Neck Mike headset.

Deadmeat

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2014
Hoj
Yamaha Thundercat 600 -96
Hej alla glada.

Är det någon här som använder Neckmikes headset när ni kör?
Vad tycker ni om detta isåfall. Väljer nu mellan detta och Scala Rider G9.

Mvh: Patrik

Kör ett trådat necmike sedan många år, om man kan stå ut med att ha en fysisk koppling till GPS/telefon så är det en väldigt bra lösning. Sen gillar jag inear pluggar, så det bidrar till min like av necmike.

//E

Avvecklade mina Neckmikes illa kvickt. Ljudkvalitén med in-ear-lur och strupmikrofon är bra. Men att ha PTT (dvs trycka på en knapp för att prata) är helt bedrövligt. Neckmike är ett alternativ om ljudkvalitén är det primära, men användarvänligheten det sekundära. Trassla med sladdar och bökig användning resulterar bara i att man skiter i att använda det.

Scala-systemen är tyvärr inte bra, men iaf bättre. Senas 20S är att föredra. Har BT 4.0, men dras med en del kvalitetsproblem i konstruktionen. G9X och 20S har möjlighet att koppla in egna hörlurar. G9X ger dock ett konstant statiskt surr om du kör med in-ear-lur. Jag kör med G9X och det är helt okej, förutom att ljudvolymen är låg (i kombination med öronpropp) samt att ljudkvalitén är tämligen medioker.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back