Nekad ledighet inför antagningsprov till högskola.

Jag kan ju meddela att det var värt att få sparken i alla fall. Gick in på studera.nu idag och såg att jag blivit antagen! Nu måste jag spendera resten av sommaren med att dricka rödvin och läsa kommunistiska manifest så att jag passar in med resten av klassen!
:cpparty

Grattis och lycka till med utbildningen!

Jag kan ju meddela att det var värt att få sparken i alla fall. Gick in på studera.nu idag och såg att jag blivit antagen! Nu måste jag spendera resten av sommaren med att dricka rödvin och läsa kommunistiska manifest så att jag passar in med resten av klassen!

GRATTIS!!!!

Glöm inte att meddela arbetsgivaren att du tog dig in också!

(jag ser att du vet vilka grundpelare all journalism vilar på, en bra början)

Fan vad kul! Grattis!

Stort grattis! :tummenupp jag hade gjort exakt samma sak... tråkigt att de ska behöva vara såhär ibland

Grattis till antagningen! Starkt att du stod på dig trots din bittra arbetsgivare!

Fan! Detta gjorde mig glad. Det är helt enkelt kul när det löser sig för folk. Grattis!!!

Precis, dessutom extra kul när någon satsar allt på ett kort och lyckas.

Fatta hur surt det hade varit om det inte hade lyckats...

Hehe, ja jag har varit lite orolig faktiskt. Har varit hemma i Norrbotten nu ett tag för att hjälpa pappa med lite timringar och vedstaplande i väntan på svaret. Var lite jobbigt att inte veta om man kommer ta sig in eller om man kommer vara tvungen att börja paniksöka arbete igen och hålla på och harva med soc, arbetsförmedlingen, jobbcoach och all sån skit.

Grattis!

Synd att du inte tipsade lokala tidningen om hur arbetsgivaren betett sig. Flertalet tidningar brukar ju gilla smaskiga detaljer om stora lokala arbetsgivare. Att INTE tillåta en ung och ambitös arbetare ledigt för att förverkliga en utbildning skulle jag klassa som nyhetsstoft i de flesta städer!

Jag vet attt det skrevs om liknande beteende på Korsnäs i Gävle.. Där blev det ett j*vla liv!

Först och främst grattis, kul att det löste sig och att det lönade sig att gå på magkänslan.

Sen kan han väl skriva en artikel själv om han nu skall läsa journalistutbildningen ? :va:D

Hehe, ja jag har varit lite orolig faktiskt. Har varit hemma i Norrbotten nu ett tag för att hjälpa pappa med lite timringar och vedstaplande i väntan på svaret. Var lite jobbigt att inte veta om man kommer ta sig in eller om man kommer vara tvungen att börja paniksöka arbete igen och hålla på och harva med soc, arbetsförmedlingen, jobbcoach och all sån skit.

Härligt och se ett lyckat slut på tråden.

Jag har ett erbjudande som kanske passar dig i sommarjobbstråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173293&page=7

Sen kan han väl skriva en artikel själv om han nu skall läsa journalistutbildningen ? :va:D
Nej, det kommer väl bara att bli någon krönika om det om tio år då han äntligen har lyckats utkräva sin hämnd genom att göra ett granskande reportage om arbetsvillkoren på den aktuella arbetsplatsen. Eller så blir det en fotnot i hans memoarer.

Nej, det kommer väl bara att bli någon krönika om det om tio år då han äntligen har lyckats utkräva sin hämnd genom att göra ett granskande reportage om arbetsvillkoren på den aktuella arbetsplatsen. Eller så blir det en fotnot i hans memoarer.

Men kom ihåg, det var här vi läste det först. :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...