förlorar..

Du betalar dina böter ja... inget annat.

Jag torskade för forkkörning i bil på väldigt svaga och konstiga mätningar och överklagade till tingsrätten.

Jag tog med mig Trafikjuristen som förde min talan och honom fick jag självklart pröjsa när jag förlorade målet, + mina böter på 2000 spänn och indraget körkort.

Men, hade jag valt att föra min egen talan så hade jag bara pröjsat mina böter.

Fick medans jag väntade på rättegång tillbaka mitt körkort tillfälligt.

Du betalar dina böter ja... inget annat.

Jag torskade för forkkörning i bil på väldigt svaga och konstiga mätningar och överklagade till tingsrätten.

Jag tog med mig Trafikjuristen som förde min talan och honom fick jag självklart pröjsa när jag förlorade målet, + mina böter på 2000 spänn och indraget körkort.

Men, hade jag valt att föra min egen talan så hade jag bara pröjsat mina böter.

Fick medans jag väntade på rättegång tillbaka mitt körkort tillfälligt.

Hur längesen är det detta inträffade?

Hur längesen är det detta inträffade?

3 år sedan ungefär, är du rädd för att dom skulle ha ändrat något så kan du ju ringa och kolla.

Va inte rädd och lägg dig i detta fall om du tycker att du har rätt utan stå på dig,
det enda det kommer att kosta dig är en halv dag ledigt från jobbet och böterna om du blir fälld.

Du kan ju alltid glädja dig med att Polismannen måste komma in och vittna även om det är hans lediga dag och han har bokat en resa till långbortistan.

huga huga, dä ä bar å neka som gäll

Håller med dom flesta som redan yttrat sig...Fortsätt neka,:tummenupp hoppas du inte hade skrivit på bara...Dom ska enligt vad jag läst mig till, "sikta" på strålkastaren när dom gör mätningen...OM det är så att det finns en risk för att dom råkat mäta på något annat fordon, som det verkar vara risk/chans att dom kan ha gjort i ditt fall så ska man hellre frias än fällas som jag förstått saken. Har läst i en MC-Nytt eller Allt om MC om det där för flertalet år sedan där dom påstod så. Har även för mig att dom från början inte fick göra mätningar alls vid nedsatt sikt som mörker, dimma, snöfall osv men det verkar inte gälla numera (?) :va

Håller med dom flesta som redan yttrat sig...Fortsätt neka,:tummenupp hoppas du inte hade skrivit på bara...Dom ska enligt vad jag läst mig till, "sikta" på strålkastaren när dom gör mätningen...OM det är så att det finns en risk för att dom råkat mäta på något annat fordon, som det verkar vara risk/chans att dom kan ha gjort i ditt fall så ska man hellre frias än fällas som jag förstått saken. Har läst i en MC-Nytt eller Allt om MC om det där för flertalet år sedan där dom påstod så. Har även för mig att dom från början inte fick göra mätningar alls vid nedsatt sikt som mörker, dimma, snöfall osv men det verkar inte gälla numera (?) :va

Nej jag har inte skrivit på ngt alls, jag nekade direkt och dom menade på att men nu är det så att du kört så fort så det är inte lönt att neka. Kaxiga var dom också...
Jag frågade omdet var ngt som man fick se... Sen undrade jag om lasern var kalibrerad rätt? Ska den vara sa han.
Dom e för roliga våra trafikpoliser... sen började han gnälla på skylten bak, att det var fel vinkel men den sitter så original... Han menade att alla satt fel från början... Han har nog aldrig varit i närheten av en MC tidigare.. Vilka nötter..

Om det inte känns helt klargjort innan: det kostar absolut ingenting (mer än din tid) att hamna i tingsrätt vid åtal från en åklagare. Flera här blandar ihop det med om du hamnar i tinget vid en civilrättslig tvist (Grannen vägrar betala för sin bit av vägen, du har blivit blåst på en bil, etc). Det är en tvist där det inte finns någon åklagare inblandad, ärendet är rest av dig eller din motpart. DÅ kostar det pengar och praxis är att kostnaden (för båda parter) betalas av den som förlorade målet.

Alltså igen: Det kostar INGENTING att bli åtalad för ett brott i Sverige, lite rättsäkerhet har vi trots allt.

Om det inte känns helt klargjort innan: det kostar absolut ingenting (mer än din tid) att hamna i tingsrätt vid åtal från en åklagare. Flera här blandar ihop det med om du hamnar i tinget vid en civilrättslig tvist (Grannen vägrar betala för sin bit av vägen, du har blivit blåst på en bil, etc). Det är en tvist där det inte finns någon åklagare inblandad, ärendet är rest av dig eller din motpart. DÅ kostar det pengar och praxis är att kostnaden (för båda parter) betalas av den som förlorade målet.

Alltså igen: Det kostar INGENTING att bli åtalad för ett brott i Sverige, lite rättsäkerhet har vi trots allt.

Skönt att veta att man slipper betala rättegångs kostnaderna om man förlorar..Det är det som man är orolig för...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard