NEC / REC i 2008 ?

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Några rykten? Vem kör vidare, vem lägger av, vem byter, vem startar på nytt,... ?

Själva har vi inte en aning. Efter två fulla säsonger i NEC på en gammal Triumph -97 som nog borde pensioneras til classic racing, så har vi fortfarande plats i NEC till 2008. Men.... vi vet inte vad vi ska göra.

Vi slutade serien 19'e med vår gamla Triumph RAT-bike. Om vi ska fortsätta i NEC 2008 så bör vi nog byta hoj till något mera modernt. Läs bättre, lättare och kraftigare. Vi har erfarenhet och plats i NEC 2008. Eventuell samgående med annat team som har/kan japse hoj kunde vara möjligt.

Förslag? Alla inlägg til brainstoming är OK. Har flera månader att hitta en lösning.

HET bytar namn, hojmärke och förare. Mer info kommer efter nyår.

(Har en fin sucka till salu!!!)

#17 Union Racing satsar stort till 2008 med en ny "jättevass" hoj. Stor bil och ännu gladare humör.:)

Målet för 2008 är framförallt att undvika 2007 års utmärkelse för "Årets mest spektakulära vurpa".:näsblod

Sugo, Svulmers & jag kommer att åka på träningläger i Poznan innan vi bestämmer hur framtiden blir för Team #63 RRR, Sölis åker inte med till Poznan eftersom han redan är snabbast i teamet.

Vi vill ju köra NEC även 2008 men tycker att det börjar gå lite läskigt fort i den klassen, en trend som följde oss genom 2007 var att vi ibland körde lite fortare än vad vi är kapabla till, detta leder då ofelbart till vurpor och tappade poäng.

Å andra sidan så tycker vi att fyratimmars REC är en för kort tävling för att hinna limma ihop allt som ramlar av under racet.

Målet för 2008 är framförallt att undvika 2007 års utmärkelse för "Årets mest spektakulära vurpa".:näsblod

var det du som vurpad på knutten efter ungefär 2 meters körning ??? :tummenupp

Verdens kortest endurance race :D

Ja, jeg regner jo med at køre REC tilsammens med Kristofer... Men, det vet han kanske inte änu ?? :tummenupp

Jag har köpt en ZX6-RR och är igang med att hitta alle dele som behövs.

Fik en clip-on på ebay for 1€ :tummenupp

Fik H/V clip-on igår for 12.99£... not bad either

Last edited:
var det du som vurpad på knutten efter ungefär 2 meters körning ??? :tummenupp

Verdens kortest endurance race :D

Ja, jeg regner jo med at køre REC tilsammens med Kristofer... Men, det vet han kanske inte änu ?? :tummenupp

Jag har köpt en ZX6-RR och är igang med att hitta alle dele som behövs.

Fik en clip-on på ebay for 1€ :tummenupp

Fik H/V clip-on igår for 12.99£... not bad either

Nej! Det var inte vi. Priset fick vi för att vi lyckades att få hojen transporterad över halva banan utan förare och utan hjälp. D.v.s hojen gick i amccoräcket för att sedan kastas över räcket. Så att hojen befann sig vid utgången till rakan medans föraren var kvar på baksidan av banan (kan ej namnet på kurvan).

Priset på kraschen är ej klart än men vi har bytt allt utom bakhjul stötdämparen bak och motorn...............:näsblod

Hade varit lite nice och få reda vilka datum som gäller för 2008, så man kan planera kalendern lite. Känns iofs redan som om kalendern redan e full.
Nån som har lite "inside information", som kan dela med sig ?

Hade varit lite nice och få reda vilka datum som gäller för 2008, så man kan planera kalendern lite. Känns iofs redan som om kalendern redan e full.
Nån som har lite "inside information", som kan dela med sig ?

Kalendern borde komma i början på januari.

Du har massuppfittat. Det var andreföraren som petades. Försteföraren ersätts bara med en ny, och blir därmed andreförare.

Hah, så barnsligt. Vill minnas att jag åkte fortare än dig, på din egen hoj, första gången jag satt på den. Tur att det finns nån som klarar av att kvala under press...

Hah, så barnsligt. Vill minnas att jag åkte fortare än dig, på din egen hoj, första gången jag satt på den. Tur att det finns nån som klarar av att kvala under press...

Haha... Du menar efter att du hade kört 6 timmar dagen innan plus en massa BOTT? Vem la konstant snabbast tider sen? :7peta

Haha... Du menar efter att du hade kört 6 timmar dagen innan plus en massa BOTT? Vem la konstant snabbast tider sen? :7peta

Oscar, så fullständigt out-of-control att han vinglade andra förare av banan snittade ett par tiondelar bättre. Nu när du säger det, jag tror vi har hittat VM-material...

Oscar, så fullständigt out-of-control att han vinglade andra förare av banan snittade ett par tiondelar bättre. Nu när du säger det, jag tror vi har hittat VM-material...

Snabbare är snabbare oavsett, och det var du som började. :) Jämför du VM-material med någon som är ett par tiondelar bättre dig?! Lite höga tankar om dig själv kanske... ;)

Back