Neil Hodgson lägger av.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neil Hodgson som till den här säsongen åter skulle köra i BSB för Rob Mac Racing har meddelat att han lägger av. Anledningen är den krasch på Brands Hatch under första deltävlingen som innebar att hans fjolårsskada på ena axeln slogs upp och den är numer inte duglig för racing.
Största meriter är väl hans SBK titel mot det svagaste fältet i seriens historia och att han BSB då Walkers Suzukimotor gav upp på sista racet.

http://www.crash.net/british+superbikes/news/159002/1/neil_hodgson_announces_retirement.html

Det hade känts mindre skadeglatt om han inte babblat vitt och brett om hur han skulle ta hem hela mästerskapet ungefär fram tills han trillade av. Gamla gubbar ska inte köra motorcykel!

gött, kan nån nu starta en Assen tråd....

Inte snart. Jag är mitt i det.

Rätt åtre':D Har vatt där i 15-20jår. Inte så kul när dom hormoniella probemen kommer med överproduktion av ex. THG och:gnissla ÖVERVIKTEN kommer som en FetKäftsmäll :huvet(18kg trots hockey 3ggr i v,) Du blir snabbare GUBBE än du hinner upp till torpar'n:D

Medicinen e' ta inte ut nån licens på ett par år..:va.. Å när du tar den igen så är det sååååååå najs när du lämnar ett par instruktörer bakom dej i "starterna" vid "prov heaten":D
Jag vet jag tog ju licensen igen -09 (-88)
Helt plötsligt blir re' SVIN KUL me' racing igen:banana

Det fanns bara två starka ekipage det året och Xaus vann i princip alla race efter att den som Ducati bestämt skulle bli mästare fått de poäng som behövdes.

Årets efter som blev Xaus årets rookie i MotoGP medan NH blev årets nolla.
Karln var väl hyfsat snabb, inte mer, men hade turen att vara på rätt plats vid rätt tillfälle

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien