Nedräkning inför VÅREN 2006.

Semesterdag i dag. Nyligen uppstigen efter en sovmorgon. Tittar ut och får se....SOOOOOOOOL!!!! 6+ grader i solen och stigandes.

Ska strax köra upp till gummiverkstan och lämna mina hjul för omsulning :tummenupp och sen därefter försiktigt köra en liten runda och MYSA! :D

Ha det bra på jobbet alla ni andra! :banana

JKay skrev:
Semesterdag i dag. Nyligen uppstigen efter en sovmorgon. Tittar ut och får se....SOOOOOOOOL!!!! 6+ grader i solen och stigandes.

Ska strax köra upp till gummiverkstan och lämna mina hjul för omsulning :tummenupp och sen därefter försiktigt köra en liten runda och MYSA! :D

dah jobba 1030-1530 idag cel & thomas (kna inte dit nick :gnissla) titta förbi vid 1115 nån gång o låna min mcstövlar buhu ville bara skit i jobbet o åka med..synft :(
måste vara väder imorn innan två tiden

Zenit skrev:
dah jobba 1030-1530 idag cel & thomas (kna inte dit nick :gnissla) titta förbi vid 1115 nån gång o låna min mcstövlar buhu ville bara skit i jobbet o åka med..synft :(

Njaa...det bidde bara däckbyte och inget köra. :huvet Hann inte.
Skulle vara på möte kl 1500 så det sket sig med körandet.

MEN...blir det likadant väder i morgon så ska jag ut o gazza! Få känna på nya däck...mumma!

JKay skrev:

Edrans lyslirare! En annan fick jobba 06:30-17:10 ungefär, med jouren. Men men....om en vecka slutar jag på förmiddagen. Gött! :tummenupp :tungan

Vädret ja. Ser ut att hålla sig på noll-strecket under dagen och minus på förmiddagen. Får väl se under morgondagen om jag ger mig ut.

TouchMan65 skrev:
Edrans lyslirare! En annan fick jobba 06:30-17:10 ungefär, med jouren. Men men....om en vecka slutar jag på förmiddagen. Gött! :tummenupp :tungan

Vädret ja. Ser ut att hålla sig på noll-strecket under dagen och minus på förmiddagen. Får väl se under morgondagen om jag ger mig ut.

jag tar nog iaf en mini runda för att stilla de värsta besväret..hojtar till här innan men kanske e så kalt så jag inte kommer va långt utanför trelle ändå.. :3freak

Zenit skrev:
jag tar nog iaf en mini runda för att stilla de värsta besväret..hojtar till här innan men kanske e så kalt så jag inte kommer va långt utanför trelle ändå.. :3freak

Havsluften kasnke "värmer" upp dig lite väl? :) Ska inte det håller utan mer NO......får se om det blir något. Dryga månaden kvar till "våren" då. :yoparty :Bugar

tänkte ut o gazza nu blir bara en liten runda i trelleborgsområdet nu så vet inte hur länge jag blir ute heller..får åka ihop nån annan gång när man vet att man kan hålla sig ute inte kollat temp eller vat ute alls än så vill inte vet hur de e :hihi

Nu orkar jag inte vänta längre! Nu drar jag ut och stillar begäret :banana

Hemma efter fyra timmars körning. Var inte så jävla kallt faktiskt. Är det torrt imorron så är det dags igen :yoparty

Zenit skrev:
Det var jag och ZioX som tog en tur på 9 mil :D blev lite kallt men fan vad härligt det var! :banana

CeltaniC skrev:
Det var jag och ZioX som tog en tur på 9 mil :D blev lite kallt men fan vad härligt det var! :banana

hehe ZioX va de han har ja..

körd sj idag. Blev 5 mil..

skulle ha gäster hemma 1400 börja ta på mig 1315 okej bara ha på batteriet oså..nähä tror fan en av skuvarna går rätt av uppe vid skallen precis när den når botten :mad: jaja pilla ut den o leta lämplig skruv+mutter i med batteriet starta upp den och iväg ca 1350 blev en liten runda på 1 mil. helsike de va ju inte kallt jag vill köra mer jädra gäster :4skrika aja hem iaf säga hej till dem sitta o käka lite e brosan som fyller år så efter tårtan va jag tvungen o köra lite till..blev ett par roliga 70vägar som jag hitta iförgår + lite nya..sen börja de snöa :tomten va fanken precis innan jag kom in i svedala så börja jag tänka...
kallt (säkert minus i marken), blötta fläckar, snöar, ingen känsla i fingertopparna, kass bakdäck..hmm nåt e fel :confused: just de jag e i sverige i februari :fatta! visste inte vart jag va riktigt så stanna vid första person jag såg fick direktiv till 108an (följ vägen rakt fram :tungan ) ut på den och raka vägen hem..nästan :hihi blev 4 mil totalt 5 idag.
har fått två saker bekräftade idag iaf vintern e skit och mcåkning e den bästa medicinen mot allt :banana

snart snart snart kanske de slutar snöa iaf :hihi

Man ska ju ha respekt för de blöta fläckarna, som efterhand inte bllir så blöta med sjunkande temperatur. Fläcken kvarstår, men har blivit hård och hal - naturens under och varningssignaler för att inte köra på dem. Speciellt inte vid svängar!

Avgör imorrn om jag ska köra ut. Måste ju ändå till Höllviken för en analys, lika bra att hoppas på "bra" väder fast det inte ser ljust ut för plusgrader.

:squid

TouchMan65 skrev:
Man ska ju ha respekt för de blöta fläckarna, som efterhand inte bllir så blöta med sjunkande temperatur. Fläcken kvarstår, men har blivit hård och hal - naturens under och varningssignaler för att inte köra på dem. Speciellt inte vid svängar!

Avgör imorrn om jag ska köra ut. Måste ju ändå till Höllviken för en analys, lika bra att hoppas på "bra" väder fast det inte ser ljust ut för plusgrader.

:squid

hoppas för din skull på de då även om de blir värre för mig..jobbar imorn ju :3freak

Zenit skrev:
hoppas för din skull på de då även om de blir värre för mig..jobbar imorn ju :3freak

Jobba!? Vad ska de va bra för, en helgdag då "HAN" skapade vilodag en söndag? ;)
Tänk på oss (mig) som kanske kör ut då.

TouchMan65 skrev:
Jobba!? Vad ska de va bra för, en helgdag då "HAN" skapade vilodag en söndag? ;)
Tänk på oss (mig) som kanske kör ut då.

vilodagar finns inte om man går i skolan o vill köra mc..hehe skola eller jobb :hihi nä e inte så farligt som de låter men ibland får man offra en vilodag för att få lite mc timmar sen är alltid värt det :)

Zenit skrev:
vilodagar finns inte om man går i skolan o vill köra mc..hehe skola eller jobb :hihi nä e inte så farligt som de låter men ibland får man offra en vilodag för att få lite mc timmar sen är alltid värt det :)

Definitivt! IMHO iaf. :D

Morrn! Solen skiner, -2 grader nära väggen i skuggan. torrt på vägarna..tja, vad säger man? GAAAAAZZZZZAAAAAAA!!!!! Försiktigt iaf. Ger mig ut snart och kollar vägarna neråt Höllviken.

Juhupps! Då var det klart! 10 mils körning i strålande solsken. Stötte på 2 st hojar på vägen. En röd Pan European, såg det ut som, i början av Trelleborgsvägen vid Mobilia i riktning mot Tbg. Den andra, en off-roadare såg det ut som, svängde av mot Burlövs Center.

Så nu har man stillat MC-hungern lite iaf. Våren kommer närmare och närmare, känns de som!

:squid :D

Last edited:
Då är det MIN tur nu! Ska strax ge mig ut o köra lite lite grann. Måste...bara MÅSTE köra nu!
Hörs om en stund. Får ju inte så många timmars körning idag...snart kväll.... :huvet

Ska se om jag kan få till lite foto med.... :tummenupp

JKay skrev:
Då är det MIN tur nu! Ska strax ge mig ut o köra lite lite grann. Måste...bara MÅSTE köra nu!
Hörs om en stund. Får ju inte så många timmars körning idag...snart kväll.... :huvet

Ska se om jag kan få till lite foto med.... :tummenupp

Idag har man ju i alla fall en ursäkt att inte köra i vinterkylan.
Det är ju HOCKEYFINAL :banana

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...