Gustav1 skrev:2537959Niggah Ball!
Ey-broschan-boll ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gustav1 skrev:2537959Niggah Ball!
Santo skrev:2537912Då får du nog öva dig på att förmedla ironi mellan raderna för det framgick inte... kan ha berott på de två glas vin jag druckit men det tror jag inte.
Som redan sagts i tråden: ordet "neger har genom tidigare använts för att tilltala/beskriva ett folk som var minre värda". Det borde vara skäl nog att störa sig på det.
På vilket sätt då? Har namnet Sverige någonsin använts i samma syfte som beskrivet ovan? Det där är att ha fördommar om att folk har fördommar att man har fördommar om dem (läs om igen och tänk så förstår du vad jag menar)
Sen när bränner vi Svenska flaggor. Att bli förknippad som rasist för att man hissar svenska flaggan var tidigt 90-tal. Tiderna har förändrats sedan dess. Återigen: Det där är att ha fördommar om att folk har fördommar att man har fördommar om dem (läs om igen och tänk så förstår du vad jag menar)
Vad har personnamn med saken att göra. Hänvisar till första citatet.
Detta var iof bra sagt. folk e fan i allmänhet dumma i huvudet... på riktigt.
Som sagt, onödigt.
Så nu var det slut på VM i OS i quotning![]()
Rocky skrev:2537984.....
Zee skrev:2537952Tillsätter lite färg och stålmannenkallsonger:
![]()
Pinky skrev:2538868Är det du på bilden?
Edit: Bilden med negerbollarna alltså
Santo skrev:2537912
Sen när bränner vi Svenska flaggor. Att bli förknippad som rasist för att man hissar svenska flaggan var tidigt 90-tal. Tiderna har förändrats sedan dess. Återigen: Det där är att ha fördommar om att folk har fördommar att man har fördommar om dem (läs om igen och tänk så förstår du vad jag menar)
Rocky skrev:2538971VaFfÖR uNDjar dJU ?
lorkan skrev:2538981Öh, var lever du? Svenska flaggan, nationalsången osv får man idag passa sig för att använda vid andra tillfällen än möjligtvis nationaldagen om inte folk ska titta snett på en. Det är ju fan inte klokt.
Santo skrev:2539189Nu bor jag inte där jag är uppvuxen..
Som sagt, jag anser att det är fördommar om att... osv. Jag är uppvuxen bland invandrare och jag har aldrig sett det problemet de senaset 10 åren.
lorkan skrev:2539670Jo, men jag säger inte att det är invandrare som börjar titta snett osv, utan andra infödda svenskar.
Santo skrev:2539683Ok nu har du dribblat bort mig![]()
Tar man illa upp av sitt eget lands flagga så är det något som inte står riktigt rätt till där uppe.Pinky skrev:2539705Det han vill ha sagt är väl att om någon anser att man är lite rasistisk bara för att man stoltserar med den svenska flaggan så är det inte invandrarna som tar illa upp utan snarare Svenssons som tycker att svensken med en flagga minsann inte behöver gå runt och stoltsera sådär med flaggan, som en rasist eller liknande gärna gör.
Solid snake skrev:2539778Tar man illa upp av sitt eget lands flagga så är det något som inte står riktigt rätt till där uppe.
Lundgren skrev:2539821Jag får hålla med Lorkan i detta fall. För några år sedan var det knappt att vi fick hissa flaggan på våran skolavslutning för att det ansågs rasistiskt. Samt att jag även håller med om att det är inte invandrarna som tar illa upp. Känner en del invandrare och tom de tycker att allt detta är löjligt, och hänger man med i en del debatter så hör man även där att invandrarna sjävla (alltså de som invandrat för några år sedna eller en genreation tillbaka) är de som klagar på invandringspolitiken (och SD, ND och NSF naturligtvis). Men även en del invandrare tycker att det har gått för långt.
Men jag tycker också det är acceptabelt at säga neger, ser inget fel i det. Det betyder svart och inget annat.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |